SAAB/NEVS part II
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Morgen volgt er een belangrijke persconferentie waarbij samenwerking NEVS met Turkse grootmacht wordt aangekondigd. Volg SU en de NEVS website maar.
Hier kun je vanaf 10.00 alles live volgen:
http://saabcars.com/en/live/" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier kun je vanaf 10.00 alles live volgen:
http://saabcars.com/en/live/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
ZSR
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
Goed om te zien dat Nevs de webpagina saabcars.com gebruikt 
-
Swedish_90
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
En wat komt er uit de NEVS-samenwerking naar voren: een opgewarmde Cadillac BLS! De miljoenen die Saab Cars AB in dit project heeft moeten steken hebben dus wel tot gevolg gehad dat het intellectueel eigendom van de Cadillac bij NEVS is komen te liggen. Interessant (en waarschijnlijk heel goed voor de onderdelenvoorziening
Ziet er wel karig uit, maar daar is de verkoopprijs dan denk ik ook wel naar:

http://www.turks.nl/turkije/item/5121-m ... -auto.html
Ziet er wel karig uit, maar daar is de verkoopprijs dan denk ik ook wel naar:

http://www.turks.nl/turkije/item/5121-m ... -auto.html
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Gaat niet om de huls maar de techniek. Nog 10 minuten wachten en Mattias Bergmann zal het wereldkundig maken.
-
Style&Co
- Moderator + Donateur

Re: SAAB/NEVS part II
briljante move van Nevs. Niet de 9-3 verkopen maar de BLS zodat de saab identiteit niet in Turkije komt te liggen (maar wel de techniek). En ook slim van Turkije trouwens... de 9-3/BLS is nog steeds geen slechte auto. Qua exterieur en interieur aanpassingen doen naar eigen looks is zoveel goedkoper dan van scratch een eigen auto opbouwen.
-
Hertog
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Die link vraagt (bij mij) om een logindirk7942 schreef:Morgen volgt er een belangrijke persconferentie waarbij samenwerking NEVS met Turkse grootmacht wordt aangekondigd. Volg SU en de NEVS website maar.
Hier kun je vanaf 10.00 alles live volgen:
http://saabcars.com/en/live/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
nastydrive
- Donateur (2x)

Re: SAAB/NEVS part II
[]
Nu wel ze zijn 10 miuten live geweest daarna konden journalisten en aanwezigen vragen stellen en ging alles op zwart.Ze hebben niet meer verteld als we al wisten
Nu wel ze zijn 10 miuten live geweest daarna konden journalisten en aanwezigen vragen stellen en ging alles op zwart.Ze hebben niet meer verteld als we al wisten
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Inderdaad daar heb ik niet bij stil gestaan en bij mij logt hij automatisch in. De persconferentie is inmiddels afgelopen en helaas knalde bij mij na 15 minuten de stream eruit.
Ik heb echter voor de echte Hollandse Saab fans goed nieuws. 31 Oktober a.s. komt een delegatie van de NEVS directie naar Nederland ter gelegenheid van de opening van onze nieuwe showroom en gaan de heren van NEVS dan ook een presentatie geven over hun toekomst. Na afloop is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen. Wij hebben als bedrijf voor hen een uniek cadeau bedacht wat aan hen overhandigd gaat worden door de Drentse Commissaris van de Koning Dhr. J. Tichelaar. Ik blijf nog even vaag wat het geschenk is maar we hebben iets aangekocht waarvan we vinden dat het terug moet naar waar het is gemaakt: de fabriek in Trollhättan. Iedereen is van harte welkom daarbij aanwezig te zijn. Na afloop start de Viking rally en tot dit weekend kan iedere Saab rijder zich daarvoor inschrijven. Ik denk dat we voor een leuk informatief programma gezorgd hebben. Nogmaals een ieder is van harte welkom (nadeel is dat je vroeg je bed uit moet...
, het programma start reeds om 9.15 uur )
Wil je daarbij aanwezig zijn stuur dan een mail aan info@saabyoungtimerlease.nl en wij sturen je vervolgens digitaal een uitnodiging toe.
Ik heb echter voor de echte Hollandse Saab fans goed nieuws. 31 Oktober a.s. komt een delegatie van de NEVS directie naar Nederland ter gelegenheid van de opening van onze nieuwe showroom en gaan de heren van NEVS dan ook een presentatie geven over hun toekomst. Na afloop is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen. Wij hebben als bedrijf voor hen een uniek cadeau bedacht wat aan hen overhandigd gaat worden door de Drentse Commissaris van de Koning Dhr. J. Tichelaar. Ik blijf nog even vaag wat het geschenk is maar we hebben iets aangekocht waarvan we vinden dat het terug moet naar waar het is gemaakt: de fabriek in Trollhättan. Iedereen is van harte welkom daarbij aanwezig te zijn. Na afloop start de Viking rally en tot dit weekend kan iedere Saab rijder zich daarvoor inschrijven. Ik denk dat we voor een leuk informatief programma gezorgd hebben. Nogmaals een ieder is van harte welkom (nadeel is dat je vroeg je bed uit moet...
Wil je daarbij aanwezig zijn stuur dan een mail aan info@saabyoungtimerlease.nl en wij sturen je vervolgens digitaal een uitnodiging toe.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
Dit is er gezegd maar wist je dit dan al?nastydrive schreef:...Nu wel ze zijn 10 miuten live geweest daarna konden journalisten en aanwezigen vragen stellen en ging alles op zwart.Ze hebben niet meer verteld als we al wisten
NEVS has been chosen by TÜBITAK as its partner for developing a Turkish National Car
TÜBITAK, (the Scientific and Technological Research Council of Turkey) which has been assigned to develop “Turkish National Car” and realize this important mission, has chosen National Electric Vehicle Sweden AB, Nevs, as the industrial partner for the project.
The cooperation has started in June 2015 between Nevs and TÜBITAK and future industrial synergies in terms of development and manufacturing shall be generated with this cooperation. In the short term perspective this cooperation shall put Nevs’ assets to work and shall give Turkey quick access to extensive automotive knowledge and experience.
Nevs shall also provide its know-how in the developing of the business plan and establishing of the supply and distribution chains to TÜBITAK.
Together with the new shareholders Tianjin and SRIT, the partner Teamsun as well as the cooperation with Dongfeng Motor, the cooperation with TÜBITAK is an important step in building up Nevs as a strong automotive company with industrial, technological and financial partnerships.
“I am very proud to have this strategic cooperation in place. Turkey will be a long-term partner and we will both gain a lot from this cooperation. With Turkey’s focus on electric vehicles we also see this as an important step towards our vision of shaping mobility for a more sustainable future”, said Mattias Bergman, President of Nevs.
Facts about TÜBITAK
The Scientific and Technological Research Council of Turkey, TÜBITAK, is the leading agency for management, funding and conduct of research in Turkey. TÜBITAK was established in 1963 with a mission to advance science and technology, conduct research and support Turkish researchers.
TÜBITAK is an autonomous institution and is governed by a scientific board whose members are selected from prominent scholars from universities, industry and research institutions. TÜBITAK is responsible for promoting, developing, organizing, conducting and coordinating research and development in line with national targets and priorities. Further, TÜBITAK is one of the key institutions involved in the Turkish national car project.
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Re: SAAB/NEVS part II
en de visie van Tom SaabBlog.net op deze ontwikkeling
http://saabblog.net/2015/10/16/nevs-und ... more-46817" onclick="window.open(this.href);return false;
http://saabblog.net/2015/10/16/nevs-und ... more-46817" onclick="window.open(this.href);return false;
-
TimmieS
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
dirk7942 schreef:Inderdaad daar heb ik niet bij stil gestaan en bij mij logt hij automatisch in. De persconferentie is inmiddels afgelopen en helaas knalde bij mij na 15 minuten de stream eruit.
Ik heb echter voor de echte Hollandse Saab fans goed nieuws. 31 Oktober a.s. komt een delegatie van de NEVS directie naar Nederland ter gelegenheid van de opening van onze nieuwe showroom en gaan de heren van NEVS dan ook een presentatie geven over hun toekomst. Na afloop is er ook gelegenheid tot het stellen van vragen. Wij hebben als bedrijf voor hen een uniek cadeau bedacht wat aan hen overhandigd gaat worden door de Drentse Commissaris van de Koning Dhr. J. Tichelaar. Ik blijf nog even vaag wat het geschenk is maar we hebben iets aangekocht waarvan we vinden dat het terug moet naar waar het is gemaakt: de fabriek in Trollhättan. Iedereen is van harte welkom daarbij aanwezig te zijn. Na afloop start de Viking rally en tot dit weekend kan iedere Saab rijder zich daarvoor inschrijven. Ik denk dat we voor een leuk informatief programma gezorgd hebben. Nogmaals een ieder is van harte welkom (nadeel is dat je vroeg je bed uit moet..., het programma start reeds om 9.15 uur )
Wil je daarbij aanwezig zijn stuur dan een mail aan info@saabyoungtimerlease.nl en wij sturen je vervolgens digitaal een uitnodiging toe.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Re: SAAB/NEVS part II


-
wulf
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
En nooit geen woord meer over Saab. Maar ja, NEVS is te druk bezig om de Saab technologie and de hoogste bieder te verkopen. En in China en Turkije helpen om daar auto's te bouwen. Die fabriek in Trollhattan staat al jaren leeg dus die kunnen ze nu wel afbreken. Daar komen nooit meer NEVS auto's in grote getallen van de band af rollen. Ik ben er een aantal weken langs gereden en zag er allemaal een beetje triest uit met al het onkruid op de terreinen.
Binnenkort moeten de Saab werknemers dus naast Chinees ook Turks gaan leren? Zo te lezen heeft Turkije niet de kennis en know-how om een eigen auto te maken dus dan maar net zoals de Chinezen de techniek kopen en daar een andere auto om heen te bouwen. Laten we hopen dat het niet op een Saab gaat lijken. De BLS kent verder niemand dus dat is wel een goed vooruitzicht als het er zo uit komt te zien.
Binnenkort moeten de Saab werknemers dus naast Chinees ook Turks gaan leren? Zo te lezen heeft Turkije niet de kennis en know-how om een eigen auto te maken dus dan maar net zoals de Chinezen de techniek kopen en daar een andere auto om heen te bouwen. Laten we hopen dat het niet op een Saab gaat lijken. De BLS kent verder niemand dus dat is wel een goed vooruitzicht als het er zo uit komt te zien.
-
dirk7942
- Geregistreerd lid
Re: SAAB/NEVS part II
De een ziet zijn glas half vol, de ander half leeg. Sommigen zien een slok zelfs als leeg...........
Ik vind het briljant om geld te krijgen voor een oud onderstel en wagen. Onderwijl kunnen de ingenieurs uit Trollhättan hun performance loslaten op een nieuw platvorm.
Ik vind het briljant om geld te krijgen voor een oud onderstel en wagen. Onderwijl kunnen de ingenieurs uit Trollhättan hun performance loslaten op een nieuw platvorm.