Cabrio dak vervangen, tips / gezamenlijke inkoop?

Voor alle Saab cabrio rijders
Hofman
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Cabrio dak vervangen, tips / gezamenlijke inkoop?

Bericht door Hofman » vr 25 mar, 2016 0:10

Het dak van mijn 900 Cabrio is zo langzamerhand aan vervanging toe en ik vroeg me af of er nog gouden tips zijn voor het juiste adres om te vervangen. Zijn er nog meer mensen die op korte termijn hun dak gaan vervangen? Misschien kunnen we met een aantal mensen tegelijk een mooie deal sluiten? Prijzen die ik tot nu toe hoor variëren van 1300-1800 euro voor een goeie (bv Sonneland) kap.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen en/of interesse in gezamenlijke inkoop actie en/of tips

stefanR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Cabrio dak vervangen, tips / gezamenlijke inkoop?

Bericht door stefanR » vr 25 mar, 2016 7:32

Mijn classic is ook hoog toe aan een nieuw dakje. Dus ik volg dit even.

Randolph
Geregistreerd lid

Bericht door Randolph » vr 25 mar, 2016 10:25

Alleen voor classics of Saab cabrio' s in zijn algemeenheid? Want dan ben ik ook wel nieuwsgierig.

Pablo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Pablo » vr 25 mar, 2016 12:46

Hier ook interesse; 9-3, 2002. Dakje wordt al wat minder

eendeke
Geregistreerd lid

Bericht door eendeke » vr 25 mar, 2016 13:49

Mijn blauwe 9-3 dak is ook al een hele tijd aan vervanging toe.
CabrioCare in Naarden ben ik al eens wezen kijken. Wat ook iets van 1300 euro dacht ik?

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » vr 25 mar, 2016 14:10

Ik heb een offerte van 1000 euro voor een blauw sonnenland dak voor mijn 9-3 uit 1998. Mijn dak is nu echt aan de beurt.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

stefanR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door stefanR » vr 25 mar, 2016 16:48

Ikzelf wou dit bedrijf contacten. Op internet kan ik niets negatiefs vinden over ze. Weet niet of er al forum leden zijn die er ervaring mee hebben?

Saab 900 classic cabriodak softtop cabriolet dak op locatie
€ 1.150,00
http://link.marktplaats.nl/m1034727105" onclick="window.open(this.href);return false;

Hofman
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Hofman » vr 25 mar, 2016 18:24

coppe218 schreef:Ik heb een offerte van 1000 euro voor een blauw sonnenland dak voor mijn 9-3 uit 1998. Mijn dak is nu echt aan de beurt.

1.000 euro, dat klinkt redelijk. Waar was dat?

Veel reacties al, dat belooft wat!
Het lijkt me prima dat 9-3's en 900 ng's mee doen.... Zo te zien moeten we nu bijna al iets moois kunnen afspreken 8)
Ik heb gehoord dat je in ieder geval altijd een nieuwe ruit moet monteren. Ik twijfel nog of ik straks weer een binnenhemel wil, is antuurlijk wel het mooist.

Dat op locatie monteren....moet kunnen maar ik weet het niet. Wat doe je als het niet goed is?

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » vr 25 mar, 2016 18:35

Je zou denken, dat als we een bups van 5 a 10 SAABjes geregeld kunnen krijgen er wel wat te regelen valt.

Ik heb momenteel niet de tijd om een soort GB op te zetten, maar kan het initiatief alleen maar aanmoedigen.

Komende van de berijder van een 9-3 Aero Cabrio MY01 met zwart (eigenlijk vaal grijs/ groen) op leeftijd komend dak...

Hofman
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Hofman » vr 25 mar, 2016 18:44

We kunnen wel een staffel -offerte afspreken, bv: 3-5 caabs: € x, 5-8 caabs €y etc...alleen moeten we dan wel even verzinnen hoe we dat praktisch regelen. Ik heb ook goede verhalen over Memelink gehoord in Laren. Ik wil best wat prijzen opvragen. Denk dat het wel handig is om de exacte types te hebben. Ik wacht nog een week ofzo (qua reacties) en dan vraag ik wel Wat op. Suggesties voor te vragen adressen?

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » vr 25 mar, 2016 19:15

Die 1000 euro was bij memmelink hierbij wordt de eigen ruit overgeplaatst.

eendeke
Geregistreerd lid

Bericht door eendeke » vr 25 mar, 2016 21:45

Achterruiten hoeven toch niet vervangen te worden als deze nog in goede staat verkeren? Naarden ligt evt. ook centraal voor een offerte, al klink Memmelink ook ok!

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » di 29 mar, 2016 15:13

Zal eerder om het achterruit-rubber gaan. Het glas slijt niet echt; hoogstens de verwarmingsdraden.

Als we een grote groep hebben en de prijs kan naar rond de 400-450 euro dan doe ik mee.
Dit omdat mijn dak nog niet echt slecht is ... :roll:.

:arrow:

(9-3 Cabrio 1998. Blauw dak)

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » za 02 apr, 2016 15:41

H.Geertsema schreef: Als we een grote groep hebben en de prijs kan naar rond de 400-450 euro dan doe ik mee.
Dat zou wel heel mooi zijn maar niet echt realistisch denk ik. Die 400 a 450 euri zijn tweedehands prijzen tegenwoordig..
Vergeet niet dat ze met ieder dakje het zelfde werk hebben...Stel dat ze er 5 uur mee bezig zijn, x 65,-- uurloon.. dan zit je al op 325,--euro..
Komt nog eens materiaal kosten bij... 450,- .Dan moeten ze er ook nog garantie op leveren... Koffie voor de wachtende.. Btw en er ook nog een paar gebroken stuivers op verdienen..

Ik denk dat als je een prijs van 900,-- euri kunt halen je het verschrikkelijk goed doet. € 1000,-- is al geen slechte prijs.

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door coppe218 » za 02 apr, 2016 16:53

Ik denk dat je gelijk hebt.

Plaats reactie