Tijd voor een update: 100.000 km na ruim 5 jaar.
Allereerst ben ik erg blij dat ik ooit voor 700 piek 2 jaar extra garantie heb gekocht. Want:
1) Bij 63.000 km bleef de linker-LED aan de voorkant branden als de auto uit ging. Eerst verving men de voor-unit van de lampen, toen de achter-unit. Was een dure grap geweest als je dat zelf moet betalen: ~€ 1.400 of zo. Maar dat was het allemaal niet; één of ander relais hard kortsluiting. Beetje vreemd gepruts.
2) Bij 70.000 km: De multi-air unit gaf al een paar maanden een lichte hapering bij koude start, vooral in herfst en winter. Was voorbode van naderende vervanging van multi-air unit a € 1000+ incl montage. Kreeg ik een l*lverhaal over 2 maanden te laat olie vervangen, terwijl ik pas 12000 km met die oude olie gereden had, en het interval officieel op 30.000 staat. Na wat zeuren en duwen heeft de garage geregeld dat 't onder garantie van Fiat vervangen kon worden. Dat was dan weer netjes.
---
Eind 2015: Grote beurt 5 jaar en 90.000 km: Na jaren van gewone beurten nu dan een wat duurdere grote beurt: Distributieriem en nieuwe schijven. Viel allemaal wel mee, je weet dat autorijden geld kost. Alleen is de navigatie te traag voor de nieuwe kaart, dat is slecht.
De Lancia loopt hij nog als nieuw, stuurt strak en zit goed in de lak. Welgeteld 1 rammeltje, in de linkerachterdeur, ontstaan na 3 weken over heel slechte wegen in Italië rijden. Verbazend hoe snel je op autowegen in D gewoon 180 rijdt met volle bak en dak-koffer. Rijdt nog steeds 1 op 14 bij normaal gebruik (benzine), prima dus. Geen spatje roest te bekennen, ook niet onder motorkap. Waar het er trouwens nog bijna als nieuw uitziet. Ook zonder dak-koffer met 2 kids op vakantie is geen probleem, en dan kan je ook nog 8 dozen wijn mee terug nemen als je strak inpakt.
Conclusie: Goede aanschaf (zowel de auto als de extra garantie
Nogmaals: Dit is um:
http://aws-cf.caradisiac.com/prod/mesim ... delta1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;