voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Bericht
door Vyv » wo 18 okt, 2006 22:23
taaffert schreef:brinky schreef:Aansluitinkje op de buis van de intercooler naar de gasklep lassen. Precies in de bocht is het mooiste.
De Vyv manier dus

Heb bestelling gedaan, dus ben benieuwd wanneer ik het kan gaan monteren. Zal wel vet zijn, dumpvalve en 3"JT....

Cool...
Ik ben nog steeds tevree met mijn modificatie.
Een aantal voordelen van het op de aanzuigbuisbocht te laten lassen zijn: goed bereikbaar voor (de-) montage en inspectie. En zit mooi in het zicht, het oog wil ook wat.
-
v_jongerius
- Geregistreerd lid
Bericht
door v_jongerius » ma 30 okt, 2006 15:14
Ik zat er aan te denken om een blow off valve te monteren op mijn saab 900 turbo 8v ui 1988 met apc-systeem. Nu is mijn vraag waar kan ik die het beste plaatsen (dus tussen welke leidingen) en kan ik daar een standaard blow-off valve voor gebruiken?
De saab dealer in Amsterdam zegt dat dat mogelijk is, maar krijg ik dan geen problemen met de elektronica?
Graag zie ik jullie reacties!
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht
door (R)ed » ma 30 okt, 2006 16:29
v_jongerius schreef:Ik zat er aan te denken om een blow off valve te monteren op mijn saab 900 turbo 8v ui 1988 met apc-systeem. Nu is mijn vraag waar kan ik die het beste plaatsen (dus tussen welke leidingen) en kan ik daar een standaard blow-off valve voor gebruiken?
De saab dealer in Amsterdam zegt dat dat mogelijk is, maar krijg ik dan geen problemen met de elektronica?
Graag zie ik jullie reacties!
Welke electronica?
Die ga je niet vinden hoor, zelfs niet met een lampje!!
-
v_jongerius
- Geregistreerd lid
Bericht
door v_jongerius » ma 30 okt, 2006 16:31
oh ok mooi zo. Nu nog uitzoeken welke het beste geschikt is voor mijn auto. Heb goedkope universele gezien, maar wil natuurlijk wel het beste voor mijn Saab...
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht
door (R)ed » ma 30 okt, 2006 16:38
Dan ga je voor een Forge semi atmosferische BOV
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Bericht
door taaffert » di 28 nov, 2006 13:32
Mijn BOV is binnen. Ga me de komende tijd maar eens buigen op een goede oplossing voor de montage.
Ik heb `m nu in mijn handen gehad en weet eigenlijk wel 99% zeker dat ie niet op de originele plaats gaat passen.
De Vyv manier is erg mooi, maar daar heb ik een aluminiumlasser voor nodig, toevallig iemand omgeving Breda/Utrecht? Of daar tussenin?
Iemand nog met andere ideeën?
-
Peace Frog
- Geregistreerd lid
Bericht
door Peace Frog » vr 15 dec, 2006 19:10
weet iemand of deze dumpalve (Forge Intercoolers PISTON RAM DUMP VALVE FMDV004) een goede is om op mijn saab te plaatsen??
-
93-SS-ARC
- Geregistreerd lid
Bericht
door 93-SS-ARC » vr 15 dec, 2006 21:53
Peace Frog schreef:weet iemand of deze dumpalve (Forge Intercoolers PISTON RAM DUMP VALVE FMDV004) een goede is om op mijn saab te plaatsen??
Dat hangt af van wat voor saab je hebt?

-
Peace Frog
- Geregistreerd lid
Bericht
door Peace Frog » zo 17 dec, 2006 20:39
saab 900 NG 2.0 Turbo 185 PK.
Weldra 225 PK, hihihihi
-
(R)ed
- Lid van verdienste
Bericht