oliedruk-tempmeter
-
ReinO
- Donateur (2x)

oliedruk-tempmeter
Er is wat geschreven over de metingen en waar je dat het beste kunt doen: blijkbaar niet op de plek van de carterplug. Dat leek mij
wel een leuke oplossing.
Zijn er nog andere tips: adapterplaten op de plek van het filter. Ook goed natuurlijk maar vin ik het?
wel een leuke oplossing.
Zijn er nog andere tips: adapterplaten op de plek van het filter. Ook goed natuurlijk maar vin ik het?
-
werli
- Donateur (2x)

Re: oliedruk-tempmeter
heey
op een T5 blok wordt de olie druk gemeten aan midden achterkant van het blok
als je weet waar dat de oliedrukplug bij een T7 zit kan je op die plaats boren en draad tappen
die plaat tussen de filter is als eens voor bij gekomen bij en topic van een 9.5 ik dacht als topic starter davione
mvg werner
op een T5 blok wordt de olie druk gemeten aan midden achterkant van het blok
als je weet waar dat de oliedrukplug bij een T7 zit kan je op die plaats boren en draad tappen
die plaat tussen de filter is als eens voor bij gekomen bij en topic van een 9.5 ik dacht als topic starter davione
mvg werner
-
ReinO
- Donateur (2x)

Idd gelezen en ik wilde iets anders proberen. Oliedruk en temperatuur ineen, maar die druk is uiteraard belangrijker.
-
parma
- Geregistreerd lid
je hebt in de buurt van de bdp sersor ook een aansluiting.
maar waarschijnlijk zal he dan een adapter m14x1,5mm naar uw sensor nodig hebben (1/8 npt?)
maar waarschijnlijk zal he dan een adapter m14x1,5mm naar uw sensor nodig hebben (1/8 npt?)
-
evo
- Donateur (2x)

Je geeft niet aan welk blok...
Maar als het je om je T5 gaat, hoef je niet te boren. Ik heb al eens eerder gepost met foto's hoe dat netjes te doen. Effe zoeken. Komt er op neer dat je de sensor op de plek hangt waar ie ook hoort te hangen, aan de achterzijde. Helemaal voorbereidt, wel met metrische draad.
Maar als het je om je T5 gaat, hoef je niet te boren. Ik heb al eens eerder gepost met foto's hoe dat netjes te doen. Effe zoeken. Komt er op neer dat je de sensor op de plek hangt waar ie ook hoort te hangen, aan de achterzijde. Helemaal voorbereidt, wel met metrische draad.
-
parma
- Geregistreerd lid
@evo: Is deze vooraan dan niet goed?
achteraan is er eentje naast de alternator ook denk ik?
achteraan is er eentje naast de alternator ook denk ik?
-
ReinO
- Donateur (2x)

ik weet dat van evo, ik kon alleen dat bericht niet meer vinden en zag wat alternatieven voorbij komen - idd T5 blok-
maar daar was ook nogal wat commentaar op:
olievulplug: temperatuur altijd te laag gemeten
oliefilteradapter: lekkages
oliesensor: mooi laten zitten dan krijgt de ecu precies de juiste waarden mee.
Op de plek van de oliesensor hebben we wel vlak na de revisie de oliedruk gemeten -voor de zekerheid - en er even mee rondgereden.
zit idd naast de dynamo vlak naast het stangetje dat het GKH ondersteunt. dop 24 3/8 ratel.
maar daar was ook nogal wat commentaar op:
olievulplug: temperatuur altijd te laag gemeten
oliefilteradapter: lekkages
oliesensor: mooi laten zitten dan krijgt de ecu precies de juiste waarden mee.
Op de plek van de oliesensor hebben we wel vlak na de revisie de oliedruk gemeten -voor de zekerheid - en er even mee rondgereden.
zit idd naast de dynamo vlak naast het stangetje dat het GKH ondersteunt. dop 24 3/8 ratel.
-
evo
- Donateur (2x)

Effe gezocht, zo heb ik het gemaakt op mijn T5 onderblok. Werkt perfect.

Kan wel zijn dat je voor die standaard sensor achter je startmotor moet zijn...
Kan wel zijn dat je voor die standaard sensor achter je startmotor moet zijn...
-
ReinO
- Donateur (2x)

dat had ik eerder moeten bedenken toen de motor vrij in de takel hing, gewoon extra gaatje getapt, nu snap ik hem.
Ik ga nog ff zoeken naar een passende oplossing, het komt goed. en ik kan me niet voorstellen dat de motor er niet nog eens uit moet.
Dan kan dit in 1 moeite door.
Ik ga nog ff zoeken naar een passende oplossing, het komt goed. en ik kan me niet voorstellen dat de motor er niet nog eens uit moet.
Dan kan dit in 1 moeite door.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Dat witte ding past niet achter de startmotor, en de ecu moet wel van zijn eigen sensor signaal blijven krijgen?
-
parma
- Geregistreerd lid
rein ik het het op de aansluiting in de buurt van de bdp sensor
-
evo
- Donateur (2x)

@Parma. Durf ik niet te zeggen. Maar de punten die ik gebruik worden door SAAB ook gebruikt. Dus die vertrouw ik wel.
-
ReinO
- Donateur (2x)

op die plek - ik probeer te denken aan het maken van een foto- heb is bij mijn motor een standverwarming voor het koelwater geplaatst.
Volgens mij is de andere kant van het blok alleen voor olie -ook dat zal ik even checken zo- .
Volgens mij is de andere kant van het blok alleen voor olie -ook dat zal ik even checken zo- .
-
parma
- Geregistreerd lid
Als ik het niet mis heb zat die van de b204l of b205r die oil pressure switch vooraan. Zo heb ik die toch gevonden op een van de motoren die ik vroeger liggen had.
Aangezien ik zo'n beetje de rein weg opga nu
en ook bezig ben aan de oil pressure gauge.
Vandaar ook deze vraag.
@rein: sorry voor de subtiele kaping van het topic.
Aangezien ik zo'n beetje de rein weg opga nu
Vandaar ook deze vraag.
@rein: sorry voor de subtiele kaping van het topic.