Cabriodak probleem
-
Peter60
- Geregistreerd lid
Cabriodak probleem
Hallo
Zins twee weken hebben wij een 9-3 cabrio uit 2005 in ons bezit. Na lang zoeken eindelijk een leuke gevonden. In de eerste instantie deed alles het op het eerste gezicht maar al snel bleek de bediening van de elektrische bestuurders spiegel niet te werken. Wij moesten een nieuwe module aanschaffen in de bestuurdersdeur. Probleem na het uitlezen opgelost. Nu werkt de dak niet meer die het wel had gedaan. Inmiddels uit laten lezen en er zijn geen storingen te vinden. Toch een andere module aangeschaft waarin de schakelaar van de dakbediening in zit. Nog steeds werkt het dak niet. Is er iemand die een idee heeft waaraan dit probleem kan liggen? Ook de garage die de auto heeft uitgelezen heeft geen idee waaraan dit kan liggen.
Ik hoor het graag
Zins twee weken hebben wij een 9-3 cabrio uit 2005 in ons bezit. Na lang zoeken eindelijk een leuke gevonden. In de eerste instantie deed alles het op het eerste gezicht maar al snel bleek de bediening van de elektrische bestuurders spiegel niet te werken. Wij moesten een nieuwe module aanschaffen in de bestuurdersdeur. Probleem na het uitlezen opgelost. Nu werkt de dak niet meer die het wel had gedaan. Inmiddels uit laten lezen en er zijn geen storingen te vinden. Toch een andere module aangeschaft waarin de schakelaar van de dakbediening in zit. Nog steeds werkt het dak niet. Is er iemand die een idee heeft waaraan dit probleem kan liggen? Ook de garage die de auto heeft uitgelezen heeft geen idee waaraan dit kan liggen.
Ik hoor het graag
-
Remco
- Donateur

Re: Cabriodak probleem
Is die module in de deur (ruitschakelaar module, deze stuur alles aan in de deur, spiegels, sloten, ruiten) wel vervangen door eentje voor de cabrio? En is deze geprogrammeerd met de Tech? Een module van een sedan/estate ziet er hetzelfde uit maar is niet bruikbaar in een cabriolet, bij programmeren geeft de Tech ook aan dat deze niet geschikt is voor de cabriolet. Als er een gebruikte inzit van een sedan/estate is het mogelijk dat het ruit het wel doet maar het dak niet aangezien het dak samenwerkt met de ruiten.
-
Peter60
- Geregistreerd lid
Hoi Remco
Dit is een nieuwe module en ingeleerd door de tech. Er komt geen melding dat de module niet geschikt is voor een cabrio. Ook de garage snapt er niets meer van. Als hij de tech aansluit kan de kap wel bediend worden. Maar op de knop in het dashboard doet niets. Ook zelf niet dat de schakelaar een signaal afgeeft. Het zou toch niet zo zijn dat ze de verkeerde
Module besteld hebben.
Dit is een nieuwe module en ingeleerd door de tech. Er komt geen melding dat de module niet geschikt is voor een cabrio. Ook de garage snapt er niets meer van. Als hij de tech aansluit kan de kap wel bediend worden. Maar op de knop in het dashboard doet niets. Ook zelf niet dat de schakelaar een signaal afgeeft. Het zou toch niet zo zijn dat ze de verkeerde
Module besteld hebben.
-
Remco
- Donateur

Je zou ervan uit mogen gaan dat er dan de juiste module inzit, ik heb recent geprobeerd zo'n unit te vervangen en had een gebruikte van een sedan en dat ging niet, de TECH gaf aan dat deze niet geschikt was voor dit model. Weet niet of dit ook gebeurd als je een nieuwe lege unit hebt. Lijkt toch veel op een programmatie fout, misschien sedan/estate gekozen ipv cabriolet bij programmeren dan werkt e.a. wel maar niet de kapschakelaar. Krijg je bv ook als een ICM van een sedan in een cabriolet zet.
Wil de kap wel open met de sleutel? Knopje voor openen ingedrukt houden, als je deze functie hebt dan gaat de kap open. Dat de kap wel werkt met de TECH geeft aan dat er niets mis is met je kap maar zegt verder niet zoveel, je stuurt dan de kapcomputer direct aan met de TECH ipv via de knoppen vd auto.
Waar woon je? Kan er wel even naar kijken. Heb een paar honderd van die deurmodules liggen zowel nieuwe als gebruikte en zowel cabriolet als sedan. Heb ook een TECH dus dan zijn we er zo achter. Zit de verkeerde erin dan mag je hem zo omwisselen voor de goede, geen punt.
Wil de kap wel open met de sleutel? Knopje voor openen ingedrukt houden, als je deze functie hebt dan gaat de kap open. Dat de kap wel werkt met de TECH geeft aan dat er niets mis is met je kap maar zegt verder niet zoveel, je stuurt dan de kapcomputer direct aan met de TECH ipv via de knoppen vd auto.
Waar woon je? Kan er wel even naar kijken. Heb een paar honderd van die deurmodules liggen zowel nieuwe als gebruikte en zowel cabriolet als sedan. Heb ook een TECH dus dan zijn we er zo achter. Zit de verkeerde erin dan mag je hem zo omwisselen voor de goede, geen punt.
-
Peter60
- Geregistreerd lid
Remco
Erg blij met de antwoordt en aanbieding. Ik ga eerst terug naar de garage waar ik dat ding heb aangeschaft. Deze was tenslotte 250 euro. Laat hem eerst uitzoeken of hij wel de juiste heeft besteld en gekregen. Mocht het niet lukken met hem kom ik zeker bij jou op de lijn. Ik woon in Houten bij Utrecht dus moet er een dagje voor uittrekken.
Nogmaals bedankt.
Erg blij met de antwoordt en aanbieding. Ik ga eerst terug naar de garage waar ik dat ding heb aangeschaft. Deze was tenslotte 250 euro. Laat hem eerst uitzoeken of hij wel de juiste heeft besteld en gekregen. Mocht het niet lukken met hem kom ik zeker bij jou op de lijn. Ik woon in Houten bij Utrecht dus moet er een dagje voor uittrekken.
Nogmaals bedankt.
-
Remco
- Donateur

Dan is dat zeker het handigste, mocht het nodig zijn dan hoor ik het wel!
-
Peter60
- Geregistreerd lid
Na veel zoeken is het probleem opgelost. Ik had de radiomodule ICM 1 vervangen voor een icm 2. Daar is de ellende mee begonnen. Deze was afkomstig uit een sedan en niet afgemeld. De module heeft het hele programma in de auto door elkaar geschud. De module weer geruild en alles werkt weer.
Zeer goede service gehad van autobedrijf IJdorff in Achterveld.
-
jansen
- Donateur (7x)

Niet het afmelden veroorzaakt het probleem, maar het niet opnieuw aanmelden, dat veroorzaakt het probleem.. Deze was afkomstig uit een sedan en niet afgemeld.
Dan blijven de settings van de vorige configuratie erin staan, door deze module opnieuw toe te voegen krijg je de nieuwe settings er correct in.
-
Remco
- Donateur

Dus je had er toch een ICM van een sedan in gezet, exact wat ik 5 posts terug ook schreefPeter60 schreef:Na veel zoeken is het probleem opgelost. Ik had de radiomodule ICM 1 vervangen voor een icm 2. Daar is de ellende mee begonnen. Deze was afkomstig uit een sedan en niet afgemeld. De module heeft het hele programma in de auto door elkaar geschud. De module weer geruild en alles werkt weer.
-
jansen
- Donateur (7x)

Volgens mij ook, bedieningsschakelaar dak stuursignaal loopt via de ICM en als die ingesteld staat als een sedan, doet ie daar dan niks mee.
-
Peter60
- Geregistreerd lid
Op geen enkele wijze kon de icm module aangemeld worden in mijn auto. Reden is dat hij niet afgemeld is tijdens het demonteren uit de sedan,waardoor hij zijn geheugen vast blijft houden. Via de tech2 was het dus ook niet mogelijk hem aan te melden.
Nu alles weer werkt laat ik het maar zo en ga vrolijk verder met de icm 1.
Nu alles weer werkt laat ik het maar zo en ga vrolijk verder met de icm 1.
-
Remco
- Donateur

Dat is wel vreemd. Een module van een Sport Sedan hoef je normaal gezien niet af te melden. Ik heb al heel wat ICM's, CU/PU's, EHU's, MIU's en noem maar op gemonteerd en ik weet zeker dat 90% niet is afgemeld. Heeft ook niet zoveel zin want aanmelden kan altijd, mits je maar een Tech 2 met security acces hebt.
Die ICM 2 moet gewoon stuk zijn in die zin dat de Tech er geen verbinding mee kan maken. Hij geeft dan negative response aan op het scherm, programmatie kan dan niet worden uitgevoerd en de instellingen dus niet veranderd, wat jansen zegt. Als je hem plaatst kan hij perfect werken maar dan wel met de instellingen van het donor voertuig.
Die ICM 2 moet gewoon stuk zijn in die zin dat de Tech er geen verbinding mee kan maken. Hij geeft dan negative response aan op het scherm, programmatie kan dan niet worden uitgevoerd en de instellingen dus niet veranderd, wat jansen zegt. Als je hem plaatst kan hij perfect werken maar dan wel met de instellingen van het donor voertuig.