Kofferdeksel Cabrio 2001 moeizaam open en dicht
-
hugovdw
- Geregistreerd lid
Kofferdeksel Cabrio 2001 moeizaam open en dicht
In het verlengde van een ander topic waarin iemand vraag hoe een kofferdeksel te monteren, heb ik een gelijksoortige vraag: het kofferdeksel van mijn 2001 cab ging moeizaam open, daar de gasdrukveren versleten waren. Nu heb ik deze vervangen door nieuwe, passende (J&D geleverde) exemplaren, maar het biedt weinig verbetering. Alsof de weerstand op de klep te groot is, daar ik de klep behoorlijk stevig door een dood punt heen moet drukken (zowel open als dicht). De klep zit er verder prima op, gelijke naden, niets vreemds te zien. Ook alle scharnierende delen heb ik reeds ingevet, maar veel helpt het niet. Iemand tips?
-
joy
- Donateur

Re: Kofferdeksel Cabrio 2001 moeizaam open en dicht
Waarschijnlijk toch roest in de schanieren dit komt vaker voor
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Heb je de juiste gasdruk veren besteld? Je hebt ze namelijk voor een klep met en zonder spoiler
op de achterklep.
op de achterklep.
-
a3426rage
- Geregistreerd lid
[]Hmmm, ik heb zelf een Aero spoiler gemonteerd op mijn kofferklep met de orginele veren. Bij mij gaat die netjes open en dicht.
Reden: Quote verwijderd
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Juist als je geen spoiler hebt maar wel de gasdruk veren daarvoor gekocht krijg je teveel weerstand....lijkt mij.
-
hugovdw
- Geregistreerd lid
Ja, volgens mij heb ik de juiste te pakken:
Gasveer, achterklep, Saab 9-3 versie 1 cabrio, bouwjaar 1998-2003, ond. nr. 4854741 is volgens mij voor zonder spoiler.
Gasveer, achterklep, Saab 9-3 versie 1 cabrio, bouwjaar 1998-2003, ond. nr. 4854741 is volgens mij voor zonder spoiler.
-
Randolph
- Geregistreerd lid
Klopt inderdaad.....dan weet ik het ook niet meer, behalve het al genoemde roest in de scharnieren.
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-A510F met Tapatalk