Classic 900 Cabrio: kap gaat pas na >20sec open...

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Black Turbo
Geregistreerd lid

Classic 900 Cabrio: kap gaat pas na >20sec open...

Bericht door Black Turbo » za 21 okt, 2006 16:47

Sinds een paar weken: kap gaat pas na een seconde of 20, of na nog langer de schakelaar ingedrukt te houden, open.
Ik volg het ritueel: draaiende motor, handrem aan, versnelling in de achteruit.
Het duurt dus erg lang voor de kap zich in beweging zet naar een geopende stand. Dichtdoen gaat probleemloos.
Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen?

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 25 okt, 2006 14:04

hmmm, ik denk luchtbellen in je olie, of te weinig olie in t systeem. Haal de zitting van je achterbank er eens uit (4 schroeven aan de voorzijde net onder de zitting) en kijk naar de slangen die aan de pomp vastzitten. Deze zijn transparant, dus je zou in 1 oogopslag moeten kunnen zien wat er aan de hand is. Ik neem aan dat je het geluid van je pomp wel direct hoort en niet pas na 20 seconden?

virjinz
Geregistreerd lid

Bericht door virjinz » wo 25 okt, 2006 17:38

eventjes een klein beetje van je topic afwijken. je schrijft bij je ritueel dat je de wagen in z'n achteruit zet, heeft dat voordelen tov. een gewoon draaiende motor?
ik hou gewoon m'n rem ingedrukt en versnelling in neutraal...
kristof

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 25 okt, 2006 20:23

Hij hoeft niet in zijn achteruit te staan. De handrem moet aangetrokken zijn en bij voorkeur moet de motor draaien, zeker bij dit soort problemen, maar zijn achteruit is zeker niet nodig.

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » wo 25 okt, 2006 20:53

Kan ook gewoon rijdend. 1 klikkie handrem en gewoon je kap open/dicht doen. Heel handig in de file of iets dergelijks.

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » wo 25 okt, 2006 20:56

klopt, doe ik ook, maar zorg ervoor niet harder dan stapvoets (max 20km/h) te rijden. De krachten op de halfopenstaande kap zijn al gauw heel erg groot.

Gefeliciteerd trouwens met de verkoop! Wat is het nu geworden of gaat het nu worden? Een GT ofzo?

Black Turbo
Geregistreerd lid

Bericht door Black Turbo » wo 25 okt, 2006 21:53

He mannen...blijven we bij het topic...? Zie Saab Mini Cooper... :lol:

ppcs
Geregistreerd lid

Bericht door ppcs » do 26 okt, 2006 10:58

De vraag is of je het motortje hoort draaien zodra je de knop indrukt.
Zo ja, dan zit er ergens lucht in je systeem, zo nee dan moet je het ergens bij schakelaars en relais zoeken.

Gr,

PP

p.s. wim, denk ernstig aan een new mini :oops: voor in de stad

Plaats reactie