De kap mooi zwart maken met textiel verf oid.
-
Smaragd1
- Geregistreerd lid
De kap mooi zwart maken met textiel verf oid.
Een gitzwarte (of andere kleur natuurlijk ook) kap staat wel erg kek.
Beter dan een wat vale kap.
Echter, mijn garage raad het af om de kap te verven.
Onder het doek zit nl. een rubberen laag, die voor de goede waterafsluiting zorgt.
(deze rubberen laag zou ook de reden zijn dat je de kap bij een temperatuur < -5 gr. Celsius, niet moet openen ivm. mogelijke beschadigingen van het rubber!)
Door te verven zou je die laag ook kunnen beschadigen.
Heeft iemand van ons daar idd. slechte of goede ervaringen mee gehad?
Beter dan een wat vale kap.
Echter, mijn garage raad het af om de kap te verven.
Onder het doek zit nl. een rubberen laag, die voor de goede waterafsluiting zorgt.
(deze rubberen laag zou ook de reden zijn dat je de kap bij een temperatuur < -5 gr. Celsius, niet moet openen ivm. mogelijke beschadigingen van het rubber!)
Door te verven zou je die laag ook kunnen beschadigen.
Heeft iemand van ons daar idd. slechte of goede ervaringen mee gehad?
-
V6Aero
- Donateur (4x)

Re: De kap mooi zwart maken met textiel verf oid.
Kap weleens écht goed schoongemaakt? Aan je onderschrift en avatar te zien heb je een kopie van mijn Saab en ik denk niet dat je de kap - mits schoon - veel zwarter gaat krijgen.
-
J.vandermeulen
- Donateur

Klopt die opmerking over het openen van de kap beneden 5 graden? Reed vanmorgen nl nog met kap open.
-
blue city
- Donateur (3x)

Volgens het boekje is het -5, dus geen zorg.
-
rutgerreinier
- Donateur

Of staat -5 alles onder de 5?

-
blue city
- Donateur (3x)

rutgerreinier schreef:Of staat -5 alles onder de 5?![]()
Dan maar even letterlijk. Pagina 64 van het instructieboekje. (Boekje? 300 pagina's pfffff.)
DE KAP KAN ALLEEN GEOPEND WORDEN WANNEER: De buitentemperatuur hoger is dan -5 graden Celcius.
-
Smaragd1
- Geregistreerd lid
Mijn vraag ging eigenlijk over wel, of niet verven... Is daar misschien ook iets meer over bekend? 
-
J.vandermeulen
- Donateur

Poeh, pak van mij hart dat de kap alleen onder het vriespunt niet open mag.
Je kunt de kap natuurlijk gewoon met autolak overspuiten. Dan kun je hem alleen beter nooit meer open doen.
Je kunt de kap natuurlijk gewoon met autolak overspuiten. Dan kun je hem alleen beter nooit meer open doen.
-
Rik Tuin
- Donateur (2x)

Ik heb mijn kap twee jaar geleden mooi zwart geverfd met Dylon textielverf en daarna geïmpregneerd met Ultramar. Tot nu toe volstrekt probleemloos en nog steeds waterdicht.
-
Nick
- Donateur (2x)

Ik kan het spul van Renovo aanraden. Eerst goed schoonmaken, en daarna verfen met Renovo reviver.

De truc zit m in de proofer. Kijk maar eens naar dit filmpje, je kap wordt weer helemaal waterdicht:
https://www.youtube.com/watch?v=szFLP9TmS-A" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus eerst grondig schoonmaken. Dan verfen, en dan sealen met proofer.

De truc zit m in de proofer. Kijk maar eens naar dit filmpje, je kap wordt weer helemaal waterdicht:
https://www.youtube.com/watch?v=szFLP9TmS-A" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus eerst grondig schoonmaken. Dan verfen, en dan sealen met proofer.
-
Smaragd1
- Geregistreerd lid
Dat is gitzwart, heel mooi, als nieuw!
Hoe lang geleden aangebracht?
En moet dat dan regelmatig herhaalt worden?
-
johnb52
- Donateur (7x)

http://www.partsforsaabs.com/index.php?cPath=1_17" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat kan je hier navragen.
Dat kan je hier navragen.
-
Nick
- Donateur (2x)

Ik heb het in September aangebracht.Smaragd1 schreef:Dat is gitzwart, heel mooi, als nieuw!
Het spul komt in flacons van 500 ml. Eigenlijk is dit net te weinig voor de kap van een 9-3. Bestel dus een liter, dan heb je ruim genoeg. Proofer is 500 ml genoeg
-
Zwarte zwaan
- Geregistreerd lid
Ik heb zelf mn dak 3 maanden geleden met Dylon geverfd. Dak is nu weer mooi zwart. Afgelopen week met Ultramar waterafstotend gemaakt.Rik Tuin schreef:Ik heb mijn kap twee jaar geleden mooi zwart geverfd met Dylon textielverf en daarna geïmpregneerd met Ultramar. Tot nu toe volstrekt probleemloos en nog steeds waterdicht.
.
-
rutgerreinier
- Donateur

Vandaag 1ste laag proofer op de kap gesmeerd.
Ik ga voor de zekerheid nog een tweede laag aanbrengen.
Ik ga voor de zekerheid nog een tweede laag aanbrengen.