Corrosie metalen draagarmen cabriodak

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Ron Moerenhout
Geregistreerd lid

Corrosie metalen draagarmen cabriodak

Bericht door Ron Moerenhout » di 25 okt, 2016 9:42

De metalen armen waarmee het dak van mijn 93 cabrio (2001) open en dicht wordt gedaan zijn zwaar gecorrodeerd. Mijn kap is aan vervanging toe en vanwege deze gecorrodeerde draagarmen twijfel ik of dit nog wel de moeite waard is. Heeft iemand deze armen weleens vervangen en wat waren de kosten?

coppe218
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Corrosie metalen draagarmen cabriodak

Bericht door coppe218 » di 25 okt, 2016 9:49

Deze kun je laten stralen en opnieuw poedercoaten. Dit is ongeveer even duur als het dak vervangen. Wat je ook kunt doen is zelf schuren en met hammerite of iets dergelijks weer netjes zwart maken.

Verstuurd vanaf mijn E6653 met Tapatalk

eendeke
Geregistreerd lid

Bericht door eendeke » di 25 okt, 2016 19:06

Bij mij waren zo ook geheel gecorrodeerd. Heb ze laten stralen en poedercoaten. Was eg duur, maar nu wel prachtig en weer duurzaam in combinatie met nieuw dak..

Qabriolet
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Qabriolet » zo 30 okt, 2016 15:53

Zelfde situatie hier. Met name de achterste twee delen van de drie aan beiden zijden. Daar laat de lak los. Bij mij kwam dat doordat het dak versleten was. Na 15 jaar echt porreus. Nu dak vervangen is het frame aan de beurt. Losse verf met een koperborstel verwijderen, primaire van Hammerite (frame is van aluminium) en dan Hammerite erop.

Ron Moerenhout
Geregistreerd lid

Bericht door Ron Moerenhout » ma 07 nov, 2016 22:22

Dank voor jullie reacties. Ik begrijp dat het puur cosmetisch is, geen reden voor paniek dus.

H.Geertsema
Geregistreerd lid

Bericht door H.Geertsema » do 24 nov, 2016 8:30

Is puur cosmetisch; de lak laat los doordat het aluminium er onder gaat oxideren.
Een simpele oplossing is om de boel goed op te schuren en dan zwart spuiten of verven ...
:O:

Haverkort
Geregistreerd lid

Bericht door Haverkort » ma 28 nov, 2016 19:12

Om aluminium te beschermen tegen corrosie kun je ook heel goed deze wapenolie gebruiken. Ideaal spul voor alle plekken waar je goed zonder roest kunt:
Afbeelding

hugovdw
Geregistreerd lid

Bericht door hugovdw » di 06 dec, 2016 13:12

Heb het ook meegemaakt en ze hebben bij het plaatsen van een nieuwe kap de balken schoongemaakt en ingespoten met het een of ander. Stralen en poedercoaten is mooier, maar dit werkt ook prima.

Plaats reactie