derde remlicht

1984-1997
Plaats reactie
Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

derde remlicht

Bericht door Gele aero » wo 20 sep, 2006 10:47

Is voor een 9000 uit 1992 de voorbereiding voor een derde remlicht al gemaakt? Ik kan er een op de kop tikken, maar wil eerst even weten hoe ingewikkeld het installeren is. Alvast bedankt voor de tips

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 22 sep, 2006 8:49

Niemand? Moet er geboord worden in het raam, ligt de bedrading er al?

9000anni
Geregistreerd lid

Bericht door 9000anni » vr 22 sep, 2006 9:08

Er hoeft niet geboord te worden. Wat wel moet:
- bovenste raamstrip verwijderen
- remlicht plaatsen
- thule voor draden en waterslang (ruitensproeier) plaatsen
- draden vanaf remlicht trekken
- 2 delige bovenste raamstrip plaatsen
Succes.

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » vr 22 sep, 2006 10:17

Dank voor de reactie. Het is dus niet voorbereid begrijp ik. Zijn er trouwens twee typen derde remlicht voor de 9000 of vergis ik me daar in (een buitenop (latere modellen) en een aan de binnenkant)? Nog redelijk wat werk moet ik zeggen, is de tweeledige strip een kwestie van de strip in twee-en snijden of denk ik dan iets te simpel?

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » vr 22 sep, 2006 16:02

Hallo allemaal,
Wij zijn ook bezig met het zoeken naar een derde remlicht, inmiddels wel eentje gevonden, maar weten nog niet of we tot koop over gaan.

Weet iemand of het mogelijk/moeilijk is om het derde remlicht te monteren op een '94er 9000?

Alvast hartelijk bedankt!

Groet,
Sjoerd

9000anni
Geregistreerd lid

Bericht door 9000anni » vr 22 sep, 2006 16:48

Montage is peace of cake. Als je de gedeelde bovenstrip erbij kunt kopen is dat erg gemakkelijk. Anders de oude in tweeen zagen. Ik zou 'm zeker kopen en monteren want het maakt je 9000 echt een stuk fraaier.

Peter Veeke
Donateur (4x)
Donateur (4x)

derde remlicht

Bericht door Peter Veeke » za 23 sep, 2006 19:11

Je auto is inderdaad niet voorbereid;er zit bijv geen stekker tussen dak en hemeltje. Bovendien zit er achter de bekleding in de kofferruimte links een ander relais dat de boordverlichting controleert; bij auto's met derde remlicht heeft dat relais een extra 'stopcontact' waar de stekker van de bedrading van het derde remlicht in moet worden gestoken.

Het beste kun je vanaf het derde remlicht een zwarte en rode draad aanleggen die je aansluit op de stekker voor de trekhaakbedrading. Die stekker vind je achter de bekleding links in de kofferbak onder het linkerachterlicht. De rode draad sluit je in elk geval aan op die stekker (een van de contacten, even uitproberen). De zwarte zou ik ergens op een massapunt aansluiten.
Mocht je derde remlicht het niet doen, zoek dan even met de zwarte draad naar een ander geschikt aardpunt.

mvg Peter

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 23 sep, 2006 19:31

Hmm, dat is jammer, ik had stiekem gehoopt dat de auto al voorbereidt was, als ik het zo lees moet het toch wel een behoorlijke klus zijn...

Maar goed, allicht moeten we het gewoon kopen en dan maar kijken hoe het te monteren!

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 28 okt, 2006 17:09

Zo, vandaag een derde remlicht gekocht, in perfecte staat. Volgens de verkoper is onze auto wel voorbereidt, thuis even gekeken in de Electronic Parts Catalogue van de 9000, en daar staat het ook, ik houd jullie op de hoogte!

Groetjes,
Sjoerd

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » za 28 okt, 2006 17:21

Grappig ik heb er ook net een gekocht! Zit er al op, maar nog niet aangesloten, zit bij mij helaas geen voorbereiding.

sjoerdk
Geregistreerd lid

Bericht door sjoerdk » za 28 okt, 2006 20:29

Bij ons is het maar gedeeltelijk voorbereid, de strip moet nog even op maat worden gezaagd, en er moet ook bedrading worden gelegd. Wel kan het remlicht er zo op worden geklikt.

Was het bij jou moelijk om de bedrading te leggen en de strip te zagen? En hoe heb je dat gedaan?

Groetjes en bedankt alvast,
Sjoerd

Gele aero
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Gele aero » zo 29 okt, 2006 18:33

De bedrading heb ik nog niet gedaan, en gelukkig heb ik de daklijst in twee delen ook bij het remlicht gekregen. Volgende week ga ik eens kijken naar bedrading.

Plaats reactie