help me uit de brand

Voor alle Saab cabrio rijders
tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerdgiesbers » zo 29 okt, 2006 19:36

De Flok schreef:
Snap ik ook niet helemaal. Misschien tordeert zo'n 900 classic de bocht uit, maar met een 900NG/9-3 kan je lekker planken als je wil.
ok dan, ik begrijp hieruit dat een NG/9.3 een stuk stijver is....hmmm, moet ik toch daarnaar op zoek :twisted: :twisted:

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 29 okt, 2006 19:43

tjeerdgiesbers schreef:
De Flok schreef:
Snap ik ook niet helemaal. Misschien tordeert zo'n 900 classic de bocht uit, maar met een 900NG/9-3 kan je lekker planken als je wil.
ok dan, ik begrijp hieruit dat een NG/9.3 een stuk stijver is....hmmm, moet ik toch daarnaar op zoek :twisted: :twisted:
Mijn ervaring is dat de 900NG/9-3 stijver is dan de classic. Het wil echter niet zeggen dat de koetsen van de 900NG/9-3 niet torderen. Ik zou zeggen, probeer beiden even uit, de classic en de nieuwere.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » zo 29 okt, 2006 21:18

Mijn ervaring is dat de 9-3 alleszins stijver is dan de 900NG.

Ik geloof zelfs dat hier ergens een topic overgaat.

marq101
Geregistreerd lid

Bericht door marq101 » zo 29 okt, 2006 21:21

Juice schreef:Mijn ervaring is dat de 9-3 alleszins stijver is dan de 900NG.

Jaaaa en de ng900 is weer stijver dan de 900 classic. De vraag is alleen hoeveel het er toe doet.

De Flok
Geregistreerd lid

Bericht door De Flok » zo 29 okt, 2006 21:21

Klopt, mijn ervaring is ook dat de 9-3 caab stijver is dan de 900NG caab. Zou persoonlijk ook altijd voor de 9-3 gaan door de betere techniek en het modernere uiterlijk.

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » zo 29 okt, 2006 21:27

marq101 schreef:

Jaaaa en de ng900 is weer stijver dan de 900 classic. De vraag is alleen hoeveel het er toe doet.
Het doet ertoe in de zin dat het een van de aanwegingspunten is. En of het een belangrijk criterium is, bepaalt je eigen voorkeur. Ik zou als extra wagen een claissic preferen boven een 9-3 omdat het hart dan de ratio mag overbluffen. :wink:

tjeerdgiesbers
Geregistreerd lid

Bericht door tjeerdgiesbers » zo 29 okt, 2006 21:36

ik ben echter wel op zoek naar een "daily driver"

@ Juice, hangt volledig af van wat hij moet kosten :wink: voor een goede prijs ben ik misschien wel geinteresseerd 8)

Juice
Geregistreerd lid

Bericht door Juice » zo 29 okt, 2006 21:39

marq101 schreef:

Het doet ertoe in de zin dat het een van de aanwegingspunten is. En of het een belangrijk criterium is, bepaalt je eigen voorkeur. Ik zou als extra wagen een claissic preferen boven een 9-3 omdat het hart dan de ratio mag overbluffen. :wink:

WimZ
Geregistreerd lid

Bericht door WimZ » ma 30 okt, 2006 16:29

tjeerdgiesbers schreef:ik ben echter wel op zoek naar een "daily driver"
Dan zou ik voor een 9-3 gaan.

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » ma 30 okt, 2006 21:11

De Flok schreef:
marq101 schreef:
72sonett-III schreef: Scheuren? In een Saab cabrio? Dan past een BMW misschien beter bij je...
Hoezo kan je niet scheuren in een Saab?
Nou gaat prima in een classic hoor!

Tijdens de beurten van mijn classic krijg ik vaak een NG mee, maar na 1 km verlang ik alweer naar mijn classic. Is uiteraard persoonlijk. Classic is echt autorijden (beetje spartaans maar voor een rijdersfreak super genieten). NG is niks mis mee , maar kan voor sommige saai worden.

Luister naar jezelf en doe wat je het eerste te binnen schiet. Succes!

Plaats reactie