Het verhaaltje:
Dit was de rationele veroorzaker van het geheel:
Hier zie je het uitlaatje netjes verspreid over de grond, de katvervanger heb ik er niet tussengelegd, die moet je er even bijdenken.
Goed gereedschap is het halve werk, dus dat heb ik maar gepakt.
Ik ben eerst begonnen met alle draadeinden en bouten/moeren in te spuiten met roestoplosser.
Wonderlijk genoeg ging alles er redelijk vlot ondervandaan en zonder uitlaat ziet dat er zo uit. Draadiend van de downpipe brak, maar is er wel heel uitgekomen, iemand anders weer blij mee gemaakt.
Downpipe gemonteerd, best pittig, want aan de bovenzijde kan ie draaien en aan de onderzijde ook. Boven is een losse flens en beneden ook, die je met een klem vast moet zetten. Helaas ontbrak de klem om de uitlaat op de steun te monteren, dus deze ligt er nog steeds los bovenop. Rammelt een klein beetje, maar klem komt eraan.
Van onderaf bekeken
Dikke pijp!!!
Alle stukken moet je goed in elkaar schuiven. Helaas was bij mij de tussenpijp te lang en heb ik die in moeten korten. Alle klemmen goed monteren die eromheen zitten. Ook de bocht bij de achteras moet je precies goed zetten, anders bonkt deze. Doet ie nu ook namelijk, dus moet ik nog ff stellen.
Demper in de rubbers.
Downpipe aan bocht, toch wel dik he!
De achterzijde
Wederom van de achterzijde
Geluidsfilmpjes komen er nog aan, maar op het moment kan ik niet hosten, wordt aan gewerkt.
De uitlaat wil ik er nog een keer afhalen en helemaal goed zetten. Gezien het feit dat de uitlaat zich nog even moet zetten wacht ik hier nog twee weekjes mee. Dan alles nalopen en indien nodig insmeren met gun-gum om optimaal resultaat te behalen.
Al met al een leuke klus, ben er iets meer dan twee uurtjes mee bezig geweest.
In mijn album staan nog meer foto's.