Documentatie waar en hoe de elastieken horen te zitten.

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Kwartje
Geregistreerd lid

Documentatie waar en hoe de elastieken horen te zitten.

Bericht door Kwartje » vr 01 sep, 2017 10:14

Kan iemand mij helpen aan een goede tekening van waar en hoe de elastieken horen te zitten. Nadat ik het probleem heb opgelost van het water wat via de goot boven beide zijramen naar binnen loopt kom ik er nu ook achter dat ik kapotte en naar wat nu blijkt zelfs elastieken mis. Met name die bij het achterraam. Het dak vouwt zich niet goed op waardoor er slijtplekken ontstaan. Ik zou graag nieuwe elastieken willen bevestigen maar weet dus niet hoe deze precies moeten zitten. Is er een duidelijke tekening van ? 900ng uit 1997. Ik hoor het graag.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Documentatie waar en hoe de elastieken horen te zitten.

Bericht door Benaero » vr 01 sep, 2017 13:20

Dat zou ik ook wel graag willen weten. De binnenzijde van het dak van de Monte Carlo hangt ook slap. @ Kwartje, heb jij inmiddels al elastieken kunnen kopen?

Kwartje
Geregistreerd lid

Bericht door Kwartje » vr 01 sep, 2017 13:29

Nee, heb nog geen originele elastieken maar volgens de Saab dealer hier kan je het evengoed doen met elastieken van de plaatselijke stoffenhal/winkel.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » vr 01 sep, 2017 14:57

Top :D

Kwartje
Geregistreerd lid

Bericht door Kwartje » di 05 sep, 2017 13:02

Heeft er niemand iets van een tekening ofzo waar ik kan zien hoe en vooral waar de elastieken horen gekregen zitten ?

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » do 14 sep, 2017 12:29

Wil iemand aub wat foto's maken van die elastieken ook de mijne hangen slap en zijn hier en daar los
jack

beekemm
Geregistreerd lid

Bericht door beekemm » zo 08 okt, 2017 11:52

Kan er nu echt niet even iemand wat foto's van de kap zijn elastieken maken??? bij mij hangt er een steeds achter het klepje waardoor die afbreekt

Nick
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Nick » zo 08 okt, 2017 14:05

dit is een origineel SAAB filmpje van d 9-3 soft top. Weet niet of het hetzelfde is, maar de strekking moet dat wel zijn.

Benaero
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door Benaero » zo 08 okt, 2017 20:38

Dankjewel Nick. Toevallig vanmiddag al eens voorzichtig gekeken hoe de elastieken bevestigd zitten. Zie dat ze op sommige plaatsen ook stukken aan elkaar genaaid zijn. Daar zijn weer kleinere dwarsstukken aan vast gemaakt. Eerst maar even elastiek scoren op de markt of zo. :D :)

wysiwyg
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door wysiwyg » ma 23 okt, 2017 14:01

Hoi,

Hoe heb jij dat probleem opgelost (water dat via de goot boven de zijramen naar binnen loopt)? Sinds kort krijg ik ook na elke forse regenbui een ongevraagde douche.....

Plaats reactie