Passen alle 16,5cm speakers achterin de og cabrio?

Voor alle Saab cabrio rijders
delano.888
Geregistreerd lid

Passen alle 16,5cm speakers achterin de og cabrio?

Bericht door delano.888 » zo 19 nov, 2017 20:09

Dag allen! Ik ben ook nieuw cabrio rijder, zal me binnenkort even fatsoenlijk voorstellen met foto's.
Ik had een 2000 9-3og 5 deurs, met de AS3 versterker en in de voordeuren Hertz EV 165L.5 woofers.
Nu heb ik dus een 2001 cabrio og.
Ik kan sowieso de versterker, en voor-dashboard en voor-deurspeakers overzetten, toch?
Maar de voordeur speakers zijn woofers, Hertz EV 165L.5, en die hadden toen plastic ringen nodig omdat ze anders tegen de deur aan kwamen.
Nu wil ik in de achterdeuren Hertz ECX 165.5 plaatsen. Maar die zijn weer wat hoger, door het uitstekende middenstuk. Dus ik vermoed dat die icm de plastic ringen juist weer tegen het plastic deurpaneel aankomen, toch?
Iemand ervaring met deze combi? Misschien toch zonder ringen plaatsen?
Bedankt!

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Passen alle 16,5cm speakers achterin de og cabrio?

Bericht door ReinO » ma 20 nov, 2017 9:10

geen ervaring maar voor de voordeuren kun je opel omega b ringen halen bij de autohandel.
En achterin een cabrio speakers: je kunt je geld en tijd beter uitsparen door voorin alles top te maken en een subwoofer te halen.
Dempingsmatjes al liggen?

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » ma 20 nov, 2017 9:34

Dag Reino,
De achterbak is al klein genoeg zonder subwoofer, en de voordeur speakers zijn dus al enkel woofers. Prima zo.
In mijn 5 deurs had ik demping matjes geplaatst en 0,0 verschil gemerkt, en de achter speakers geüpgrade en wel een boel verschil gemerkt. Dus dat is wat ik wil doen.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 20 nov, 2017 11:16

Gelukkig leven we in een vrij land! Die dempingsmatten vind ik nu juist een enorme verbetering geven, zeker in een 9-3 met dat dunne plaatstaal.
Suc6 met je klus. Wil je die platte subwoofer van pioneer niet? ding is 8 cm dik en past precies tussen de vorkpootkokers.

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » ma 20 nov, 2017 15:17

Ik zie het nut niet zo, met de standaard AS3 + woofers in de deuren kan ik hem al zo hard zetten dat de halve auto uit elkaar trilt, en dat wil ik niet eens. Ik snap niet zogoed waarom hij zo hard moet kunnen dat de hele straat mee geniet, ik gebruik dat gewoon niet. Wil gewoon mooi geluid, ook achterin, dus vandaar dat ik de achterdeur speakers er bij wil. Alleen de achterdeur speakers vervangen is bij een cabrio niet zo makkelijk dus ik wil wel van tevoren zeker weten dat het gaat passen.

RobbieF57
Geregistreerd lid

Bericht door RobbieF57 » ma 20 nov, 2017 15:56

Achterdeurspeakers?

:D :D :D

Grtz

Rob

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » ma 20 nov, 2017 15:58

Jaja ik heb een 4 deurs cabrio :P :O:

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » za 25 nov, 2017 0:21

Dus niemand hier heeft Hertz ECX 165.5 achterin zijn cabrio 9-3 geplaatst?

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » vr 22 dec, 2017 13:07

Niemand een idee dus of die ringen nodig zijn? Ga binnenkort alles open halen en zou toch best klote zijn als ik die ringen niet heb en de halve auto voor niks open ligt.

RubenDakloze
Donateur
Donateur

Bericht door RubenDakloze » vr 22 dec, 2017 14:38

delano.888 schreef:Niemand een idee dus of die ringen nodig zijn? Ga binnenkort alles open halen en zou toch best klote zijn als ik die ringen niet heb en de halve auto voor niks open ligt.
Ik zie dat deze speakers een inbouwdiepte van 65mm hebben. Onlangs las ik een een oud topic hier waarin forumlid Weijers noemt dat hij Focal Polyglass 165CVX speakers achterin zijn 9-3 cabrio heeft gezet. Ik zie dat deze een inbouwdiepte van 2-3/4" hebben, oftewel ca. 68,9mm. Dat past dus kennelijk, al weet ik niet of hij nog extra ringen geplaatst heeft..

Ik ben me zelf ook nog aan het oriënteren op geschikte speakers voor achterin.

Hier vind je overigens een how-to van forumlid Niels83, waarin hij al zijn speakers vervangt van zijn 9-3 cabrio: viewtopic.php?f=43&t=139883&start=75#p1540649 Hij gebruikt Polk audio DXI650 speakers, maar deze hebben een geringe inbouwdiepte (2") dus zegt dat niets over jouw vraag.

Gerard1978
Geregistreerd lid

Bericht door Gerard1978 » zo 24 dec, 2017 14:22

Ik heb de infinity 6532i achterin geplaatst
https://www.cnet.com/products/infinity- ... ker/specs/" onclick="window.open(this.href);return false;
Past ook zonder ringen o.i.d... en erg goed geluid...

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 24 dec, 2017 19:56

van die cabrio weet ik het niet maar het lijkt me stug dat je daar ringen voor moet gebruiken want dan kom je toch tegen het kapje aan?
een uitdaging is wel om de grotere behuizing van je speaker in dat metalen frame te zagen. Lukt wel hoor!

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » zo 24 dec, 2017 20:35

Hoe bedoel je zagen, de standaard speakers daar zijn toch 16,5?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » ma 25 dec, 2017 7:36

alleen die stalen behuizing van de hertzspeaker -en wellicht andere- is net wat groter dan de uitsparing in het frame. Ik denk niet dat een cabrio daar een ander frame heeft maar weet
dat niet zeker.

delano.888
Geregistreerd lid

Bericht door delano.888 » ma 25 dec, 2017 10:17

Dus Hertz 16,5 cm is anders dan normale 16,5cm speakers? Bijzonder. We zullen het zien.

Plaats reactie