Best Nick, ik wil me hemel eruit halen maar kan niet echt goed zien hoe het bij het achterraam nou vast zit. Er lijkt een heel frame om het raam te zitten, moet deze eruit?Nick schreef:Ja, dat is peanuts. 30 minuten werk.
[DIY] Dak waterdicht maken binnenzijde / poormans
-
BergenB
- Donateur (4x)

Re: [DIY] Dak waterdicht maken binnenzijde / poormans
-
Nick
- Donateur (2x)

Hemel heb ik nooit helemaal losgehad, dus moet je het antwoord schuldig blijven. Ik heb de binnenhemel bij het impregneren opzij geslagen rondom het raam achter.
Maar het goede nieuws: (bijna) Jaar verder, en helemaal droog!
Maar het goede nieuws: (bijna) Jaar verder, en helemaal droog!
-
BergenB
- Donateur (4x)

Dank voor de reactie Nick en mooi dat je dak nog helemaal droog is. Ik had hem eruit willen halen om hem is even mooi schoon te maken maar ga nog wel eens even goed kijken hoe dat nu precies zit bij het raam.
Groet, Erik
Groet, Erik
-
Nick
- Donateur (2x)

let me know. als je wat foto's kan maken, fijn, dan voeg ik het toe aan dit topic.
-
Jos134
- Geregistreerd lid
Interessant topic!
Ik heb n dak van 17 jaar oud, ziet er prima uit maar lekt, als het hard tegent, bij de linkerportier, op de plek waar de voorruit en de deur elkaar raken. Is daar iets specifieks tegen te doen? Auto is (gelukkig) verder ook niet vochtig oid en staat altijd in weer en wind.... Tis net dat ene punt wat vervelend is.
Ik heb n dak van 17 jaar oud, ziet er prima uit maar lekt, als het hard tegent, bij de linkerportier, op de plek waar de voorruit en de deur elkaar raken. Is daar iets specifieks tegen te doen? Auto is (gelukkig) verder ook niet vochtig oid en staat altijd in weer en wind.... Tis net dat ene punt wat vervelend is.
-
BergenB
- Donateur (4x)

Nick schreef:let me know. als je wat foto's kan maken, fijn, dan voeg ik het toe aan dit topic.
Ik heb nog is even goed gekeken maar durf het niet aan om rond het achterraam los te maken want ik denk dat dan het hele raam los komt. Ik ga de hemel zo maar even proberen schoon te krijgen.
-
Dabutcha76
- Donateur (2x)

@Jos: da's wel een bekende plek. Is naar mijn weten ook niet zo heel veel aan te doen, maar wellicht dat men hier nog verdere ideeën heeft.
-
oliviereilers
- Geregistreerd lid
Same, ik lees veel over een afwatering in de a-stijl. Binnenkort maar eens naar kijken...Jos134 schreef:Interessant topic!
-
Natnek3
- Donateur (2x)

Heeft hier iemand toevallig foto's van of een how to?BergenB schreef: ↑di 25 apr, 2017 19:09Viel het een beetje mee om de hemel te verwijderen en terug te plaatsen?
-
Baas1002
- Donateur

Hallo beste lezers,
Mijn dak is ook niet meer impregneren heeft een klein beetje resultaat, maar na de laatste regenbui, kon ik net zo goed buiten blijven staan.
Had al een pot rubber seal gekocht, maar weet niet hoe de binnenhemel van mijn 93-2001 los gaat. Heb het hele forum afgezocht, maar geen beschrijving.
Buitenkant dak ziet er nog mooi uit en heb nog geen geld voor een nieuw dak.
Kan iemand mij helpen?
Gr. Martijn
Mijn dak is ook niet meer impregneren heeft een klein beetje resultaat, maar na de laatste regenbui, kon ik net zo goed buiten blijven staan.
Had al een pot rubber seal gekocht, maar weet niet hoe de binnenhemel van mijn 93-2001 los gaat. Heb het hele forum afgezocht, maar geen beschrijving.
Buitenkant dak ziet er nog mooi uit en heb nog geen geld voor een nieuw dak.
Kan iemand mij helpen?
Gr. Martijn
-
Baas1002
- Donateur

Moet zijn: mijn dak is ook niet meer waterdicht.....
-
F.J.1986
- Geregistreerd lid
-
Peter_C
- Geregistreerd lid
Lijkt me idd de ideale oplossing. Heb je ,nu 5 jaar later, nog steeds deze wagen? En is het dak nog steeds lekdicht?
-
F.J.1986
- Geregistreerd lid
Nee deze Saab heb ik van de zomer pas in gebruik genomen maar hij heeft al flink wat stevige buien doorstaan!
-
J.vandermeulen
- Donateur

Ik hoorde vanmiddag dat een 9-3 NG cabrio dak uit 3 lagen bestaat, canvas, isolatie en hemel. Ik dacht dat het canvas niet waterdicht was maar dat er een rubber laag onder zat. Klopt dat laatste?