Ik heb startproblemen met mijn 9-3 2.0 t cabrio uit 2004.
Ik heb hem pas een paar maanden, dus als eerste een grote beurt, waarbij alles vernieuw is wat nodig was (.o.a. krukas sensor). Het starprobleem blijft echter bestaan.
Kenmerken:
-Doet zich voor bij koude motor. Wanneer de auto eenmaal gestart is en de motor nog steeds koud (bijv. auto verzetten) doet het probleem zich niet meer voor.
-Na derde of vierde keer slaat hij een beetje pruttelend aan
-Daarna geen enkel probleem tijdens rijden, niet inhouden of iets dergelijks.
Het lijkt erop dat hij de brandstof, wanneer de auto iets langere tijd heeft stilgestaan, van " ver" moet halen.
Garage heeft niet echt een verklaring. Brandstof pomp zou het kunnen zijn, maar dan wel 650€ verder, en niet zeker dat het probleem verholpen is.
Heeft iemand een idee of dergelijke ervaring?
Gr
MArtin
Startprobleem 9-3 2004
-
martintd
- Geregistreerd lid
Re: Startprobleem 9-3 2004
Nee nog niet, maar ik zie niet de relatie met alleen de koude start. Koud in de zin dat hij langere tijd de motor niet even heeft gelopen, al is het maar een minut. Als hij eenmaal wel heeft gestart, gaat het kort daarna ( 2 uur) altijd goed. Heeft dus niet direct iets met de temperatuur van de motor te maken.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Zolang je de compressie niet gemeten is kun je dit niet uitsluiten als mogelijke oorzaak.
Andere mogelijke oorzaak zou wellicht de brandstofpomp kunnen zijn, zoals de garage stelt.
Maar voordat je dure onderdelen laat vervangen lijkt het me verstandig om een goede diagnose te laten stellen.
Er zijn overigens prima revisiesets voor de brandstofpomp van een B207-motor en die zijn aanmerkelijk goedkoper dan een nieuwe pomp.
Als je daar 2 uur arbeidsloon bij optelt dan kom je niet boven de € 300,- uit.
Andere mogelijke oorzaak zou wellicht de brandstofpomp kunnen zijn, zoals de garage stelt.
Maar voordat je dure onderdelen laat vervangen lijkt het me verstandig om een goede diagnose te laten stellen.
Er zijn overigens prima revisiesets voor de brandstofpomp van een B207-motor en die zijn aanmerkelijk goedkoper dan een nieuwe pomp.
Als je daar 2 uur arbeidsloon bij optelt dan kom je niet boven de € 300,- uit.
-
martintd
- Geregistreerd lid
Dank, goede tip, zeker ook de revisie set als het toch zover komt.
Gr
Martin
Gr
Martin