helemaal akkoord mee. Het blijft een schande dat een in deze tijden zo’n belangrijke oplossing zo onderbenut wordt. Als petrolhead (wat ik ben) heb je er net alle belang bij dat de alternatieven sterk uitgebouwd zijn. Als mens trouwens ook Fileprobleem: hoe lossen we dat op?
-
ico9-3
- Donateur (4x)

Re: Fileprobleem: hoe lossen we dat op?
helemaal akkoord mee. Het blijft een schande dat een in deze tijden zo’n belangrijke oplossing zo onderbenut wordt. Als petrolhead (wat ik ben) heb je er net alle belang bij dat de alternatieven sterk uitgebouwd zijn. Als mens trouwens ook -
martinphili
- Geregistreerd lid
Steven, wat jij daar noemt klopt allemaal als een zwerende vinger maar daar hangt een enorm prijskaartje aan, óók als het OV weer in handen is van de staat. Men moppert nu al op de prijs van een kaartje.
Jelger had het ergens al genoemd: dichter bij je huis een baan zoeken. Ik woon vijf minuutjes fietsen van m'n werk vandaan. Bewust gekozen, meer salaris bij een concurrerend bedrijf laten liggen. Zo heb ik twee uur per dag meer te besteden.
Jelger had het ergens al genoemd: dichter bij je huis een baan zoeken. Ik woon vijf minuutjes fietsen van m'n werk vandaan. Bewust gekozen, meer salaris bij een concurrerend bedrijf laten liggen. Zo heb ik twee uur per dag meer te besteden.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Investeer je als transportondernemer in een schone vrachtwagen met Euro6
en dan verhogen de Duitsers de Maud per km bij 3 assen met 53% en bij 4 assen met 60%.
Ben je mooi klaar mee als je als transportondernemer net je wagenpark (deels) vernieuwd hebt.
Ik zeg weleens dat nou juist de overheid de onzekere factor is in de autowereld en de transportwereld.
En je ziet het hier dus ook wéér gebeuren.
en dan verhogen de Duitsers de Maud per km bij 3 assen met 53% en bij 4 assen met 60%.
Ben je mooi klaar mee als je als transportondernemer net je wagenpark (deels) vernieuwd hebt.
Ik zeg weleens dat nou juist de overheid de onzekere factor is in de autowereld en de transportwereld.
En je ziet het hier dus ook wéér gebeuren.
-
verde900
- Donateur

Van je "vrienden" moet je het dus weer hebben
-
blue city
- Donateur (3x)

Voordeel voor ons groningers is dat er dan door vele gezondheidsklachten steeds meer mensen met hun astmatische kinders naar hier komen en de industrie vanzelf volgt en zodus de files voor een groot deel zullen verdwijnen
Kunnen die kinders van 25+ die nu nog thuis wonen ook eens naar een eigen betaalbaar huisje gaan kijken
[/quote]
Noem jij dat een voordeel? Ik zie het niet zo positief. Ze nemen ook hun stress en herrie mee, en da hoeft voor mij niet. Overigens hier bij mij in de buurt vaak hollanders, zoals wij ze noemen, die ook vaak snel weer terug gaan naar de pierenpot omdat ze hier niet aarden kunnen.
Mwohhh, en wij zijn nog wel zo vriendelijk
Kunnen die kinders van 25+ die nu nog thuis wonen ook eens naar een eigen betaalbaar huisje gaan kijken
[/quote]
Noem jij dat een voordeel? Ik zie het niet zo positief. Ze nemen ook hun stress en herrie mee, en da hoeft voor mij niet. Overigens hier bij mij in de buurt vaak hollanders, zoals wij ze noemen, die ook vaak snel weer terug gaan naar de pierenpot omdat ze hier niet aarden kunnen.
Mwohhh, en wij zijn nog wel zo vriendelijk
-
op
- Donateur (4x)

Wat dachten we van fiscale maatregelen? Bijvoorbeeld vrijstelling van de overdrachtsbelasting voor mensen die verhuizen en op fiets of lokaal OV afstand van hun werk gaan wonen én een aftrekpost voor de verhuis- en inrichtingskosten van 10.000 euro?
Kan de staat terugverdienen met rekeningrijden. Oh ja het afschaffen van e auto van de zaak voor mensen die altijd of bijna altijd op dezelfde plek werken..... ....subsidiëren van carpoolen.....

Kan de staat terugverdienen met rekeningrijden. Oh ja het afschaffen van e auto van de zaak voor mensen die altijd of bijna altijd op dezelfde plek werken..... ....subsidiëren van carpoolen.....
-
verde900
- Donateur

Maar de trekker trek heeft weer n hoop goed gemaakt?
-
blue city
- Donateur (3x)

Laat dat tijdsverschil blijven. Dan maak ik gelukkig niet meer mee dat ik geen Nederlands meer kan praten. Overigens, taalbarrière?? Heb ik geen last van.
In mijn omgeving spreken we NL, DE, Engels en Neder Saksisch. Met mijn taal bereik ik de Duitsers tot in Hamburg en (bijna) Ruhr gebied.
Oh ja, ik heb jaren in de pierenpot gewerkt, iedere keer weer blij als ik boven Meppel kwam. En niet alleen voor de frisse lucht.
-
blue city
- Donateur (3x)

App1 schreef: ↑zo 04 nov, 2018 22:02Intussen gewend en zowat elke dag met de hondjes in Blue city in idd de frisse lucht.![]()
Blijft dat bedrijven vroeg of laat hiernaartoe verkassen ivm bereikbaarheid en kosten door files en beschikbare, goedkope, bouwgrond
Hahaha, dan ben je, uiteraard met hondjes, van harte welkom om eens een bak koffie te komen halen. Ik rijd een zwarte 9-3SS of een Chili rode Caab.
Krijg je ook nog een spoedcursus Gronings.
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Groningen heeft afgedaan; als het er al toe deed. Nu er straks geen gas meer uit de bodem gehaald mag worden is Groningen niet meer van nut voor onze randstad. Net als toendertijd met Limburg gebeurde na het kolen verhaal.
Erg?? nee, de gemiddelde Hollander komt hier toch niet naar toe. Zo blijft het noorden lekker rustig.
Lekker gallische commentaar zo.
Erg?? nee, de gemiddelde Hollander komt hier toch niet naar toe. Zo blijft het noorden lekker rustig.
Lekker gallische commentaar zo.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Groningen en drente, 100 km is normaal gesproken een uur rijden.
Alleen Juliana plein is wat lastig, (tijdens de spits) maar daar gaan ze schijnbaar iets aan doen.
Alleen Juliana plein is wat lastig, (tijdens de spits) maar daar gaan ze schijnbaar iets aan doen.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@App1: Maut los niks op, behalve belastinginname. Het transport blijft rijden. Misschien zouden er roll-on roll-off systemen voor vrachtwagenvervoor per trein geregeld kunnen worden. Maar ook dat is flink investeren. En daarmee ben je nog niet van de meeste files af. Vrachtwagenvervoer als fileveroorzaker 1 te benoemen, klopt niet naar mijn idee.
@RoelandV: Wat een idiote maatregel op die Euro-6 trucks. Dat slaat inderdaad alles: Zo'n investering zou toch beloond moeten worden i.p.v. bestraft?
@MartinPhili: Ik vind dat de oplossing van zo'n groot probleem qua infrastructuur, bereikbaarheid, mobiliteit, leefbaarheid, gezondheid, werkgelegenheid, OV-kwaliteit en milieu de investering waard is. De kosten wegen ruimschoots op tegen de baten. Zeker als je de problemen woningtekort er nog bij betrekt. En hoe langer we wachten, hoe duurder een integrale oplossing kost. Er gaat nu een veelvoud verloren aan lapmiddelen en we staan met de benen in drijfzand. Het ontbreekt ons in de politiek aan zieners; mensen die logische verbanden kunnen leggen en de juiste maatregelen aandragen. Postbus 51 had jaren geleden zo'n slogan: "Nederland is klein, denk groot". De grote commercieële spelers deden dat al of zijn dat gaan doen. De politici en lagere bestuurders niet, die zitten allemaal op hun eilandje met slotgracht en krokodillen en ratten en werken de grote jongens in de hand. Wanneer gaat dit land eindelijk eens geregeerd worden in plaats van uitverkocht?
@RoelandV: Wat een idiote maatregel op die Euro-6 trucks. Dat slaat inderdaad alles: Zo'n investering zou toch beloond moeten worden i.p.v. bestraft?
@MartinPhili: Ik vind dat de oplossing van zo'n groot probleem qua infrastructuur, bereikbaarheid, mobiliteit, leefbaarheid, gezondheid, werkgelegenheid, OV-kwaliteit en milieu de investering waard is. De kosten wegen ruimschoots op tegen de baten. Zeker als je de problemen woningtekort er nog bij betrekt. En hoe langer we wachten, hoe duurder een integrale oplossing kost. Er gaat nu een veelvoud verloren aan lapmiddelen en we staan met de benen in drijfzand. Het ontbreekt ons in de politiek aan zieners; mensen die logische verbanden kunnen leggen en de juiste maatregelen aandragen. Postbus 51 had jaren geleden zo'n slogan: "Nederland is klein, denk groot". De grote commercieële spelers deden dat al of zijn dat gaan doen. De politici en lagere bestuurders niet, die zitten allemaal op hun eilandje met slotgracht en krokodillen en ratten en werken de grote jongens in de hand. Wanneer gaat dit land eindelijk eens geregeerd worden in plaats van uitverkocht?
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@App1: Als er minder via het wegennet geforenst hoefde worden, was de geschetste stijging geen enkel probleem. Maar afgezien daarvan is het aantal vrachtauto's nu ook niet het probleem. Vrachtauto's rijden verspreid over 24 uur. Het is de massa aan personenauto's die gelijktijdig in de ochtend en avond de meeste files veroorzaakt. Daar is het vrachtverkeer niet debet aan.
Het rijgedrag, snelheden en snelheidsverschillen doen de rest. Ik zie ook steeds meer het links blijven hangen i.p.v. tijdelijk terug naar rechts gaan toenemen. Waarom? Omdat de linksrijders telkens het gat vullen om er voorbij te gaan en de rechtsrijder er haast niet meer tussenkomt.
Tijdens de spits zou snelwegverkeer gedwongen dezelfde maximumsnelheid moeten krijgen als vrachtauto's en de matrixborden zouden ondersteuning moeten krijgen van politieauto's die vooroprijden. Op korte termijn is dit alleen een tussenoplossing die zonder grote investeringen direct uitvoerbaar is. De mentaliteit van weggebruikers moet ook veranderen. Helaas gaat dat niet vrijwillig, denk ik.
Het rijgedrag, snelheden en snelheidsverschillen doen de rest. Ik zie ook steeds meer het links blijven hangen i.p.v. tijdelijk terug naar rechts gaan toenemen. Waarom? Omdat de linksrijders telkens het gat vullen om er voorbij te gaan en de rechtsrijder er haast niet meer tussenkomt.
Tijdens de spits zou snelwegverkeer gedwongen dezelfde maximumsnelheid moeten krijgen als vrachtauto's en de matrixborden zouden ondersteuning moeten krijgen van politieauto's die vooroprijden. Op korte termijn is dit alleen een tussenoplossing die zonder grote investeringen direct uitvoerbaar is. De mentaliteit van weggebruikers moet ook veranderen. Helaas gaat dat niet vrijwillig, denk ik.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

A28 Zwolle Amersfoort in de ochtend spits (al om 07:00 uur) je moet bumperklevend 130 + rijden op de linkerbaan.
Als je een keer naar rechts gaat kom je er niet meer tussen.
Hou je een normale geen buperklevende afstand komen ze je rechts voorbij en plakken hem ervoor.
En bij Harderwijk, tja daa heb je een lange blinde doordraaier en gaan er mensen af de polder in en komen erbij.
Luister maar eens naar het nieuws, daar is elke ochtend bijna wel een klapper.
Als je een keer naar rechts gaat kom je er niet meer tussen.
Hou je een normale geen buperklevende afstand komen ze je rechts voorbij en plakken hem ervoor.
En bij Harderwijk, tja daa heb je een lange blinde doordraaier en gaan er mensen af de polder in en komen erbij.
Luister maar eens naar het nieuws, daar is elke ochtend bijna wel een klapper.