Zo, jij bent niet bang om door te pakken zeg, complimenten! Dit oude beest wordt weer een gezond Saabje!yungjojo9 schreef: Hier nog een uitzonderlijke foto na het lassen![]()
Ondertussen zit in aan mijn draagarmophanging RV, buitenste plaat al uitgeslepen, en weet eigenlijk niet echt goed wat ik hiermee moet doen... Het is eigenlijk niet niet "rot" genoeg voor te vervangen, slecht van me om te zeggen maar ik weet ook niet hoe ik hier aan moet beginnen eerlijk gezegd, ik was aan het denken om dit gewoon te zandstralen en terug dicht te lassen of raden jullie dit af?
![]()
De foto van na het onbehandelde stuk na het lassen komt mij heel bekend voor, ik heb een soortgelijke foto van mijn donkerblauwe 90

Wel zou ik oppassen met die grijze kit, omdat ik bij een andere wagen die gelast en toen daarmee behandeld was, toch bleek dat de roest daar onder kruipt. Zelf werk ik met een antiroestbehandeling (eerst kruipende ML en dan in de wielkasten een steenslaglaag). Op de foto zie je dat de hele wagen zo behandeld is, maar je kunt met spuitbussen ook prima slechts enkele plekken bijwerken. Wellicht is dit nog iets voor de plekken die nog gelast gaan worden.
Maar goed, er zijn vele manieren om roest te voorkomen en het belangrijkste is dat je 'm gelast en behandeld hebt, da's heel mooi!
Wat betreft het alleen maar dichtlassen van het "luikje" dat je bij de voorwielophanging hebt uitgeslepen, zou ik ik eigenlijk aanraden om het staande stuk metaal recht boven de wielophanging - daar waar echt een stuk uitgevreten is - toch eerst te lassen/versterken. Alle kracht van de wielophanging komt bij het rijden door kuilen e.d. recht op dit stuk te staan, en het is voorgekomen dat 90-rijders uiteindelijk worden verrast door "gebonk" van de voorzijde als dit stuk het begeeft.
Maar eerst even bijkomen en nieuw gas!