Kofferbak onveranderd, dubbele actieradius, desnoods altijd nog benzine kunnen rijden als je geen gas kan vinden (maar dat heb ik in 16 jaar LPG nog nooit hoeven doen eigenlijk). Een reserve brandstof systeem is ook altijd handig als één van beide dienst weigert. De problemen die jij ziet zijn alleen grote problemen als je koste wat het kost elke cent wil besparen en dus in de paniek schiet als je één kilometer benzine rijdt.verde900 schreef: ↑di 16 jul, 2019 19:07Kleinere kofferbak, af en toe op benzine rijden, beperkingen in het buitenland..
Roze bril op?
Ik zie het probleem dus niet. Met diesel, ik heb tussendoor twee keer een diesel gehad, rijd ik altijd met een soort schuldgevoel door de roetpluimen (zichtbaar of onzichtbaar). Je moet een nieuwe hebben anders mag je veel steden niet meer in, dus zit je met hoge afschrijving naast de torenhoge wegenbelasting. De met vele kilo's extra isolatie onderdrukte dreun (veel gebrul weinig wol), gitzwarte olie aan je vingers, geklieder met stinkende kleverige vulpistolen aan de pomp en het beperkte toerenbereik maken het af. Ik voel me niet thuis in een diesel.
Maar gun jou je roze bril ook hoor
Diesel heeft een lekkere actieradius tov benzine, dat wel. Je moét alleen veel rijden door de enorme wegenbelasting. Dat is bij G3 beduidend minder erg. Ik kan m'n gasbak gewoon houden als ik straks op fiets afstand van m'n werk woon.