MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Sneepie
Geregistreerd lid

Re: MIS de enthousiaste berichten van de cabrio-rijders!

Bericht door Sneepie » vr 22 nov, 2019 22:20

Haha, nou met een klein beetje buikpijn ging hij de schorsing in.. het niet kunnen rijden was even wennen zullen we maar zeggen. Heb zitten rekenen, maar met de hoeveelheid kms die we rijden wordt het qua benzinekosten (en onderhoud) te gortig om een diesel eruit te doen en daarvoor Saab kms te rijden... al laat ik het idee nog niet helemaal los. In dat geval zou er ook 's winters met de Saab gereden worden.

Nu in winterslaap. Klussen voor het voorjaar staan gepland:
De nieuwe downpipe en catback zit er nog niet helemaal goed onder, bonkt tegen de koets, moet nog even goed gedaan worden. En een oldtimer/youngtimer verzekering regelen. En de bumpstops achter vervangen.. en de banden rondom.
De waslijst aan to do's is bijna weggewerkt, geeft ook wel weer rust.

Straks weer zon.. dak eraf en gaaaaaaan. Zin an.

Sneepie
Geregistreerd lid

Bericht door Sneepie » vr 22 nov, 2019 22:21

Haha, nou met een klein beetje buikpijn ging hij de schorsing in.. het niet kunnen rijden was even wennen zullen we maar zeggen. Heb zitten rekenen, maar met de hoeveelheid kms die we rijden wordt het qua benzinekosten (en onderhoud) te gortig om een diesel eruit te doen en daarvoor Saab kms te rijden... al laat ik het idee nog niet helemaal los. In dat geval zou er ook 's winters met de Saab gereden worden.

Nu in winterslaap. Klussen voor het voorjaar staan gepland:
De nieuwe downpipe en catback zit er nog niet helemaal goed onder, bonkt tegen de koets, moet nog even goed gedaan worden. En een oldtimer/youngtimer verzekering regelen. En de bumpstops achter vervangen.. en de banden rondom.
De waslijst aan to do's is bijna weggewerkt, geeft ook wel weer rust.

Straks weer zon.. dak eraf en gaaaaaaan. Zin an.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » vr 22 nov, 2019 22:23

Nou, we hadden eindelijk een winters slaapplekje gevonden voor de Saabo en daar de cabrio een trekhaak heeft en de 9-3x niet, zijn we gisteren lekker weer even met de cabrio op pad geweest. Het was weliswaar om het vriespunt, maar droog en de sterrenhemel was het waard open te rijden. Bij dit genot heb ik me nog afgevraagd waarom we eigenlijk geen vierseizoensbanden onder de cabrio hebben, maar ik wil er toch een zomerse auto van houden. Morgen is het weer wat meer boven het vriespunt en er is geen regen of sneeuw voorspeld, dus we gaan 'm nog maar even aanslingeren voordat de sneeuw verder het dal inkomt.

S winters slaapt de cabrio in de garage en voor die paar maanden hoeven we niet al te veel gedachtes te maken. Misschien in januari even de accu aan de lader, nog even controleren in maart en dan gaan we er zodra de sneeuw/vorst/zout weer weg is gewoon weer mee rijden. :O:

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » di 26 nov, 2019 1:29

Ik word nog bijna elke dag glazig aangekeken.in het verkeer omdat ik open rijdt zolang het droog is.. Uiteraard wel op winterbanden. :) gebruik de cabrio als dagelijkse auto. Heb hem er bij gekocht zodat ik mijn Volkswage Corrado vr6 in de garage kon zetten. :roll: :lol:

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » di 26 nov, 2019 5:48

Weinig gereden het afgelopen jaar, misschien wel 100km!!
Waterpomp begint met bij geluiden, dus eerst maar de stalling in door gebrek aan tijd.
De rest van de "open" kilometers ruimschoots goed gemaakt op de motor. Moet eerlijk zeggen dat ik de motor toch iets leuker vind dan de cabrio

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » di 26 nov, 2019 10:37

jaap noord schreef:
di 26 nov, 2019 5:48
Waterpomp begint met bij geluiden, dus eerst maar de stalling in door gebrek aan tijd.
De rest van de "open" kilometers ruimschoots goed gemaakt op de motor. Moet eerlijk zeggen dat ik de motor toch iets leuker vind dan de cabrioAfbeeldingAfbeelding
Ik deed het net andersom.Toen ik 76 jaar was vond ik het welletjes en heb mn motortje met bloedend hart verkocht en een saab cabrio aangeschaft.
Inmiddels na 4 jaar ook weer aan gewent :O:
De grootste reden was dat ik niet meer zo soepel kon rijden.Be carefull Jaap!!

K Plop
Geregistreerd lid

Bericht door K Plop » di 26 nov, 2019 13:18

Sinds verkoop van de 9-5 is de cabrio de echte daily geworden, istie toch voor gemaakt, winters stellen hier niet zo veel meer voor.
Grote test gaat naar de wintersport worden of alles (behalve de skies) er in past. Kwa omstandigheden niet echt uitdagend omdat dat pas is in de meivakantie, laatste 2 jaar met 20+ graden vertrokken......

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 26 nov, 2019 19:00

jaap noord schreef:
De rest van de "open" kilometers ruimschoots goed gemaakt op de motor. Moet eerlijk zeggen dat ik de motor toch iets leuker vind dan de cabrioAfbeeldingAfbeelding
Tsja, leuker vs. gezelliger? De motor is voor mij alleen en geeft meer kick, de cabrio is voor ons samen en is daarmee minimaal net zo leuk, maar op een andere manier. :)

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » di 26 nov, 2019 23:13

jor schreef:
jaap noord schreef:
Ik deed het net andersom.Toen ik 76 jaar was vond ik het welletjes en heb mn motortje met bloedend hart verkocht en een saab cabrio aangeschaft.
Inmiddels na 4 jaar ook weer aan gewent :O:
De grootste reden was dat ik niet meer zo soepel kon rijden.Be carefull Jaap!!
Ben bijna 56 jaar, als ik dan net zo lang mag rijden tot aan 74, trekken ik daar voor!Afbeelding
Maar inderdaad het is en blijft meer oppassen. Gelukkig hou ik niet van racen en snelwegen.
Veel woon/werk verkeer, samen met een collega die ik halverwege tegen kom, wel op z'n eigen motor. En veel samen met m'n dochter gereden, (op haar eigen motor) even een uurtje weg, is toch leuk. Je rijdt alleen, maar toch samen, moet heel eerlijk zeggen dat ik het leuker vond dan de caab. Ligt misschien ook wel een beetje aan de routes die je neemt. En je kunt de motor bijna overal kwijt.
Ik heb in ieder geval een mooie zomer gehad op rij gebied.

Vincent9-3
Donateur
Donateur

Bericht door Vincent9-3 » wo 27 nov, 2019 1:13

Haha kom ik aan hoor,
Ik ben namelijk 18 jaar oud, anderhalve jaar in bezit van mijn rijbewijs en eerste auto een Saab cabrio, beetje door mijn pa haha. Geniet er elke dag van

Hartstikke genieten maar ook even slikken omdat er nog wel ‘een beetje’ aan moest gebeuren.

jor
Geregistreerd lid

Bericht door jor » wo 27 nov, 2019 10:17

Motorvoordelen:altijd te parkeren,zuiniger als de auto,kosten op verzekering en mrb en de leukste vond ik in normandie bij ponte de normandie waar je als motorist geen tol hoeft te betalen.Ook dus niet in de rij..Ik weet niet of dat nog bestaat.En als ik :shock: voor de eerste keer die brug op gaat werd ik wel een heel klein motorrijdertje

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » wo 27 nov, 2019 19:12

Ik heb hem zien staan tussen de anderen waar ik ‘swinters niet mee rij.

Hij was heel blij en keek mij heel even aan, bedankt baas voor mijn winterslaap tussen mijn vriendjes :D

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » wo 27 nov, 2019 19:42

Staat er warmpjes bijAfbeeldingAfbeelding

rauwers
Donateur (12x)
Donateur (12x)

Bericht door rauwers » ma 09 dec, 2019 14:09

Hallo Saabvrienden,

De Spaanse cabrio behoeft hier niet in de winterstalling en wordt gewoon het hele jaar door gebruikt.
Gisteren weer een schitterende binnenlandtour gemaakt met onze Nederlandse Saabvrienden Fred (ook lid hier) en Maaike.
Ze zijn sindskort in het bezit van een schitterende witte 9-3 Aero TTdi uit 2009, dus karren maar!
Weer was perfect plm. 22 graden, volle bak zon en bij Benidoleig (Costa Blanca Noord) de bergen ingereden richting Benimaurell naar restaurant La Venta De Callao. Een prima typisch Spaans restaurant op het hoogste punt van de berg en gerund door Nederlandse dames, alwaar de lunch werd genoten.
Daarna weer terug via Parcent en Alcanali richting de kust Denia-Javea-Moraira!
Een zeer afwisselend berglandschap met mooie vergezichten, diverse colls en typisch (kleine) Spaanse dorpjes.
Was weer volop genieten met mooie foto's!
We zijn deze winter nog lang niet uitgetourd en hebben nog mooie ritten voor de boeg!
Groetjes,
Fr@nk.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 09 dec, 2019 19:22

Heerlijk volgens mij (stik jaloers)

Plaats reactie