Zijruit sluit niet mooi aan

Voor alle Saab cabrio rijders
Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Re: Zijruit sluit niet mooi aan

Bericht door Chilly-Pepper » di 29 okt, 2019 21:04

Ik heb een "officiële" handleiding hoe de ramen te verstellen zijn...
is in PDF format..stuur maar een berichtje als je die wil hebben....

O is wel in het Duits :shock: ......Jawohl herr oberst sturmbahn fuhrer :-S+ :wow:

Mkem
Geregistreerd lid

Bericht door Mkem » za 02 nov, 2019 1:48

Handleiding is zeker welkom. In tegenstelling tot bij anderen zakt mijn raam niet. Hij gaat open en dicht wanneer ik het wil. Als ik in de auto zit en het raam even een stukje open doe en weer sluit valt hij goed in het rubber. Dit kan ik echter niet doen als ik van buiten de deur dichtdoe... Hoort hij dit niet uit zich zelf te doen? Ik denk dan ook niet dat het te maken heeft met een afstelling, maar storing in het mechanisme. Maar waar zou ik moeten zoeken?

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » za 02 nov, 2019 12:12

jij bedoelt dat als je de deur open doet het raam een beetje zakt en bij sluiten weer omhoog gaat?

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » zo 03 nov, 2019 23:23

Ik zal effe opzoek gaan naar een downloadeble locatie, of stuur me even je mail adres dan stuur ik hem toe

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 30 jan, 2020 0:05

Mkem schreef:
za 02 nov, 2019 1:48
Handleiding is zeker welkom. In tegenstelling tot bij anderen zakt mijn raam niet. Hij gaat open en dicht wanneer ik het wil. Als ik in de auto zit en het raam even een stukje open doe en weer sluit valt hij goed in het rubber. Dit kan ik echter niet doen als ik van buiten de deur dichtdoe... Hoort hij dit niet uit zich zelf te doen? Ik denk dan ook niet dat het te maken heeft met een afstelling, maar storing in het mechanisme. Maar waar zou ik moeten zoeken?
Ik ben ook geïnteresseerd in het oplossen van deze kwestie. Horen de ruiten van een OG ook bij openen en sluiten van de deuren te zakken en sluiten? Of is dat enkel het geval vanaf 2003? Als het bij een OG ook zo hoort en dat gebeurt niet, waar zou het aan kunnen liggen? Voelertje kapot? Iets programmeerbaars? Of iets anders nog?

jansen
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door jansen » do 30 jan, 2020 8:09

Horen de ruiten van een OG ook bij openen en sluiten van de deuren te zakken en sluiten? Of is dat enkel het geval vanaf 2003?
Heeft GEEN enkele Saab. nu niet en nooit gehad.

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » zo 20 jun, 2021 19:39

jarno_h schreef:
ma 25 mar, 2019 21:19
Wie weet raad? De zijruit bestuurderszijde sluit niet mooi aan. Zie foto. De bovenzijde loopt naar buiten ten opzichte van de achterruit en loopt niet achter het rubber. Komt dit vaker voor en is er iets aan te doen? Gaat om een 9-3 uit 2000.

Afbeelding
Hoe is dit uiteindelijk opgelost? Mijn Caab heeft hetzelfde probleem. Als het dak dicht is ziet het er ook zo uit, maar als het dak open is sluiten de ramen wel redelijk

Chilly-Pepper
Donateur
Donateur

Bericht door Chilly-Pepper » do 24 jun, 2021 9:38

Dit is een standard probleem van de caap...

Helaas kan ik hier geen PDF uploaden... maar stuur maar een PB met je mail adres dan stuur ik je een pdf met de juiste manier van afstellen...

helaas is deze handleiding in het Duits....

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » za 17 jul, 2021 17:19

Heb de bekleding er af maar krijg het toch niet mooi. Naar beneden gaat het vlekkeloos. Omhoog ook tot de laatste cm. Dan begint het gedeelte met het tandwiel te ratelen en gaat het raam niet verder. Het sluit dan ongeveer een halve cm onder het rubber. Wanneer ik met open deur het raam dan met de hand help dan gaat het nog 1,5 cm omhoog maar dan is ie te hoog en zit dan voor de rubbers. Ik kan redelijk moeilijk zien in de deur wat het probleem is. Heeft iemand enig idee en en oplossing?

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » za 17 jul, 2021 20:03

Ik probeer het mechaniek te begrijpen. Volgens mij is er een motortje met een tandwiel die het raam naar boven en beneden beweegt dmv het getande stuk metaal. Waarom ratelt het dan op het laatste stukje? Is het raam te stellen tov het getande stuk?

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » zo 18 jul, 2021 7:07

bkneep schreef:
za 17 jul, 2021 20:03
. Volgens mij is er een motortje met een tandwiel die het raam naar boven en beneden beweegt dmv het getande stuk metaal. Waarom ratelt het dan op het laatste stukje? I
heey
omdat bij jou raammekaniek de tanden eraf gesleten zijn
makaniek zit vast met popnagels ,is wel een beetje een geprul om te vervangen
het kan zijn dat ik nog een mekaniek heb liggen van mijn oude auto
mvg werner

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » zo 18 jul, 2021 16:53

Hi Werner, bedankt maar dan laat ik het zo. Wel vreemd want alle tanden zitten er nog op. Dat kan ik zien en voelen wanneer ik het raam bedien terwijl de bekleding eraf is.

Carroda
Geregistreerd lid

Bericht door Carroda » ma 19 jul, 2021 8:22

bkneep schreef:
zo 20 jun, 2021 19:39
Hoe is dit uiteindelijk opgelost? Mijn Caab heeft hetzelfde probleem. Als het dak dicht is ziet het er ook zo uit, maar als het dak open is sluiten de ramen wel redelijk
Bovenste glijbus die op het raam geschroefd zit in de deur is dan gebroken. (Komt best vaak voor,.. en op zich na gemiddeld zo'n 20 jaar op zich ook niet gek.)

https://www.jendvandenbosch.nl/geleider ... 13436.html

De achterramen hebben hier niet zo'n last van, die zijn vaak nog wel heel. Hebt dus op zich maar 4 nodig om beide voorruiten weer netjes te hebben dan. (Voordat deze vervangen zijn heeft afstellen ook geen zin, gezien de ruit de stand van de geleiding toch niet volgt.

bkneep
Geregistreerd lid

Bericht door bkneep » ma 19 jul, 2021 13:00

Hi carroda, bedankt ga ik zeker eerst naar kijken. Hoe kan ik dat zien en hoe kom ik daarbij? Er is niet veel ruimte in de deur om dit te controleren en vervangen. Er moeten ook twee groenen geleidingsrollen in zitten maar ik zie er links maar 1 als ik een beetje met het raam speel.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » di 10 aug, 2021 8:26

Het glas moet er uit!!!!
En hoe is het afgelopen??

Plaats reactie