Snelheids meter blijft hangen
-
Westef
- Geregistreerd lid
Snelheids meter blijft hangen
Beste Saabisten,
De wijzer van mijn snelheidsmeter blijft hangen op 80 km. Hij heeft dat al een aantal keren vaker gedaan evenals niet adequate snelheid aangeven, maar kwam meestal wel weer uit bij stilstand op nul. Geeft wel de omstandigheden goed aan. Iemand bekend met dit fenomeen?
De wijzer van mijn snelheidsmeter blijft hangen op 80 km. Hij heeft dat al een aantal keren vaker gedaan evenals niet adequate snelheid aangeven, maar kwam meestal wel weer uit bij stilstand op nul. Geeft wel de omstandigheden goed aan. Iemand bekend met dit fenomeen?
-
kemman
- Donateur (2x)

Re: Snelheids meter blijft hangen
kan heel goed door de kabel komen, die niet "vloeiend "de tellerbak ingaat.
Heb dat bij de 99 vaker gehad dan bij de 900classic
Heb dat bij de 99 vaker gehad dan bij de 900classic
-
Luud
- Donateur (8x)

Re: Snelheids meter blijft hangen
Yes Frans, ook mijn 90 heeft hier wel eens last van. Dit ook met de 90 goeroe Etienne besproken, komt vaker voor en heeft idd, @Kemman, te maken met de loop van de kabel door het schutbord. Kabel beetje vanuit motorruimte terugduwen naar teller kan al de oplossing zijn.
-
Zeepjeerd
- Geregistreerd lid
Re: Snelheids meter blijft hangen
Bij mij is dit helaas ook het geval. Begon ermee dat hij heel langzaam naar de goeie snelheid toe ging. Nu rijd ik altijd een nette 40 km/h.
Mocht je het probleem oplossen, kan je dan een update of uitleg maken?
Mocht je het probleem oplossen, kan je dan een update of uitleg maken?
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Snelheids meter blijft hangen
Wat je kunt proberen,
Postbode stiekje om de kabel doen ter hoogte van de voorruit en achter de dop van de radiateur haken.
Dan zorgt de trekkracht van stiekje dat het iets van de tellerklok af gaat.
Als het warmer wordt, gaat het soms vanzelf over, ik had het onlangs bij 3 99 tigers die wa5 langer hadden stilgestaan
Postbode stiekje om de kabel doen ter hoogte van de voorruit en achter de dop van de radiateur haken.
Dan zorgt de trekkracht van stiekje dat het iets van de tellerklok af gaat.
Als het warmer wordt, gaat het soms vanzelf over, ik had het onlangs bij 3 99 tigers die wa5 langer hadden stilgestaan
-
Westef
- Geregistreerd lid
Re: Snelheids meter blijft hangen
Met de "omstandigheden" bedoelde ik de kilometers die hij goed aangeeft. Ben even bezig geweest met wat andere dingen, maar ga eens wat uitproberen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Re: Snelheids meter blijft hangen
als de km teller de afstand niet telt, is er meestal een tandwieltje gebarsten
als de snelheidsaanduiding niet goed werkt, (vooral blijven hangen) wil het nog wel eens helpen de kabel iets terug te trekken.
als de snelheidsaanduiding niet goed werkt, (vooral blijven hangen) wil het nog wel eens helpen de kabel iets terug te trekken.
-
Westef
- Geregistreerd lid
Re: Snelheids meter blijft hangen
Inderdaad, een tandwielprobleempje. Bedankt voor jullie meedenken.
-
Westef
- Geregistreerd lid
Re: Snelheids meter blijft hangen
Besloten een andere teller te plaatsen.
-
Freek Jansen
- Donateur

Re: Snelheids meter blijft hangen
dashboard uit elkaar halen, snelheidsmeter eruit halen, achter zitten 3 schroefjes. deze losdraaien, kijken of de meter niet meer blijft hangen, daarna vulringetje onder de achterplaat leggen en weer aandraaien.