Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Re: Coronavirus: wat zijn de gevolgen voor de Saabwereld?
En niet alleen jongeren.Ouderen ook en juist zij zijn de kwetsbare groep. En volgens mij zijn ze nóg lastiger aan te spreken dan jongere mensen. Ik denk maar even aan mijn eigen vader.
-
Killercave86
- Donateur (2x)

Misschien een idee om elkaar juist niet aan te spreken! Lijkt mij dat we niet elkaars politie agent hoeven uit te hangen!
Overigens is die 1,5 meter toch nutteloos! Het virus is ontworpen om 6 feet (1,8 meter) door de lucht te kunnen overleven!
https://youtu.be/AoLw-Q8X174
Nog een leuk linkje hier hebben ze geoefend 6 weken eerder dan de uitbraak!
Overigens is die 1,5 meter toch nutteloos! Het virus is ontworpen om 6 feet (1,8 meter) door de lucht te kunnen overleven!
https://youtu.be/AoLw-Q8X174
Nog een leuk linkje hier hebben ze geoefend 6 weken eerder dan de uitbraak!
-
ReinO
- Donateur (2x)

in de supermarkt houdt men zich daar ook niet aan: dat wil ook helemaal niet. Nu hebben ze allemaal karretjes waardoor er meer ruimte voor
en achter is maar niet zijwaarts waardoor iedereen vlak langs je heen moet kruipen om om het karretje te gaan. De meesten doen hun best
maar staat er iemand voor het klaphekje de leesbril te zoeken: je kunt er alleen langs als je haar aanraakt. Ik vraag haar iets op te schuiven.
' ja, ik zoek mijn leesbril maar kan hem niet vinden '. Ik: 'maar als u nu 2 meter naar links gaat dan kan de rest de winkel in '.
Zij weer: ' ja maar ik moet ook gewoon op mijn beurt wachten '. Duidelijk in de war deze mevrouw.
Goed bedoeld al die maatregelen, maar werken doet het niet.
En dan zie je ook nog iemand met de hand in alle groente knijpen om vervolgens de onderste mee te nemen.... .
en achter is maar niet zijwaarts waardoor iedereen vlak langs je heen moet kruipen om om het karretje te gaan. De meesten doen hun best
maar staat er iemand voor het klaphekje de leesbril te zoeken: je kunt er alleen langs als je haar aanraakt. Ik vraag haar iets op te schuiven.
' ja, ik zoek mijn leesbril maar kan hem niet vinden '. Ik: 'maar als u nu 2 meter naar links gaat dan kan de rest de winkel in '.
Zij weer: ' ja maar ik moet ook gewoon op mijn beurt wachten '. Duidelijk in de war deze mevrouw.
Goed bedoeld al die maatregelen, maar werken doet het niet.
En dan zie je ook nog iemand met de hand in alle groente knijpen om vervolgens de onderste mee te nemen.... .
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@Killercave86: elkaar niet hierop aanspreken is wat mij betreft geen optie.
En die 1,5 meter is bepaald niet nutteloos. Daar is wel over nagedacht:
https://www.nu.nl/279819/video/15-meter ... chilt.html
Het is onverstandig om alle maatregelen te bagatelliseren.
We zien nu o.a. in de VS wat bagatelliseren voor gevolgen kan hebben:
https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 17121.html
En die 1,5 meter is bepaald niet nutteloos. Daar is wel over nagedacht:
https://www.nu.nl/279819/video/15-meter ... chilt.html
Het is onverstandig om alle maatregelen te bagatelliseren.
We zien nu o.a. in de VS wat bagatelliseren voor gevolgen kan hebben:
https://www.tijd.be/politiek-economie/i ... 17121.html
Autofabrikant GM is door Trump zelfs met spoed verplicht om beademingsapparatuur te maken:De VS heeft het moeilijk met de bestrijding van het coronavirus. Medici doen al langer hun beklag over een tekort aan mondkapjes en beademingsmachines en veel Amerikanen kunnen door een gebrek aan testcapaciteit niet te weten komen of zij besmet zijn.
Dat president Donald Trump de ernst van de crisis wekenlang ontkende, hielp bovendien niet mee in de voorbereiding erop.
Bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6040893/1 ... maken.htmlTrump activeerde vrijdag een wet uit 1950 die hem van meer middelen voorziet: de Defense Production Act. Daarmee kan hij bedrijven
bevelen om hun productie aan te passen, wat Trump vrijdag deed bij autoconcern General Motors (GM), dat beademingsmachines gaat creëren.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Je weet het hier ook niet zeker of je het gehad hebt of niet hier wordt je ook niet getest tenzij je zo'n beetje half dood bent.
En als je het gehad hebt vraag je jezelf constant af is deze gekte nu echt nodig?
Ik bedoel de influenza die ik 4 jaar terug had heb ik 6 weken echt doodziek mee in bed gelegen tot het punt dat ik dacht als dit goed komt komt er meer goed.
Dat was er ook één van het soort waar mensen dood aan gaan en dan krijg je te horen ja gaat wat in de rondte is maar een griepje ziek maar uit.
En als je het gehad hebt vraag je jezelf constant af is deze gekte nu echt nodig?
Ik bedoel de influenza die ik 4 jaar terug had heb ik 6 weken echt doodziek mee in bed gelegen tot het punt dat ik dacht als dit goed komt komt er meer goed.
Dat was er ook één van het soort waar mensen dood aan gaan en dan krijg je te horen ja gaat wat in de rondte is maar een griepje ziek maar uit.
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
@tanisha: een belangrijk verschil net eerdere virussen is dat het coronavirus in extreem veel gevallen dodelijk is.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Ja gek hè als je niet doodziek ben wordt je niet getest dus dan is die altijd zeer dodelijk.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Maar als je positief getest bent, dan kunnen ze toch alsnog niks voor je doen?
Hooguit kun je jezelf dan opsluiten om verdere verspreiding te minimaliseren
Hooguit kun je jezelf dan opsluiten om verdere verspreiding te minimaliseren
-
ReinO
- Donateur (2x)

Het is vooral dodelijk voor ouderen tot nu toe, en 80 % op de ic s met corona heeft
problematisch overgewicht.
Er is dus een extreem verschil met jongeren itt eerdere virussen die dat onderscheid niet maakten.
problematisch overgewicht.
Er is dus een extreem verschil met jongeren itt eerdere virussen die dat onderscheid niet maakten.
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Trump heeft die wet uit 1950 ook gebruikt om Philips Medical in de US te verbieden om beademingsapparatuur naar het buitenland (en dus ook NL) te verzenden. Egoïstische bal gehakt, die die is
Wat betreft die informatie verwarrend zou zijn: Je hebt de kulberichten over bleekmiddel en weet-ik-wat die via social media werden verspreid. Berichtgeving als getuigenverslagen van zorgpersoneel dat de pers te woord staat. Interviews met artsen/onderzoekers/etc. die in nieuwsprogramma's aan bod komen en de informatie van overheden en de WHO. Daarnaasst zijn er webpagina's van mensen die de updates van data verwerken. Die doen dat soms gedetailleerder dan de officieële kanalen. En al vanaf het begin. Als je de cumulatieve data vergelijkt met die van de officëele kanalen op dezelde datum, dan kun je zien of het klopt.
Volgens mij haal je de kul er snel tussenuit als je een beetje nadenkt. En onzin ga je dan natuurlijk niet napapegaaien.
@ReinO: Influenza is ook gevaarlijk voor ouderen, vanaf ja 45ste wordt je de griepprik al aangeboden door je huisarts. Maar dit virus nesteld zich in de longen. Jonge longen hebben bij gezonde personen meer capaciteit dan bij ouderen. Een longarts heeft mij uitgelegd dat als je hoest, longblaasjes kapot gaan die niet meer terugkomen. Hoe ouder je wordt, hoe haast onmerkbaar je longcapaciteit langzaam afneemt. ("Zou daar de term 'je laatste adem uitblazen' vandaan komen?", vraag ik me nu af)
Bij oudere mensen en mensen met longaandoeningen is in hun normale toestand al minder longcapaciteit beschikbaar.
Op zeker moment ga je over een grens die in combinatie met dit virus cruciaal is. Als daar andere complicaties door hoge bloeddruk, longaandoeningen, diabetes, etc. bijkomen en ook nog eens bacteriën de overhand nemen omdat je lichaam met minder zuurstof niet meer optimaalfunctioneert en de verdediging te zwak wordt, is het voorbij.
Wat betreft die informatie verwarrend zou zijn: Je hebt de kulberichten over bleekmiddel en weet-ik-wat die via social media werden verspreid. Berichtgeving als getuigenverslagen van zorgpersoneel dat de pers te woord staat. Interviews met artsen/onderzoekers/etc. die in nieuwsprogramma's aan bod komen en de informatie van overheden en de WHO. Daarnaasst zijn er webpagina's van mensen die de updates van data verwerken. Die doen dat soms gedetailleerder dan de officieële kanalen. En al vanaf het begin. Als je de cumulatieve data vergelijkt met die van de officëele kanalen op dezelde datum, dan kun je zien of het klopt.
Volgens mij haal je de kul er snel tussenuit als je een beetje nadenkt. En onzin ga je dan natuurlijk niet napapegaaien.
@ReinO: Influenza is ook gevaarlijk voor ouderen, vanaf ja 45ste wordt je de griepprik al aangeboden door je huisarts. Maar dit virus nesteld zich in de longen. Jonge longen hebben bij gezonde personen meer capaciteit dan bij ouderen. Een longarts heeft mij uitgelegd dat als je hoest, longblaasjes kapot gaan die niet meer terugkomen. Hoe ouder je wordt, hoe haast onmerkbaar je longcapaciteit langzaam afneemt. ("Zou daar de term 'je laatste adem uitblazen' vandaan komen?", vraag ik me nu af)
Bij oudere mensen en mensen met longaandoeningen is in hun normale toestand al minder longcapaciteit beschikbaar.
Op zeker moment ga je over een grens die in combinatie met dit virus cruciaal is. Als daar andere complicaties door hoge bloeddruk, longaandoeningen, diabetes, etc. bijkomen en ook nog eens bacteriën de overhand nemen omdat je lichaam met minder zuurstof niet meer optimaalfunctioneert en de verdediging te zwak wordt, is het voorbij.
-
Killercave86
- Donateur (2x)

https://youtu.be/d3wphxHIMfI
Interessant filmpje van
Karel G. van Wolferen (Rotterdam, 1941) is een Nederlands journalist. Van 1997 tot 2006 was hij hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam
Interessant filmpje van
Karel G. van Wolferen (Rotterdam, 1941) is een Nederlands journalist. Van 1997 tot 2006 was hij hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam
-
jelger
- Geregistreerd lid
En hij gelooft dat MH17 en 9/11 "false flag" operaties zijn, en meer van dies in die richting. Zoals sommigen het zeggen, een perfecte "nuttige idioot" voor het versterken van Kremlin propaganda, desinformatie en andere "talking points" uit deze krochten.
Dat mag natuurlijk, als onbekend toehoorder is het goed om dat ook in het achterhoofd te houden naast "prof Dr drs". Ook Baudet schijnt gepromoveerd te zijn, wat geen garantie is gebleken op een goede scheiding tussen fantasie en werkelijkheid, fictie en non-fictie. Het aanhalen van Baudet is niet geheel ongerelateerde: De verbinding tussen die twee heren is er (MH17 briefje aan Poetin e.a.) en ze verkeren in dezelfde "intellectuele kringen".
Be on guard.
Dat mag natuurlijk, als onbekend toehoorder is het goed om dat ook in het achterhoofd te houden naast "prof Dr drs". Ook Baudet schijnt gepromoveerd te zijn, wat geen garantie is gebleken op een goede scheiding tussen fantasie en werkelijkheid, fictie en non-fictie. Het aanhalen van Baudet is niet geheel ongerelateerde: De verbinding tussen die twee heren is er (MH17 briefje aan Poetin e.a.) en ze verkeren in dezelfde "intellectuele kringen".
Be on guard.
-
Killercave86
- Donateur (2x)

Ik wist dat jij ging reageren maar je hebt het waarschijnlijk niet eens gezien!
Valt mij wel op dat jij het elke keer nodig acht de informatie bron zwart te makken terwijl als deze man onzin zou spreken kun je dat toch met gemak ontkrachten!
Of mogen we niet weten wat hij te zeggen heeft?
https://youtu.be/_PLJ1Hr2FcI
Voor je een mening vormt over de mh17 raad ik Iedereen aan deze video eerst te kijken het is altijd goed om het van meerdere kanten te belichten!
O en Jelger jij bent 1 van deze appen in de onderstaande video!
https://youtu.be/WkT0BtfOB-M
En nu je toch Rusland er bij betrekt die momenteel Italy ondersteunt met medische hulp terwijl de Europese Unie op alle fronten aan het falen is! Kan ik mij ook nog herinneren dat er een heel anti Russisch beleid is opgetuigd omdat Halbe Zijlstra ergens in een achterkamertje Poetin heeft horen zeggen dat hij de hele wereld wou bezetten! Dat bleek een leugen Zijlstra is afgetreden maar het beleid is nooit aangepast!
Valt mij wel op dat jij het elke keer nodig acht de informatie bron zwart te makken terwijl als deze man onzin zou spreken kun je dat toch met gemak ontkrachten!
Of mogen we niet weten wat hij te zeggen heeft?
https://youtu.be/_PLJ1Hr2FcI
Voor je een mening vormt over de mh17 raad ik Iedereen aan deze video eerst te kijken het is altijd goed om het van meerdere kanten te belichten!
O en Jelger jij bent 1 van deze appen in de onderstaande video!
https://youtu.be/WkT0BtfOB-M
En nu je toch Rusland er bij betrekt die momenteel Italy ondersteunt met medische hulp terwijl de Europese Unie op alle fronten aan het falen is! Kan ik mij ook nog herinneren dat er een heel anti Russisch beleid is opgetuigd omdat Halbe Zijlstra ergens in een achterkamertje Poetin heeft horen zeggen dat hij de hele wereld wou bezetten! Dat bleek een leugen Zijlstra is afgetreden maar het beleid is nooit aangepast!
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Alle hulp is welkom , maar ik vraag mij ook af welke tegoed bonnetjes hebben we straks open staan bij de Russen, Chinezen en ook heel verrassend Cuba
Ook ik kan complot denken en het zou mij niks verbazen als de Chinezen dit berekend hebben gepland, maar daar komen wij nooit achter.
Overigens zal mij niks verbazen als Nederland verhoudings gewijs hard getroffen gaat worden, niet omdat we niet massaal binnen blijven, maar gewoon omdat we wereldwijd veel en vaak reizen ,
Hoeveel zijn er wel niet op wintersport geweest
Gisteren was kwam er ook nog even een kaartje van nl voorbij, hoeveel minder uitstoot er nu is tov dezelfde periode met gelijke weersomstandigheden vorig jaar.
Zou tegen de boeren zeggen, hou het goed bij, kunnen jullie straks aangeven dat het toch niet alleen van jullie afkomt, maar ook dat zal een aantal partijen niet goed uitkomen
Ook ik kan complot denken en het zou mij niks verbazen als de Chinezen dit berekend hebben gepland, maar daar komen wij nooit achter.
Overigens zal mij niks verbazen als Nederland verhoudings gewijs hard getroffen gaat worden, niet omdat we niet massaal binnen blijven, maar gewoon omdat we wereldwijd veel en vaak reizen ,
Hoeveel zijn er wel niet op wintersport geweest
Gisteren was kwam er ook nog even een kaartje van nl voorbij, hoeveel minder uitstoot er nu is tov dezelfde periode met gelijke weersomstandigheden vorig jaar.
Zou tegen de boeren zeggen, hou het goed bij, kunnen jullie straks aangeven dat het toch niet alleen van jullie afkomt, maar ook dat zal een aantal partijen niet goed uitkomen
-
jelger
- Geregistreerd lid
https://www.themoscowtimes.com/2020/03/ ... mpa-a69756Killercave86 schreef: ↑za 28 mar, 2020 11:48En nu je toch Rusland er bij betrekt die momenteel Italy ondersteunt met medische hulp terwijl de Europese Unie op alle fronten aan het falen is!
Wat zei je over aapjes?Around 80% of the coronavirus supplies that Russia has sent to Italy are “useless,” the country’s La Stampa daily reported Wednesday, citing high-level political sources.
Mooie propaganda stunt. Dat is het. Prima hoor, staat ze vrij. Sommigen doorzien dat. Je bovenstaande zin bewijst precies de kern van deze propaganda en het aanslaan daarvan: "kijk nou die EU in het hemd staan". ("laten we wat onbruikbare spullen sturen dan hebben we drie dagen een goed
Onder het mom van "never waste a good story" een heel konvooi sturen dat in parade 600 km door Italië rijdt
EU
De EU kan in deze niet anders - het mandaat reikt niet verder - dan financiële middelen ter beschikking stellen, wat het dus ook doet. Het geeft Italië extra ruimte voor staatssteun die het anders niet mag geven. Bijvoorbeeld. En het coördineert en regisseert het adresseren van de financiële en economische fallout. Wel een beleidsterrein waar het de regie in kan nemen, en doet!
Maar ook daarin zijn beperkingen, "by design". Nationale regeringen hebben tegengestelde opvattingen (over bijvoorbeeld noodsteun pakketten aan zuidelijke landen, ECB beleid). Rutte e.c. willen wat anders op dit gebied dan anderen. En lidstaten kunnen hier dus Brussel dwarsbomen in de regie. De bewegingsruimte van Brussel wordt ook op dit terrein dus door de lidstaten en hun compromis bereidheid bepaald.
Het "faalt" zogenaamd (waarin? wat verwacht je precies? dat het een distributiecentrum mondkapjes beheert?) omdat de lidstaten niet de betreffende mandaten bij Brussel hebben gelegd. Zorg is een nationaal mandaat terrein. Brussel kan hier weinig in betekenen. En veel burgers willen die centrale regie uit Brussel op veel nationale terreinen helemaal niet. "Bemoeials!". Het faalt dus niet, het werkt zoals het is ontworpen. Grenzen (tijdelijk) "sluiten" is ook een primair nationaal terrein. Iets met "soevereiniteit".
Kortom, typische kritiek van het type "pak een stok, maakt niet uit welke en sla er mee op het zwarte schaap".
Wat ik ook gehoord heb is dat de EU strategische voorraden moet regelen, of in ieder geval af moet kunnen dwingen bij lidstaten. Hoezo? Wat staat lidstaten *nu* of *gisteren* in de weg om dat zelf te regelen? Niets! Dat ze dat niet gedaan hebben ligt dus aan hun incompetentie, niet aan die van Brussel.
Maar misschien dat sommigen de Brusselse elite dan competenter achten dan hun nationale. Dat zou dan een compliment zijn voor Brussel. Maar ik vermoed zomaar dat dat niet het sentiment achter de kritiek is.
En wat Van Wolveren betreft: het staat hem e.c. helemaal vrij om wat dan ook aan elkaar te vertellen. Volgens mij stel ik dat expliciet. Ik zet er slechts een