3e remlicht Cabrio
-
Maup_9000CS
- Donateur

3e remlicht Cabrio
Een van de lampjes van het derde remlicht van m'n Cabrio (MY 2002) is defect en dit geeft foutmelding op het SID. Heeft iemand enig idee of tips hoe je dit openmaakt? Moet daarvoor de hele bekleding van de achterklep eraf of kan het handiger? Ik kan het niet vinden in het bijbehorende boekje. Ik hoor het graag.
Groet,
Maurits
Groet,
Maurits
-
RoelandV
- Geregistreerd lid
Re: 3e remlicht Cabrio
Dat is 5 minuten werk!Maup_9000CS schreef: ↑zo 05 apr, 2020 13:26......Moet daarvoor de hele bekleding van de achterklep eraf of kan het handiger?.....
-
sterkstromer
- Donateur

Klein stukje los en je kunt erbij. Die 5 minuten is een goeie schatting.
-
busy
- Donateur (4x)

2 torx schroeven en rest plastic clipjes. Netjes los halen en Je kunt er bij. Remlicht zit dacht ik Met twee moertjes vast.
-
KoenB
- Geregistreerd lid
Zelf krijg ik sinds een tijdje dezelfde foutmelding op de sid en branden geen van de lampjes van m'n middelste remlicht meer. Lampjes gedemonteerd en getest, bleken allen te werken. Ook zekeringen waren allemaal nog in orde. Wat zijn verdere voor de hand liggende oorzaken van een defect 3e remlicht?
-
sterkstromer
- Donateur

[]Breuk in de kabelboom tussen koets en achterklep wellicht?
Reden: Quote verwijderd
-
jaap noord
- Geregistreerd lid
Inderdaad, vaak een draadbreuk, links bij het kofferbak scharnier.
Even bij het remlicht kijken welke kleur draad en die opzoeken in de kabelboom, dan doormeten.
Met 2 man nog makkelijker, kan 1 meten en de andere op de rem trappen.
Even bij het remlicht kijken welke kleur draad en die opzoeken in de kabelboom, dan doormeten.
Met 2 man nog makkelijker, kan 1 meten en de andere op de rem trappen.
-
KoenB
- Geregistreerd lid
Super bedankt. Ga binnenkort even kijken of ik wat kan vinden daar.jaap noord schreef: ↑zo 05 apr, 2020 18:02Inderdaad, vaak een draadbreuk, links bij het kofferbak scharnier.
-
93Rookie
- Donateur (3x)

Heu,
een elektra aarde draad groen- geel met 'n stugge koper kern ?
Als dat het is? Kun je er op wachten dat ie breekt.
Zelf als Rookie
zou ik zoiets niet in m'n hoofd halen.
Als dat het is? Kun je er op wachten dat ie breekt.
Zelf als Rookie
-
KoenB
- Geregistreerd lid
Daar lijkt het op de foto wel op ja, maar in werkelijkheid was 't een even dikke/flexibele kabel als de rest van de kabelboom. Andere kabels waren ook tweekleurig dus kleurstelling is slechts toeval. Echter, ik kan weer veilig de weg op!93Rookie schreef: ↑wo 08 apr, 2020 20:55Heu,een elektra aarde draad groen- geel met 'n stugge koper kern ?