Vandaag begonnen met het zomerklaar maken van mijn 95. Toen ik de benzineslang onder de pomp wilde losmaken, kwam ik er achter waarom de motor geen benzine kreeg. De slang was helemaal door:
Nadat ik deze slang heb vervangen, ging ik de carburateur van binnen checken op smerigheid. Wat ik aantrof was stoffige roest, ik vermoed uit de tank. Nadat ik al dit stof (ook in de kleine kanaaltjes) had weggeblazen met de compressor, startte de auto.
Meteen gaan rijden natuurlijk. Hij reed goed en was scherp op het gas voor ongeveer 2,5 kilometer. Toen ik bijna thuis was na 2,5 km viel de motor steeds uit bij als ik koppelde. Op een gegeven moment startte hij vrijwel niet meer. Als hij startte was dit voor even.
Auto naar huis gesleept en meteen in de carburateur gekeken. In de carburateur zat een heel klein beetje van hetzelfde gruis als ik hierboven beschreef. Ik ging er een beetje vanuit dat dit de oorzaak was van het uitvallen (verstopte kanaaltjes). Toen ik een half uur later bij de auto kwam, startte hij weer goed. Ik kon gewoon weer rijden. Ik heb maar een heel klein stukje gereden.
Mij lijkt de 2,5 kilometer die ik had gereden geen oorzaak van oververhitten, maar dat is natuurlijk wel een mogelijkheid. Ook kan het zijn dat het vuil uit de carburateur is geraakt.
De carterontluchtingsslangen zijn verrot, wellicht kan dit een oorzaak zijn.
Wat denken jullie er van?