Zwaaien tussen Saab cabrio's.

Voor alle Saab cabrio rijders
DV 9-3
Donateur
Donateur

Zwaaien tussen Saab cabrio's.

Bericht door DV 9-3 » wo 03 jun, 2020 19:26

Het valt mij sinds kort op dat er vaak gezwaaid wordt vanuit een andere Saab Cabrio als ik cabrioleer in mijn 9-3.
Heb ik nieuwe ogen en zie ik het pas sinds kort? Of is dit een trend die door collega Saab Cabrio rijders ook als nieuw wordt ervaren?
Vanuit andere merken wordt er nooit gezwaaid, dus het cabrioleren op zich lijkt niet de aanleiding te zijn.

Overigens vind ik het best leuk hoor. Zwaai ook altijd terug. Net als vroeger op de motor en nog altijd op de boot.

klaasj
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Zwaaien tussen Saab cabrio's.

Bericht door klaasj » wo 03 jun, 2020 19:41

Is een vrij normale reactie onder saabrijders.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » wo 03 jun, 2020 20:21

Wordt er op de.motor niet meer gezwaaid? Dat verbaast me nog het meeste aan het bericht.

Onder Saabrijders wordt nog wat gezwaaid, misschien meer tussen oudere modellen en cabrio's, maar dat kan ook zo lijken omdat het duidelijker zwaaien is met een open dak.

davidd
Donateur
Donateur

Bericht door davidd » wo 03 jun, 2020 20:37

Henk-Jan schreef:
wo 03 jun, 2020 20:21
Wordt er op de.motor niet meer gezwaaid? Dat verbaast me nog het meeste aan het bericht.
Neem aan dat hij met vroeger op de motor bedoeld dat er nu geen motor meer wordt gereden.

Het valt me altijd tegen hoeveel Saabrijders er terugzwaaien. Maar dat zijn vaak degene in een pre facelift 9-3NG, die dan wellicht niet gekocht is door een liefhebber, maar omdat ze goedkoop zijn.

Is toch moeilijker inschatten wie een liefhebber is met nieuwere modellen. In de classic zwaait wel bijna iedereen terug.

Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Oelo74 » wo 03 jun, 2020 21:09

Het valt mij op dat als ik in de 96 een nieuwere Saab (9-3, 9-5 maar vooral ook vaak 9-3 cabrio's moet ik bekennen) tegenkom er geen enkele reactie zichtbaar is. Men hoeft niet eens te zwaaien maar er lijkt ook geen interesse voor het historisch erfgoed van het merk waar ze zelf in rijden.

Wat het zwaaien betreft, ik zwaai in m'n Aygo en Octavia nog wel naar een classic Saab....geeft overigens soms ook wel onbegrijpelijke blikken... :roll:

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » wo 03 jun, 2020 21:34

davidd schreef:
wo 03 jun, 2020 20:37

Neem aan dat hij met vroeger op de motor bedoeld dat er nu geen motor meer wordt gereden.

Klopt! Motorrijden was voor mij midlifecrisis fase één. M'n eerste cabrio (9-3) was fase twee.
Inmiddels 'beginnend verzamelaar', zal ik wel aanbeland zijn in fase drie! :-P+

Paulito
Donateur
Donateur

Bericht door Paulito » do 04 jun, 2020 17:07

In de Saab zwaaide ik altijd en werd er ook terug gezwaaid. Prettig en sociaal. In de Mazda MX 5 zelfde verhaal maar minder dan met Saab rijders onderling. Nu heb ik een Volvo C70, ik zwaai maar helaas, niemand zwaait terug. Ik heb de ervaring dat Saab rijders onderling meer contact hebben en meer interesse tonen in elkaars auto.

Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Oelo74 » do 04 jun, 2020 17:51

Ik heb het idee dat eigenaren van oude meuk (globaal gezien 40+) onderling sowieso wel zwaaien naar elkaar, merk onafhankelijk. Doe ik zelf ook.

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » do 04 jun, 2020 17:54

DV93 schreef:
wo 03 jun, 2020 21:34

Inmiddels 'beginnend verzamelaar', zal ik wel aanbeland zijn in fase drie! :-P+
oeps, in welke fase zit ik dan? :-S+

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » do 04 jun, 2020 18:19

[]

Hahaha, jij bent het "verzamelaar" stadium allang voorbij, Willem. Jou noemen we "Connaisseur / Collectioneur" :)
Reden: onnodige qoute

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » vr 05 jun, 2020 22:25

DV93 schreef:
wo 03 jun, 2020 19:26
Het valt mij sinds kort op dat er vaak gezwaaid wordt vanuit een andere Saab Cabrio als ik cabrioleer in mijn 9-3.
Heb ik nieuwe ogen en zie ik het pas sinds kort? Of is dit een trend die door collega Saab Cabrio rijders ook als nieuw wordt ervaren?
Vanuit andere merken wordt er nooit gezwaaid, dus het cabrioleren op zich lijkt niet de aanleiding te zijn.

Overigens vind ik het best leuk hoor. Zwaai ook altijd terug. Net als vroeger op de motor en nog altijd op de boot.
Ik ben ook een 'zwaaier" naar andere Saab cabrio's
leuk om toch een liefhebberij te delen met gelijkgezinden.

dat zwaaien heb ik geleerd met motorrijden haha, daar zwaai ik ook, maar dan naar motorrijders.

kasteeltje
Geregistreerd lid

Bericht door kasteeltje » zo 07 jun, 2020 16:53

Ik zwaai ook altijd hoor.

TheJeker
Donateur
Donateur

Bericht door TheJeker » zo 07 jun, 2020 22:58

Ook hier een redelijk trouwe zwaaier of meer even de hand op steken en teken geven van: mooie auto waar je mee rijdt.

Mij maakt het niet uit welke Saab het is, al merk ik wel dat ik vooral naar de "oudere" types Saab of van 95NG's en uiteraard cabrio's zwaai. Cabrio's eigenlijk altijd een reactie.

Bij Saabs, kijk ik meestal of er oog contact te maken is om dan een "Saab-teken" (wat dat ook moge zijn) te geven.

Ik betrap me zelf er op dat ik ook zwaai als ik in mijn "niet Saab's" rij. Reacties zijn dan meer "uit fatsoen terug zwaaien" met een ietwat vreemde blik in de ogen. Leuk om te zien, zowel de reactie als de Saab. Mij maakt het niet uit; ik geniet van de Saab(s).

peejee
Geregistreerd lid

Bericht door peejee » ma 08 jun, 2020 17:37

Als motorrijder zwaai ik naar motoren en als Saabrijder naar Saab’s. En soms zwaai ik op de motor ook wel eens naar een Saab of andersom. Dat geeft dan weer een grappige reactie

Maar het valt me trouwens op dat cabrio rijders elkaar sowieso groeten los van het merk.

Oelo74
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Oelo74 » zo 12 jul, 2020 9:06

Kom vanochtend met de 96 in België (Essen) een Nederlandse 9-3 cabrio tegen. Ik even seinen en zwaaien. Krijg een verdwaasde blik terug zo van 'wat moet die eikel'.
Ok, ik was niet met een cabrio... :roll:

Plaats reactie