Orphy schreef: ↑ma 23 nov, 2020 23:25
Precies dat ja, ik vind ze gewoon een beetje op een aftermarket velg lijken. (Sorry

)
Ik kijk wel even, vind vast wel iets
Als ze standaard gepoedercoat zijn, dan vind ik de meeste Viggen velgen eigenlijk spuuglelijk... Vaak ook nog 's te donker gekleurd en zonder enige brilliantie. Het is 't gunmetal effect dat ze hun vorm moet geven. En dat verdwijnt bij monokleurig poedercoaten...
Ik nam eerder dit jaar op de gok en voor een vriendenprijsje een heel lelijk en diep ingevreten setje van Style over die onder zijn Viggen vandaan waren gekomen. Heb ze in A'dam naar een velgenbedrijfje gebracht en was verbluft over het resultaat... Ze zijn daar eerst vrij donkergrijs gepoedercoat, vervolgens handmatig met zilvermetallic lak
niet helemaal dekkend overgespoten en meteen daarna nog een keer blank gepoedercoat. Alleen als je ze direct naast originele nieuwe Viggen velgen zet, kan je 't verschil (nèt) zien...
Het laat zich natuurlijk niet echt makkelijk fotograferen: Die gerefurbishde zitten onder m'n gele cabrio 'Viggen'...
M'n Viggen coupe heeft origineel nieuwe...
Overigens, ook Hirsch velgen zijn niet zo eenvoudig net zo mooi als nieuw te maken. Als die gewoon standaard gepoedercoat worden vind ik die ook gewoon lelijk... Ik liet een setje 17" refurbishen bij Saab Supply. Marc heeft na vele missers een heel goeie refurbishwijze voor Hirsch velgen uitgedokterd.
Zitten onder de rode Coupe.
Over smaak gaan we niet twisten natuurlijk, maar ik vind een Viggen èigenlijk alléén een mooie Viggen als er mooie Viggen velgen onder zitten...
Veel plezier met uitvogelen wat je het beste bevalt! Je hebt hoe dan ook echt een schitterende auto gekocht!