Orphy heeft een viggen!

Plaats reactie
Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Re: Orphy heeft een viggen!

Bericht door Steve-O » di 24 nov, 2020 12:28

Ok, er is een limiet aan variaties op 3 of vijf spaken. (Ik riep trouwens niks het moeten van ene 3-spaak).

Het enige wat ik vind is dat de afkeur van "niet orgineel" vaak de boventoon voert. Die principiëele afkeur vind ik niet terecht. En al helemaal niet bij de Viggen-velg.

Lancia heeft bij het uitbrengen van een nieuwe Ypsilon een bijpassende velg ontworpen op basis van het logo van de Ypsilon. Zoiets had SAAB ook met het Viggen-logo kunnen doen. Meer aluminium oppervlak en minder lucht.

Voorbeelden:

logo
Afbeelding
velg
Afbeelding
auto
Afbeelding

Maar wie hem de mooiste vindt, die vindt dat. Ook prima. Het is per saldo achteraf-gezever.

Wel leuk om een eigen velgenset te laten maken op basis van dit logo, met in het achterhoofd de Inca-velg:

Afbeelding

Afbeelding

Interessante link met inspriratie (19 iconische velgen uit de auto-historie:
https://www.autoblog.nl/nieuws/19-iconi ... orie-76121

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 24 nov, 2020 12:46

DV 9-3 schreef:
di 24 nov, 2020 0:20
Ik nam eerder dit jaar op de gok en voor een vriendenprijsje een heel lelijk en diep ingevreten setje van Style over die onder zijn Viggen vandaan waren gekomen.
Afbeelding
een wonder dat je die set weer in deze staat hebt gekregen... ik ben niet bang aangelegd maar ik koos zonder nadenken voor een andere set ipv deze te gaan fatsoeneren

Overigens is mijn info dat een Viggen velg meer magnesium bevat (en dus lichter is) dan een standaard Alu velg

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » di 24 nov, 2020 12:54

MVE schreef:
di 24 nov, 2020 11:46
Maargoed, het is dus gewoon een dertien in een dozijn, saaie, on-Saabse velg, en de rest van de meningen zijn gerommel in de marge. :wink:
Om een klein beetje zout aan te leveren, wij hebben dus zelf naar volle tevredenheid die on-Saabse velg op onze nep Viggen (FPT automaat met vastgeroeste Viggen logo's). Neem het dus niet te ernstig. :-P+

Steve-O schreef:
di 24 nov, 2020 12:28
Wel leuk om een eigen velgenset te laten maken op basis van dit logo, met in het achterhoofd de Inca-velg:

Afbeelding

Afbeelding

Interessante link met inspriratie (19 iconische velgen uit de auto-historie:
https://www.autoblog.nl/nieuws/19-iconi ... orie-76121
Het maakt me benieuwd hoe deze moderne velg onder een Viggen zou staan, ook nog 18" zoals Orphy het in gedachten had:

Afbeelding

Ze zijn al onder 9-5OGs geplaatst, dus ook voor een 9-3OG zal er wat te verzinnen zijn, wel?

Mocht je ooit aan zo'n set komen Orphy en je wil er geen gebruik van maken, houd ik me graag aanbevolen voor onder onze 9-3x. ;)

DV 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door DV 9-3 » di 24 nov, 2020 12:56

Steve-O schreef:
di 24 nov, 2020 11:33
Ik twist niet. Ik discussiëer :mrgreen:
Hahaha, mag allebei hoor! 😜👍

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » di 24 nov, 2020 21:17

Was nog mooier als het hele "trappetje" tot aan de rand gevuld was en alleen die 3 sleuven over bleven.
Afbeelding

poging van mij (beetje klodderig, maar je ziet wel waar ik naartoe wil)
cirkel in het midden
gelaagde driehoek met rondere hoeken
spleten ook ronder en meer doorvloeiende vorm van 'spijl' naar de buitenrand
spleten met ronde uiteinden
eventueel het kleinste driehoekje nog open laten

Afbeelding

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 26 nov, 2020 23:15

Kenteken is binnen, platen besteld. Morgen ophalen en apk proberen te regelen voor het weekend:-)

Verzekeren was nog geen walk in the park, mijn eigen maatschappij (waar ik al 30 jaar auto’s, boten en motoren in de verzekering heb) wilde er niet aan omdat de combinatie van vermogen en gewicht minimaal 6 schadevrije jaren vereiste???
Ik rij sinds 2014 lease en. Lijkbaar verlies je na 2 jaar je schadevrije jaren.... doei 80% no claim.

Nu offerte onderweg van een maatschappij waar ik de naam al van ben vergeten, die hebben een “hobbyauto” verzekering en daar kan ik ineens WA volledig casco verzekeren voor €130 per kwartaal? Ik ga er nog eens rustig voor zitten, heb eerst tijdelijke dekking.
Moet sowieso een taxatierapport hebben voor die verzekering maar dat was ik toch al van plan.

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 26 nov, 2020 23:39

Waar is de tijd van Hazelnut 900 coupé toch gebleven!!??
Maar alle gekheid op een stokje, wou Univé er ook niet aan??
Ik heb daar alles verzekerd en nooit problemen mee gehad, ook niet toen mijn dochter uit huis ging, kon zo de schade vrije jaren die onder mijn naam verzekerd was, meenemen, moest ik er wel even voor tekenen.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » do 26 nov, 2020 23:45

Die hazelnut was een 9-3 coupé! Heb de body jaren bewaard maar inmiddels (onlangs) ook verkocht aan ‘n Duitser. Opbouwen zag ik niet meer gebeuren en billsteins, braces, intercooler zitten of komen allemaal op de viggen nu.

Ik had geen tijd om echt te gaan shoppen voor een verzekering, ik belde woensdag om 12:00 even voor een dekking omdat ik naar de RDW moest met het ding om 13:30. Toen werd mij verteld dat het niet kon en heb ik mijn assurantieadviseur gebeld en die kwam met deze aan. Ik zoek het allemaal nog wel even uit maar €130 per kwartaal voor volledig casco dekking leek me niet te duur.

Descendent
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Descendent » vr 27 nov, 2020 9:56

Leuk bakkie. 8)

Persoonlijk qua velgen zeg ik: 18"Hirsch. (weet nog maar al te goed hoe leuk dat stond onder mijn oude zilveren 5 deurs OG).

Vreemd trouwens dat de verzekering moeilijk doet. 210 pk is toch niet echt superveel meer voor een auto van +1300kg tegenwoordig?

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » vr 27 nov, 2020 11:06

Geen idee, maar dit was de uitleg die ik er bij kreeg.
Thnx!

daniel 9-3
Donateur
Donateur

Bericht door daniel 9-3 » vr 27 nov, 2020 23:49

Ronald wat en dikke bak man.
Daar kan je nog heel veel plezier mee maken

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 28 nov, 2020 0:02

Denk ik ook, thnx. Maandag naar de apk en daar laat ik de airco ook gelijk servicen en dan eerst maar poosje rijden.

Joepie!

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » za 28 nov, 2020 11:08

Ik heb de Viggen gezien en het is werkelijk een mooi ding. En als de mannen in Belgie hem onder handen hebben gehad, dan is ie echt goed :O: (weet ik uit ervaring 8) )
Succes ermee vriend en tot gauw.

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » za 05 dec, 2020 19:04

Lekker man, viggen mag de weg op. Verse apk en nummerborden.
Paar kleine dingen nog in de loop van de tijd doen, er zit geen cruisecontrol in! Verder heb volgens mij gewoon AS nul erin zitten😂 maar ik heb nog een 2002 aero voor demontage staan dus dat kan ik daar mooi uithalen.
Velgen liggen bij de poedercoater, airco moet nog even gevuld en het kapje van de versnellingspook is weg...
Allemaal kleine dingetjes die wel een keer komen.

Afbeelding

Afbeelding

werli
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door werli » za 05 dec, 2020 20:32

Orphy schreef:
za 05 dec, 2020 19:04
maar ik heb nog een 2002 aero voor demontage staan dus dat kan ik daar mooi uithalen.
heey
dat is nog een te mooie auto om af te breken dat is
dom dom dom dom dom dom dom;
had ik het al gezegd dat dat dom is
mvg werner

Plaats reactie