Audi en de rijders

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Kolsja
Geregistreerd lid

Audi en de rijders

Bericht door Kolsja » ma 04 jan, 2021 15:16

Hallo,

Zijn Audi’s vandaag de dag wel uitgerust met richtingaanwijzers of is dit een extra optie?
Het valt mij op dat bestuurders van deze patserbakken hun knipperlicht niet kunnen vinden of zijn er niet mee uitgerust.

Dit moest ik even kwijt. :evil:

Jacco.

MVE
Geregistreerd lid

Re: Audi en de rijders

Bericht door MVE » ma 04 jan, 2021 15:43

Je bedoelt die verkapte kermisattracties op de achterkant?

Ik kan me overigens niet echt vinden in jouw constatering, maar dat kan aan locatie ed liggen.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » ma 04 jan, 2021 16:19

Hier idd ook opvallend vaak die penisringbakken ;-(+
De V****-rolhokken lijken daarentegen een magneet in de grille te hebben, net als BoomMoetWeg's zijn ze ook regelmatig wat te intiem...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 04 jan, 2021 17:48

over het algemeen; de v... zijn de nieuwe aso's, die met die 4 nullen in de gril en 1 achter het stuur waren dat al langer :D

(een paar daargelaten) :wink:

maar bij mij doet hij het ook vaak niet :O:

grapig, ik heb er een keertje eentje op gewezen dat zijn koplamp stuk was, maar die schijnen uit te gaan als je afslaat :-S+

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » ma 04 jan, 2021 19:12

Sinds Audi de Matrixlaserled-schwanzverlängerungsblinkleuchten in de optielijst heeft staan, heb ik het idee dat het gebruik van het knipperlicht de bestuurders een stuk beter afgaat.

Overigens geldt m.i. voor zowel Audi als Volvo dat het vooral ‘misgaat’ bij de instappers (A3 en V40). Daarnaast hebben oudere Audi’s (net als BMW en in mindere mate Mercedes) een bijzondere aantrekkingskracht op bepaalde (stereo)types die de Civic of GTI zijn ontgroeid. Daar heeft Volvo gelukkig geen last van.

Tot zover mijn genuanceerde bijdrage.

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » ma 04 jan, 2021 20:17

Vind het wel meevallen met de Audi-rijders.

Volgens mij zijn richting aanwijzers vooral bij BMW een heel erge dure optie.
Het grappige is dat dat een wereldwijd probleem schijnt te zijn. Echt, overal in de wereld klagen er mensen over.
En mocht die optie al aangekruist zijn, dan zitten er ook nog hele dure lampjes die heel snel kapot gaan in. Want meer dan 3 knippers kunnen er vaak niet af.

Wat me ook opvalt is dat hoe duurder de auto, hoe duurder of beroerder de handsfree installatie...

Overigens vond ik Audi's wel wat, vooral de 200 Avant. Daarna is het wel bergafwaarts gegaan, vind ik.

Dedec
Geregistreerd lid

Bericht door Dedec » ma 04 jan, 2021 20:48

Naast onze drie Saabs hebben we nog drie auto’s van andere autofabrikanten in bezit, waarvan één Audi. ‘Die van ons’ is door Audi aangeduid als zijnde ‘exclusive’ en zo kijkende naar de aankoopbon zie ik dat wij voor de ‘richtingaanwijzerfunctie’ wellicht daarom dan ook niets extra’s hebben hoeven betalen. Wij hebben ‘m dus wel :) Het bedienen van deze gimmick is bij onze Audi overigens héél eenvoudig, één keer de hendel aantippen en de gekozen richting wordt maar liefst driemaal aangegeven zowel aan de voorzijde, zijkant, alsook de achterzijde. Zelf gebruik ik de Audi richtingaanwijzer uiteraard zoals het ‘heurt’. Daarbij vind ik die lichtjes gewoon erg mooi om zien in de weerspiegeling van andere auto’s dus ik grijp werkelijk iedere gebeurtenis aan om de richtingaanwijzer te gebruiken :) Net als jullie valt me overigens ook op dat bij sommige Audi’s er geen richtingaanwijzer te zien valt bij het wisselen van rijstrook of het nemen van een uitvoegstrook of rijrichting. Ik ga uit van het goede van de mens en ik denk dat deze Audi’s dan gewoon wat minder rijk zijn uitgerust dan ‘die van ons’ ;) Saab was destijds de tijd dus wederom ver vooruit om standaard een richtingaanwijzerfunctie te installeren :)

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 05 jan, 2021 6:43

Het kan aan mij liggen (door opvoeding, rijopleidingen en beroep), maar ondanks dat ik een BijMercedesWeggegooid rijd, maak ik netjes gebrui van het linker stengeltje aan de stuurkolom, en houd ik voldoende afstand tot mijn voorligger. Vooral ook omdat ik geen adaptive cruise control heb. Ik heb sowieso geen cruise control, een misser van BMW, vind ik. De bewering dat 'alle BMW-rijders aso's zijn', gaat dus niet op, al kan ik me voorstellen dat het lekker makkelijk lult.

Asociaal (als in '(te) hard rijden waar dat eigenlijk niet kan, en naar mijn oordeel al gauw een 'Artikel5-je' is) rijgedrag merk ik vooral bij VAG- en Teslarijders.

Ewout
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Ewout » di 05 jan, 2021 9:42

Jungleman schreef:
di 05 jan, 2021 6:43
De bewering dat 'alle BMW-rijders aso's zijn', gaat dus niet op, al kan ik me voorstellen dat het lekker makkelijk lult.
Dan zouden we eerst moeten vaststellen dat jij geen aso bent en dat hebben we - en heb jij - hierboven nog niet overtuigend gedaan, naar mijn mening. :mrgreen:

Theun49
Geregistreerd lid

Bericht door Theun49 » di 05 jan, 2021 9:53

Even wat balans. Velen hadden hetzelfde gevoel in de jaren tachtig ten aanzien van Saab 900 rijders.

is er een smiley met twee handjes boven het hoofd?

Blacky Turbo S
Geregistreerd lid

Bericht door Blacky Turbo S » di 05 jan, 2021 10:13

Weest niet bevreesd Jungleman, er zijn meerdere BMW rijders die genoeg (inclusief cc) ooties hebben aangevinkt, en ze ook gebruiken.

Overigens vind ik het meest asociale nog dat iemand 2 parkeerplaatsen gebruikt voor 1 auto.
En onderzoek wijst uit dat dat merk, grote, prijs, leeftijd, sekse berijder onafhankelijk is.... Helaas.

edwin006
Donateur
Donateur

Bericht door edwin006 » di 05 jan, 2021 10:16

Alhoewel absoluut geen fan van Audi, BMW, VOlkswagen en de hiervoor geschetste karikatuur van het gedrag van de bijbehorende bestuurders wil ik ook de tegenhanger niet uit het oog verliezen.

Want wie stoort zich niet aan de besluiteloze bestuurders met zoekend weggedrag. Met of zonder knipperlicht. Die linksrijden, terwijl rechts voldoende ruimte is? Die zich bij een afslag met twee rijbanen van de binnenste naar de buitenste rijbaan verplaatsen? Die nog niet hebben ontdekt dat ‘gas los’ op de snelweg vaak al voldoende is om de snelheid aan te passen, in plaats van vol op de rem?

Enfin, waar herken ik mezelf eigenlijk in? Er zijn helaas zowel momenten dat ik mezelf met de ‘Audi-rijder’ identificeer, als dat ik meer onzeker en zoekend weggedrag vertoon. Ofschoon ik bovenal een rustige vlot rijdende toch trefzekere bestuurder denk te zijn. Jullie?

mba
Geregistreerd lid

Bericht door mba » di 05 jan, 2021 13:24

Pas op met generaliseren :wink: . Hoewel het de Duitse 3 zijn die bovengemiddeld het weggedrag vertonen zoals jullie allen hierboven beschrijven zijn er echt wel meer weggebruikers die de auto waarin ze rijden kennelijk niet genoeg kennen om de functies die behoren tot de standaarduitrusting te gebruiken. En ja, ook ik erger me daar mateloos aan, want behalve schrikreacties is er soms een onderbreking in de doorstroming van het verkeer door dit weggedrag. Misschien moet er eens wat aandacht besteed worden aan “de vrijwel oneindige verlenging zonder vragen” van het rijbewijs. Bij velen slijt dit onachtzame weggedrag er door de jaren in. Dan is wellicht een opfrisser per decennium niet zo’n gek idee. Zeker nu de auto’s qua prestaties zo veranderen ( hoewel er van een revolutionaire ontwikkeling van de auto nog steeds geen sprake is: het blijft die kar zonder paard) en de bestuurder ervan vaak geen idee heeft wat de consequentie van het ( uitblijven) van handelen kan hebben.

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 05 jan, 2021 13:33

Dat is dus iets waar ik me ook hogelijk over verbaas. Ik word als buschauffeur continu bijgeschoold over verkeersregels, terwijl iemand die het rijbewijs niet voor zijn werk nodig heeft, op zijn 18e examen doet voor theorie en praktijk en vervolgens 60 jaar of langer wordt 'losgelaten'...zonder tussendoor even een theorie-examen te hoeven doen.

Want wie weet er nog hoe het zit met een bus, die binnen de bebouwde kom bij een halte richting aangeeft om weg te rijden?

Of: binnen hoeveel meter van de hoek val je als weggebruiker nog in de categorie 'rechtdoorgaand verkeer op dezelfde weg'?

Strikvraag:
Situatie: een fietsstrook ligt voor een bushalte langs, de fietsstrook is als zodanig duidelijk te herkennen door rood asfalt met daarop de afbeelding van een fiets. Vraag: mag je als automobilist bij de bushalte stoppen, en zo ja, waarvoor?

Ik ben benieuwd wie het goede antwoord weet, zonder Google te gebruiken :mrgreen:

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » di 05 jan, 2021 16:09

Ook niet te veel veralgemenen denk ik... Ik ken iemand die eind jaren zeventig met een collega in die zijn Saab 96 dagelijks naar kantoor in Brussel reed.
Als die op het linkervak een Mercedes S klasse zag slakken aan 110 gaf die niet even teken met grootlicht, nee gewoon meteen een tik met de bumper :lol:

Plaats reactie