Bekleding Saab 96 v4

1967-1980
Plaats reactie
W. Tammeling
Geregistreerd lid

Bekleding Saab 96 v4

Bericht door W. Tammeling » vr 09 sep, 2016 16:49

Mijn vader en ik zijn met een projectje bezig, het betreft een 96 v4 van 1970 waar ondertussen een rolbeugel in zit en 9-5 vector stoelen. Nu die bijna klaar is wouden we even deurpanelen monteren, maar helaas hebben we geen zwarte set meer liggen..
Dus! Mocht er iemand zijn die ons hieraan kan helpen!? Graag!!

Dit is de 96 zover!
Afbeelding
Afbeelding

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

9GUY159
Geregistreerd lid

Re: Bekleding Saab 96 v4

Bericht door 9GUY159 » zo 23 okt, 2016 17:15

Ik heb geen set zwarte, alleen maar een set donker bruine (buitenkleur o.a. Siennabruin) en licht bruine (buitenkleur o.a. wit).
Wat ik wel aanraad is om het hardboardkarton, waarop de bekleding is gekleefd, te vervangen door kunststof, zeker voor de beide deuren. Kunststof kan beter tegen vocht en nat dat sowieso via het raamvegers naar binnen komt.
Bij mijn 96 (1978) was dit op korte termijn een probleem. Na bijna 30 jaar stockage in droge werkplaats waren deze deurpanelen nog quasi nieuw. 2 maanden buiten wachten bij carrossier om dan de wagen maar zelf aan te pakken, gaf als resultaat dat de deurkartons onderaan al rot waren. Nu dus vervangen door kuststof.

swedish garage
Geregistreerd lid

Bericht door swedish garage » ma 24 okt, 2016 20:38

spuiten met Motip is een mogelijkheid

- sedert 1 jaar heeft Motip spuitbussen op de markt waar je leder en vinyl autozetels kan mee herspuiten bestaat in zwart en wit
ik heb er de binnenkant van de wielkasten vd saab in het interieur ( soort geribt vinyl mee gespoten ), resultaat is zeer goed, ook al een handtas van m'n vrouw mee gespoten,
zeer goed produkt, ik vermoed dat op bruin vinyl dit perfect mogelijk is prijs valt ook goed mee, een 11 a 13 euro per bus

v4 hans
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door v4 hans » do 27 okt, 2016 19:36

swedish garage schreef:spuiten met Motip is een mogelijkheid
Dat heb ik een jaar of vier geleden ook gebruikt om mijn zwarte deurpanelen uit weer als nieuw te krijgen. Prima spul en het ziet er nog steeds goed uit.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 27 okt, 2016 19:42

Gewoon opnieuw bekleden passend bij de stoelen,

Desnoods combi sky/stof

jota
Geregistreerd lid

Bericht door jota » wo 23 nov, 2016 17:20

We hebben nu de grijs/zwarte panelen gemonteerd uit een '68 er. Erg mooi in combinatie met de stof in de vector stoelen.

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » wo 23 nov, 2016 23:07

Daar willen wij een plaatje bij!

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » ma 11 jan, 2021 14:27

Wat is er nodig om 9-5 stoelen in een 96/95 te krijgen?

W. Tammeling
Geregistreerd lid

Bericht door W. Tammeling » ma 11 jan, 2021 18:25

Op, nu al een aantal x ingebouwd in een 96 en het enige verschil is eigenlijk de lengte van de rails. De breedte is gelijk. We verlengen dus de huidige montage steun zodat de 9-5 stoelen direct gemonteerd kunnen worden

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » ma 11 jan, 2021 20:49

[]Dat zou ik voor mijn 96 ook wel willen. Met de kaartlees rally's zit je soms 10 uur op een dag in de 96 en dan is een wat betere stoel wel zo prettig. Past elk type 9-5 stoel (aero, vector?) qua breedte of alleen van een bepaalde bouwperiode?
Reden: Quote verwijderd

W. Tammeling
Geregistreerd lid

Bericht door W. Tammeling » ma 11 jan, 2021 21:18

Turbobakk, in principe zijn alles stoelen van de 9-5 qua montage gelijk en kunnen erin, elektrisch zou wat complexer worden. Wij hebben de vector stoelen van een 2002-3 al meerdere malen gemonteerd, dan heb je naar mijn idee de fijnste stoelen

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 12 jan, 2021 0:37

past 9-3 ook? dan heb je klapstoelen.

W. Tammeling
Geregistreerd lid

Bericht door W. Tammeling » di 12 jan, 2021 23:19

Volgens mij zijn deze rails even breed inderdaad.

Plaats reactie