sleepoog voorzijde
-
Jan Fassaert
- Geregistreerd lid
sleepoog voorzijde
Heeft iemand al een sleepoog gemaakt op zijn " kortneus " Saab 96 ? Aan de voorzijde.
Liever geen strop rond de bumper of bumpersteun, maar een mooi in te draaien sleepoog. ( jij Ronnes ? )
Als je een oplossing hebt, graag met afbeelding. Alvast bedankt.
Liever geen strop rond de bumper of bumpersteun, maar een mooi in te draaien sleepoog. ( jij Ronnes ? )
Als je een oplossing hebt, graag met afbeelding. Alvast bedankt.
-
Jan Fassaert
- Geregistreerd lid
Re: sleepoog voorzijde
Ik heb vandaag gekeken bij een Saab 96 V4, Deze latere type's hebben aan de voorzijde standaard 2 sleepogen. ( 1x links, 1x rechts )
Het zijn platte metalen platen, 3 mm dik, aan de voorzijde van de binnenwielkasten gelast, onderaan . Ongeveer 10 x 10 cm met daarin een gat
van ongeveer 40 mm. Deze is eenvoudig te maken en met 2 bouten aan het binnenscherm te bevestigen.
Zal er volgende week eens aan beginnen.
Het zijn platte metalen platen, 3 mm dik, aan de voorzijde van de binnenwielkasten gelast, onderaan . Ongeveer 10 x 10 cm met daarin een gat
van ongeveer 40 mm. Deze is eenvoudig te maken en met 2 bouten aan het binnenscherm te bevestigen.
Zal er volgende week eens aan beginnen.
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Toevallig afgelopen week een foto van die hoek gemaakt bij mijn V4, plaatje bij het praatje:

-
Jan Fassaert
- Geregistreerd lid
Dank je wel Tjoord. Inderdaad ook zo bij die andere Saab V4. De sleepoog-plaat zit op dezelfde plaats, maar is wel ongeveer de helft groter.
-
Funky Dude
- In memoriam †
Extra sterke bouten lijkt me?Jan Fassaert schreef: ↑za 05 dec, 2020 18:07... en met 2 bouten aan het binnenscherm te bevestigen.
-
Jan Fassaert
- Geregistreerd lid
De originele sleepoogplaat zit ook maar met enkele proplassen vast hoor.
-
jota
- Geregistreerd lid
Voor de kortneus is een speciaal sleepoog geleverd dat je in een keurig doosje in de kofferbak kunt meenemen. Ik had er nooit van gehoord of gezien, maar vond er laatst één bij een partij 2-takt onderdelen die ik over kon nemen. Ligt nu in ons museum.
-
Jan Fassaert
- Geregistreerd lid
Ik heb een 3mm dikke sleepoog-plaat gemaakt. Deze ga ik waarschijnlijk morgen op zijn plaats lassen. Ik zal een foto plaatsen als hij erop zit.
-
Jan Fassaert
- Geregistreerd lid
Hallo Ben, hoe moet ik deze beugel zien ?? lassen of ergens inpikken ?