Als, dan zou ik voor NavTool gaan, dan kan je origineel behouden maar kan je overschakelen naar Android. Er wordt een kastje tussen geplaatst, geen el-cheapo oplossing echter.jelger schreef: ↑vr 12 mar, 2021 11:46...Nee, de hele unit vervangen door een Android exemplaar, daar begin ik inderdaad niet aan. Toch een beetje de originaliteitsfreak uithangen he.
9-5NG. The End.
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: 9-5NG. Derde klus (klusje): Navigatie firmware update.
-
U-Poll
- Donateur (8x)

Volgens mij hebben dan de meeste knoppen op stuur en dash geen functie meer. Dat vind ik de extra functionaliteit (en toeters en bellen) niet waard. Ik kreun dus nog even door met de 2012 kaarten op de navigatie... totdat ik (bij DionHPT) de hele bubs kan laten updaten naar 2021!!
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Met de NavTool oplossing blijven alle originele knoppen wel werken.
-
Flowe Kitttt99
- Geregistreerd lid
Volgens mij is de update identiek? Beide versies worden met dezelfde problemen geplaagd!U-Poll schreef: ↑vr 12 mar, 2021 13:02Volgens mij hebben dan de meeste knoppen op stuur en dash geen functie meer. Dat vind ik de extra functionaliteit (en toeters en bellen) niet waard. Ik kreun dus nog even door met de 2012 kaarten op de navigatie... totdat ik (bij DionHPT) de hele bubs kan laten updaten naar 2021!!
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: 9-5NG. Vierde klusje: Spiegeltje spiegeltje...
Klusje nummer vier, spiegeltje spiegeltje aan de wand ruit...
Als nieuwe eigenaar moeten er een aantal dingen ingesteld en versteld worden, zo ook de binnenspiegel. En deze zat niet echt goed vast voelde ik bij het verstellen, wobbel wobbel toestanden. Een beetje voelen aan de plastic omranding van de regensensor en verkeersbordcamera deed er niet veel goed aan, deze hing er ook maar losjes en niet Saabwaardig bij. Nog een beetje wiebelen en ik had 2 delen in de hand...oeps. Nou ja het moest toch los om de spiegel vast te zetten.
Wat is er aan hand, er blijk dat een van de vier clipsjes is afgebroken en verdwenen en eentje is helemaal verbogen. Ik heb de drie overgebleven clipjes verstevigd met hot-glue en die ene die verbogen was terug recht gezet. De hot-glue wordt goed hard als deze weer is afgekoeld dus dat lijkt wel goed te komen.

Hoe kan dit gebeuren? En rondje rond de auto en alle ruiten hebben code 0 (2010?, auto is van 12-2010 MY11) behalve de voorruit, deze heeft code 4 (2014?).
Ik denk dat de voorruit ergens in de loopt van 2014/2015 is vervangen en dat de glasman het afdekkapje heeft proberen te demonteren door het naar beneden te trekken. Dit is de manier bij veel auto's maar deze afdekkap moet gesplit worden in het midden en dan beide delen naar buiten toe schuiven.
Spiegelvoet zat inderdaad los, even aandraaien met Torx en de kapjes er omheen en naar binnen toe schuiven. Je moet best wat kracht zetten voordat het middendeel goed in elkaar klikt. Voor nu zit het dus op 3 van de 4 plaatsen vast maar geen rammeltjes meer van het kapje en wobbel wobbel spiegel. Part-nr googlen gaf geen resultaten... in de toekomst maar eens kijken of er een sloper opduikt.

Als nieuwe eigenaar moeten er een aantal dingen ingesteld en versteld worden, zo ook de binnenspiegel. En deze zat niet echt goed vast voelde ik bij het verstellen, wobbel wobbel toestanden. Een beetje voelen aan de plastic omranding van de regensensor en verkeersbordcamera deed er niet veel goed aan, deze hing er ook maar losjes en niet Saabwaardig bij. Nog een beetje wiebelen en ik had 2 delen in de hand...oeps. Nou ja het moest toch los om de spiegel vast te zetten.
Wat is er aan hand, er blijk dat een van de vier clipsjes is afgebroken en verdwenen en eentje is helemaal verbogen. Ik heb de drie overgebleven clipjes verstevigd met hot-glue en die ene die verbogen was terug recht gezet. De hot-glue wordt goed hard als deze weer is afgekoeld dus dat lijkt wel goed te komen.

Hoe kan dit gebeuren? En rondje rond de auto en alle ruiten hebben code 0 (2010?, auto is van 12-2010 MY11) behalve de voorruit, deze heeft code 4 (2014?).
Ik denk dat de voorruit ergens in de loopt van 2014/2015 is vervangen en dat de glasman het afdekkapje heeft proberen te demonteren door het naar beneden te trekken. Dit is de manier bij veel auto's maar deze afdekkap moet gesplit worden in het midden en dan beide delen naar buiten toe schuiven.
Spiegelvoet zat inderdaad los, even aandraaien met Torx en de kapjes er omheen en naar binnen toe schuiven. Je moet best wat kracht zetten voordat het middendeel goed in elkaar klikt. Voor nu zit het dus op 3 van de 4 plaatsen vast maar geen rammeltjes meer van het kapje en wobbel wobbel spiegel. Part-nr googlen gaf geen resultaten... in de toekomst maar eens kijken of er een sloper opduikt.

-
Vyv
- Moderator + Donateur

Re: 9-5NG. Naar de RDW voor import.
Vandaag was het zover, naar de RDW voor import.
Checklist:
* Eendagskentekenplaten gefabriekt
* Verzekering geregeld voor deze dag
* BE Kentekenbewijs Deel 1 en 2
* COC (Certificate of Conformity)
* BE Keuringsbewijs, is in december gekeurd dit wordt overgenomen voor de NL APK
* Rijbewijs voor identificatie en op naam zetten
* Pinpas

Afspraak staat op 10u40, aanwezig zijn om 10u25, ik was er om 10u20, het was niet druk.
Toen de dames achter de balie uitgekletst waren mocht ik aantreden met de documenten.

Ben nog nooit zo snel klaar geweest, er hoefde niet gewogen of gemeten worden. Gegevens van COC werden gewoon 1 op 1 overgenomen, alleen even VIN checken. En een praatje over de auto zodat ik langer dan 10 minuten binnen ben waardoor het afrekenen van 104 euro minder erg lijkt?
Netjes achter de ketting gaan zitten, daar is het veilig...

Goed bevonden door keurmeester, nog maar even poseren bij dat ene zonnestraaltje wat door de donkere wolken prikte.

Op de heenweg al gezien dat ik moest tanken, maar had dit uitgesteld mocht er gewogen moeten worden. Ook gereedschapsset en reservewiel had ik thuis gelaten, je zou maar net uitkomen op 1855 kg. Wegrijdend op het industrieterrein liet de navigatie al wat steekjes vallen, er is daar veel bijgebouwd de laatste 10 jaar naar het blijkt. Onderweg ook wat rotondes die niet meer kloppen met de mapkaarten. Map upgrade staat op het wensenlijstje.
Getrakteerd op een volle tank BP-Ultimate RON98, eens kijken hoe ver we komen op een tank...

Checklist:
* Eendagskentekenplaten gefabriekt
* Verzekering geregeld voor deze dag
* BE Kentekenbewijs Deel 1 en 2
* COC (Certificate of Conformity)
* BE Keuringsbewijs, is in december gekeurd dit wordt overgenomen voor de NL APK
* Rijbewijs voor identificatie en op naam zetten
* Pinpas

Afspraak staat op 10u40, aanwezig zijn om 10u25, ik was er om 10u20, het was niet druk.
Toen de dames achter de balie uitgekletst waren mocht ik aantreden met de documenten.

Ben nog nooit zo snel klaar geweest, er hoefde niet gewogen of gemeten worden. Gegevens van COC werden gewoon 1 op 1 overgenomen, alleen even VIN checken. En een praatje over de auto zodat ik langer dan 10 minuten binnen ben waardoor het afrekenen van 104 euro minder erg lijkt?
Netjes achter de ketting gaan zitten, daar is het veilig...

Goed bevonden door keurmeester, nog maar even poseren bij dat ene zonnestraaltje wat door de donkere wolken prikte.

Op de heenweg al gezien dat ik moest tanken, maar had dit uitgesteld mocht er gewogen moeten worden. Ook gereedschapsset en reservewiel had ik thuis gelaten, je zou maar net uitkomen op 1855 kg. Wegrijdend op het industrieterrein liet de navigatie al wat steekjes vallen, er is daar veel bijgebouwd de laatste 10 jaar naar het blijkt. Onderweg ook wat rotondes die niet meer kloppen met de mapkaarten. Map upgrade staat op het wensenlijstje.
Getrakteerd op een volle tank BP-Ultimate RON98, eens kijken hoe ver we komen op een tank...

-
reiernumans
- Donateur (2x)

Gefeliciteerd! Schitterende kleur, dat Oak. Gauw een setje turbines eronder, dan is 'ie van buiten (voor mij) af. 
-
Vyv
- Moderator + Donateur

Doe eens een (betaalbaar) setje zoeken voor mij 
-
Ewout
- Donateur (5x)

Heel fijn! Ook daar geen kip te zien bij de RDW, dus. Van harte, nog even geduld opbrengen voor de pas en de platen en dan legaal de weg op...! 
-
Vyv
- Moderator + Donateur

BPM heb ik vanmiddag ook betaald, ging ook binnen 10 minuten via DigiD, wat gaat dat allemaal makkelijk tegenwoordig! Schatting is dat morgen de rdw een signaal van de belastingdienst krijgt, woensdag kentekenbewijs versturen richting mij, donderdag of vrijdag platen maken?
-
Ewout
- Donateur (5x)

Best kans dat je morgen einde dag via DigiD al je kenteken kunt zien (voor het geval je dezelfde graad in nerdyness hebt behaald als ik).
-
Efraim
- Geregistreerd lid
Goed werk, prachtige auto! Kwam er vandaag stomtoevallig twee tegen in het wild.
PS: 1.83,9 voor een liter benzine, misdadig.
PS: 1.83,9 voor een liter benzine, misdadig.
-
schuimkraag
- Donateur

Congrats,hele mooie vervanger voor de TTid.............
-
Steve-O
- Donateur (8x)

Sinds de 1e foto van je topic lijkt zelfs de kleur nog mooier geworden ...
Was dat alleen het licht of had je de Belgische smogneerslag eraf gewassen?