Melding geopende portier
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Melding geopende portier
Ik heb sinds kort dus een cabrio er moet vele kleine dingetjes aan gebeuren één daarvan is dat de melding blijft van geopende portier rechts terwijl de de portier dicht is. Ik heb de deurpaneel er afgehaald en het slot los gemaakt en alle stekkers los gemaakt en in gespoten met contachtspray. Helaas blijft de melding.
Ik heb begrepen dat de sensor in het slot zit, is dat ook zo en iemand een idee?
En past eventueel een deurslot van een 4-deurs?
Ik heb begrepen dat de sensor in het slot zit, is dat ook zo en iemand een idee?
En past eventueel een deurslot van een 4-deurs?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Re: Melding geopende portier
Dit heeft niets met 'cabrio' te maken, maar welk model Saab heb je?
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Saab 9-3 cabrio modeljaar 2004.... dus wel een cabrio!
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
'Open deur' melding heeft niets met 'cabrio' te maken, die melding geeft mijn '99 9-3 coupé ook.
Verkeerde topic dus.
Verkeerde topic dus.
-
Gino100
- Geregistreerd lid
oh sorry hoor, ik dacht ik heb een probleem met mijn cabrio en plaats het hier. Ik ben nieuw hier en wist het niet. Waar had ik het dan moeten plaatsen?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
9-3 Sport Sedan en Estate. Daar wordt ook al een mogelijke oplossing gegeven.
-
Injectie
- Moderator
An sich is dit wel de goede plek hoor. Het is een cabrio en klaar. Echter zonder enige info over bouwjaar of wat dan ook weten we niks.
Het deurslot van een cabrio en een sedan is dacht ik gelijk. Maar de montage/demontage is wel anders als in een 4 deurs.
De meeste gebruikte delen leveranciers zullen je vragen naar het nummer wat er op het slot staat. Ik hoop dat je die gelijk hebt opgeschreven toen de boel los lag.
Het deurslot van een cabrio en een sedan is dacht ik gelijk. Maar de montage/demontage is wel anders als in een 4 deurs.
De meeste gebruikte delen leveranciers zullen je vragen naar het nummer wat er op het slot staat. Ik hoop dat je die gelijk hebt opgeschreven toen de boel los lag.
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Bedankt voor de tip, het lijkt mij verhaal wel, ook met WD40 aan het sprayen geweest alleen bij mij geen effect helaas.72sonett3 schreef: ↑wo 03 feb, 2021 14:579-3 Sport Sedan en Estate. Daar wordt ook al een mogelijke oplossing gegeven.
-
beekemm
- Geregistreerd lid
ben het niet met sonnet ik eens, vind dat als je een vraag over je cabrio stelt het hier thuis hoort, of mag je hier alleen over je dak vragen ed.? het zeuren over de juiste rubriek vind ik persoonlijk een grotere vervuiling, even zo zeer het steeds weer er op wijzen dat er een zoek functie is waar ergens iets zou kunnen staan, soms zit er een link bij prima dat is toe te juichen, maar daar je bij de zoek functie soms heel veel moet door bladeren met non info is het lastig daar wat te vinden dus vind ik het te begrijpen dat er vaak ook zo een vraag word gesteld. maar dit is mijn mening en geen aanval op wie dan ook.
jack
jack
-
Gino100
- Geregistreerd lid
Vandaag een ander slot er in gezet en alle stekkers ingespoten met contactspray maar helaas nog het zelfde probleem.
Iemand nog een idee?
Iemand nog een idee?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Welk onderdeelnummer heb je eruit gehaald, en welk onderdeelnummer erin gezet?
Er zijn verschillende uitvoeringen van de deursloten, afhankelijk van het bouwjaar. Met TSL of zonder, met sensor of zonder. Misschien dat het slot dat er in zat niet het juiste slot was?
Er zijn verschillende uitvoeringen van de deursloten, afhankelijk van het bouwjaar. Met TSL of zonder, met sensor of zonder. Misschien dat het slot dat er in zat niet het juiste slot was?
-
Gino100
- Geregistreerd lid
[]
Ik kon het onderdeelnummer niet vinden, maar wel beide een 7 pins aansluiting. De auto heeft ook een 7 pins stekker
Ik kon het onderdeelnummer niet vinden, maar wel beide een 7 pins aansluiting. De auto heeft ook een 7 pins stekker
Reden: Onnodige quote verwijderd
-
WilNiks
- Geregistreerd lid
Misschien is de melding weg te maken met tech2?
Weet je niet wanneer je deur open staat, maar als het goed is hoor je het wel, toch?
Weet je niet wanneer je deur open staat, maar als het goed is hoor je het wel, toch?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Productiedatum, uitvoering, positie, links-/rechtsgestuurd en onderdeelnummer staan op het slot geprint.
Zou mij niks verbazen als beide sloten niet de juiste sloten zijn voor jouw auto
Zou mij niks verbazen als beide sloten niet de juiste sloten zijn voor jouw auto
-
Gino100
- Geregistreerd lid
als je bedoeld "ping pong" ja dat hoor je en op de SID staat dooropen en en het rechte deurtjeWilNiks schreef: ↑zo 14 mar, 2021 1:10Misschien is de melding weg te maken met tech2?