Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Voor alle Saab cabrio rijders
ghulst
Geregistreerd lid

Re: Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Bericht door ghulst » do 29 apr, 2021 10:33

Bedankt. Ik kon de letters ook niet precies uitvogelen, maar dit helpt. Ze verkopen hem blijkbaar nog steeds, want ik zie hem nog wel op de site staan. Ook met een montagehandleiding, maar niet met de instructie over hoe het gebruik werkt. :)

Maar goed, dat is iets om te proberen. Alleen niet nu, want het regent flink. ;)

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 29 apr, 2021 14:24

Heb ook wel eens naar dit type gekeken... niet persee voor een aanhanger achter de caab maar meer voor de fietsendrager. Was een van de prijsgunstigere exemplaren die ik toen kon vinden.

Zie dat ze nog steeds leverbaar zijn:
https://www.ebay.de/itm/274669389467?fi ... SwFdRgQlWl

Ben er toen niet mee verder gegaan omdat ik niet zeker wist of er een uitsparing in de bumper voor nodig was. Maar dat blijkt dus niet zo te zijn(?).

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » do 29 apr, 2021 14:34

Inderdaad nog steeds leverbaar, maar (volgens mij) met de beperking dat deze niet geschikt is voor de Viggen uitvoering.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 29 apr, 2021 14:52

Wij hebben precies dezelfde op onze cabrio, ziet er buitengewoon strak uit. Als je wil mag je via de PB wel je Whatsapp nummer achterlaten en dan maak ik binnenkort wel even een kleine video van de montage.

Afbeelding

OpenInHengelo
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door OpenInHengelo » do 29 apr, 2021 19:13

Henk-Jan schreef:Wij hebben precies dezelfde op onze cabrio, ziet er buitengewoon strak uit. Als je wil mag je via de PB wel je Whatsapp nummer achterlaten en dan maak ik binnenkort wel even een kleine video van de montage.

Afbeelding
Wow, fraai! Deze heb ik even opgeslagen; tot nu toe vond ik alleen trekhaken met zo'n gat in de bumper. Dank voor de foto, en ghulst dank voor de lead :-).

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 29 apr, 2021 19:47

Dit is de complete set zoals wij hem hebben, denk gelijk aan de set op de vorige pagina (van GDW): https://www.kupplung.ch/gdw-anhaengerku ... 1-rmp.html

sjaak-dimphie
Geregistreerd lid

Bericht door sjaak-dimphie » do 29 apr, 2021 20:17

En ook hier: Besonderheiten: Modellauschluss: Viggen.

Het voelt niet logisch maar staat er wel.

Henk-Jan
Donateur
Donateur

Bericht door Henk-Jan » do 29 apr, 2021 20:38

Geen idee of er daadwerkelijk iets in de weg zou zitten t.o.v. een Aero met dikke bumpers of dat het een kwestie is dat er voor de Viggen misschien nooit trekgewichten zijn opgegeven in CH / DE?

Arthurj
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Arthurj » do 29 apr, 2021 22:21

Hoe dan ook, dit zijn de 'mooiste' afneembare trekhaken, waar je helemaal niets van ziet als ze niet gemonteerd zijn.

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » do 29 apr, 2021 23:11

Henk-Jan schreef:Als je wil mag je via de PB wel je Whatsapp nummer achterlaten en dan maak ik binnenkort wel even een kleine video van de montage.
Super, doe ik.

Graag gedaan @OpeninHengelo ;)

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Ik ga op zoek. Wie helpt mij verder?

Bericht door Sabriolet » vr 30 apr, 2021 0:17

Ook hier dezelfde GDW trekhaak aanwezig, werkt prima. Ook gewoon voor aanhangers te gebruiken.
Heb er al karretjes met onze motor erop mee door de Pyreneeën en over de Stelvio getrokken.
Als je er niet uit komt, laat maar even weten, werkt erg eenvoudig als je weet hoe het werkt

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » vr 07 mei, 2021 10:59

Oh, hier geen update meer gedaan over de trekhaak. Ik denk dat die na de eerste eigenaar niet meer gebruikt is. De haak en het ding waarmee je hem vast zet, passen er niet helemaal meer lekker in. Dat moet dus eens goed schoongemaakt worden. ;)

Grappig, dat mijn vrouw zegt: "Weet je al wat je zaterdag gaat doen, nu dat je niet meer door half Nederland auto's hoeft te gaan bekijken?" :roll: :green_many:

WilNiks
Geregistreerd lid

Bericht door WilNiks » vr 07 mei, 2021 13:28

Zij had inmiddels een ander bioritme aangeschaft waar echtgenoot niet meer in voorkwam? :lol:

de_skileraar
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Bericht door de_skileraar » vr 07 mei, 2021 13:56

Biedt dat perspectief? :-)
(Zoektocht naar een vervangende motor, ofzo?)

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » vr 07 mei, 2021 14:36

Nee, mijn schoonouders hebben een camping gekocht, waar zij en mijn meiden dan gingen helpen. Ik was dan weg. ;)

Ik moet eerst de Ducati nog afmaken en eens rijden, voor ik over een andere motor ga denken. Al is die mogelijkheid er natuurlijk altijd, als ik er ook een verkoop...

Plaats reactie