Ik heb totaal geen ervaring met het rollen van een auto? Zijn er hier mensen die dit al eens hebben gedaan? Zo ja, hoe was het resultaat? Ik ben benieuwd.

Die sinaasappelhuid is standaard bij de nieuwe BMW's en Mercedessen. Het spuitwerk op die auto's is echt om te huilen..Gårdarket schreef: ↑zo 09 mei, 2021 20:50Met rollen kan je best hele acceptabele tot goede resultaten krijgen. Maar het resultaat is wel sterk afhankelijk van diverse factoren. Sowieso de juiste roller voor de juiste lak, maar het belangrijkste blijft het voorwerk. Dat is, als je het goed wil doen best veel werk. Als ik lees hoe de auto er nu bijstaat zou ik me wel 2 keer bedenken voor ik er aan zou beginnen. Maar ook dat is weer afhankelijk wat je in de toekomst met de auto wil doen en wat voor resultaat je zelf voor ogen hebt.
De meeste mensen die rollen zullen toch een resultaat krijgen met een sinaasappelhuid wat bij sommige kleuren dan weer extra goed zichtbaar is.

Wat heeft dit je gekost als ik vragen mag? Mag ook in pb.phanot schreef: ↑zo 09 mei, 2021 21:23Ik heb het bij Hobbyhal Heining laten doen in de spuitcabine. Resultaat is zeer goed, het voorbereidend werk kost het meeste, dus als je dat zelf doet valt de rest wel mee.
Lijkt mij dan een no-brainer en altijd daarvoor gaan. Een spuitcabine huren is 7,5 tientjes per uur doorgaans (bijv. Derwin Nijboer), soms kan je ook op locatie droog afplakken en laatste voorbewerking doen. Als je er voor zorgt dat de auto geheel spuitklaar op de aanhanger staat dan betaal je misschien 4 of vijf uurtjes? Uurtje auto nalopen en 'tag raggen'. Uurtje spuiten. 2 uur bakken.silvandam schreef: ↑zo 09 mei, 2021 22:05Wat heeft dit je gekost als ik vragen mag? Mag ook in pb.
De bevriende spuiter wil de auto voor mij voorbereiden en spuiten voor 500 euro ex. materialen. Helaas heeft hij geen spuitcabine tot zijn beschikking. Op het moment dat we een cabine gaan huren lopen de kosten ineens wel heel rap op.
En met goed veel voorwerk is een gerolde auto toch wel weer strak te maken voor een eventuele spuitbeurt?
Dank voor de reacties. Uiteindelijk zal ik toch een knoop door moeten hakken...

Ik heb afgelopen september/oktober mijn volvo aangepakt (zie foto)silvandam schreef: ↑zo 09 mei, 2021 22:05Wat heeft dit je gekost als ik vragen mag? Mag ook in pb.
De bevriende spuiter wil de auto voor mij voorbereiden en spuiten voor 500 euro ex. materialen. Helaas heeft hij geen spuitcabine tot zijn beschikking. Op het moment dat we een cabine gaan huren lopen de kosten ineens wel heel rap op.
En met goed veel voorwerk is een gerolde auto toch wel weer strak te maken voor een eventuele spuitbeurt?
Dank voor de reacties. Uiteindelijk zal ik toch een knoop door moeten hakken...