Afgelopen week...
-
vanschipstal
- Geregistreerd lid
Afgelopen week...
Krijg niet meer op het forum gevonden wat ik zocht...wie kan mij helpen:
Vorige week werd het weer eens kouder (< 5 graden) en het leek wel of mijn kap steeds losser ging zitten, vervolgens binnen gestaan gehad, maar de kap bleef vrij los. Hoe komt dit
En moet ik er iets tegen doen
Tot slot merkte ik dat bij het wegrijden, en dus compleet koude auto, de rechter voorophanging een niet zo'n fris geluid maakte alsof metaal op metaal knarst tijdens het trotseren van het Nederlandse landschap (drempels). Ik herinner me dit van een oude leaseauto, die had dat ook, en dat was een nieuwe auto, iemand een idee wat dat is 
-
cobra427
- Geregistreerd lid
Re: Afgelopen week...
Door de kou is mijn kap ook losser komen te zitten. Geen idee hoe het komt, maar ben "blij" dat jij het ook hebt. Zal wel zo horen.vanschipstal schreef:Krijg niet meer op het forum gevonden wat ik zocht...wie kan mij helpen:
Vorige week werd het weer eens kouder (< 5 graden) en het leek wel of mijn kap steeds losser ging zitten, vervolgens binnen gestaan gehad, maar de kap bleef vrij los. Hoe komt dit
![]()
Tot slot merkte ik dat bij het wegrijden, en dus compleet koude auto, de rechter voorophanging een niet zo'n fris geluid maakte alsof metaal op metaal knarst tijdens het trotseren van het Nederlandse landschap (drempels). Ik herinner me dit van een oude leaseauto, die had dat ook, en dat was een nieuwe auto, iemand een idee wat dat is
-
Bigivan
- Geregistreerd lid
Re: Afgelopen week...
Het is inderdaad normaal dat de kap bij koud weer wat losser gaat zitten (naar het schijnt). Ik heb dat bij mijn auto ook. Even openen en dan weer sluiten kan soms helpen, heb ik ondervonden. Dit zou komen omdat het metalen frame van de kap iets gaat krimpen bij koud weer, waardoor de spanning op het metaal en de rubbers verminderd.cobra427 schreef:Door de kou is mijn kap ook losser komen te zitten. Geen idee hoe het komt, maar ben "blij" dat jij het ook hebt. Zal wel zo horen.vanschipstal schreef:Krijg niet meer op het forum gevonden wat ik zocht...wie kan mij helpen:
![]()
Het geluid dat de ophanging maakt kan verholpen worden door de rubbers van de ophanging te laten invetten, ik moet dit jaarlijks laten doen.
-
cobra427
- Geregistreerd lid