Afgelopen week...

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
vanschipstal
Geregistreerd lid

Afgelopen week...

Bericht door vanschipstal » vr 29 dec, 2006 17:11

Krijg niet meer op het forum gevonden wat ik zocht...wie kan mij helpen:
:arrow: Vorige week werd het weer eens kouder (< 5 graden) en het leek wel of mijn kap steeds losser ging zitten, vervolgens binnen gestaan gehad, maar de kap bleef vrij los. Hoe komt dit :?: En moet ik er iets tegen doen :?:
:arrow: Tot slot merkte ik dat bij het wegrijden, en dus compleet koude auto, de rechter voorophanging een niet zo'n fris geluid maakte alsof metaal op metaal knarst tijdens het trotseren van het Nederlandse landschap (drempels). Ik herinner me dit van een oude leaseauto, die had dat ook, en dat was een nieuwe auto, iemand een idee wat dat is :?:

cobra427
Geregistreerd lid

Re: Afgelopen week...

Bericht door cobra427 » vr 29 dec, 2006 17:41

vanschipstal schreef:Krijg niet meer op het forum gevonden wat ik zocht...wie kan mij helpen:
:arrow: Vorige week werd het weer eens kouder (< 5 graden) en het leek wel of mijn kap steeds losser ging zitten, vervolgens binnen gestaan gehad, maar de kap bleef vrij los. Hoe komt dit :?: En moet ik er iets tegen doen :?:
:arrow: Tot slot merkte ik dat bij het wegrijden, en dus compleet koude auto, de rechter voorophanging een niet zo'n fris geluid maakte alsof metaal op metaal knarst tijdens het trotseren van het Nederlandse landschap (drempels). Ik herinner me dit van een oude leaseauto, die had dat ook, en dat was een nieuwe auto, iemand een idee wat dat is :?:
Door de kou is mijn kap ook losser komen te zitten. Geen idee hoe het komt, maar ben "blij" dat jij het ook hebt. Zal wel zo horen. :wink:

vanschipstal
Geregistreerd lid

Bericht door vanschipstal » vr 29 dec, 2006 17:53

Bij jou is de kap toch losgekrapt :lol:

Bigivan
Geregistreerd lid

Re: Afgelopen week...

Bericht door Bigivan » za 30 dec, 2006 13:16

cobra427 schreef:
vanschipstal schreef:Krijg niet meer op het forum gevonden wat ik zocht...wie kan mij helpen:
Door de kou is mijn kap ook losser komen te zitten. Geen idee hoe het komt, maar ben "blij" dat jij het ook hebt. Zal wel zo horen. :wink:
Het is inderdaad normaal dat de kap bij koud weer wat losser gaat zitten (naar het schijnt). Ik heb dat bij mijn auto ook. Even openen en dan weer sluiten kan soms helpen, heb ik ondervonden. Dit zou komen omdat het metalen frame van de kap iets gaat krimpen bij koud weer, waardoor de spanning op het metaal en de rubbers verminderd. :?:

Het geluid dat de ophanging maakt kan verholpen worden door de rubbers van de ophanging te laten invetten, ik moet dit jaarlijks laten doen. :(

cobra427
Geregistreerd lid

Bericht door cobra427 » za 30 dec, 2006 13:41

vanschipstal schreef:Bij jou is de kap toch losgekrapt :lol:
Ja, Thx.

Gelukkig valt de schade NOG mee......

Plaats reactie