Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.

Voor alle Saab cabrio rijders
Plaats reactie
Gino100
Geregistreerd lid

Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.

Bericht door Gino100 » do 27 mei, 2021 14:42

Beste cabrio rijders,

Misschien heb ik een heel dom idee, ik heb een 93 modeljaar 2004 cabrio. Hij heeft 345000 gelopen en er mankeert eigenlijk van alles aan. Een hele lange waslijst
met allemaal kleine dingen maar ook grote dingen.

Het loopt allemaal behoorlijk op.... Zeker €2000,- alles bij elkaar.

Nu zijn er 2 cylinders zo lek als een mandje, ik kwam op het volgende idee om het hele hydraulische systeem er uit te slopen en het dak voor altijd
handmatig te sluiten en te openen. '
Ís dit een idee?

hpnonthuis
Geregistreerd lid

Dak handmatig maken.

Bericht door hpnonthuis » do 27 mei, 2021 14:49

Ik zou dan alleen de olie eruit halen en de rest laten zitten. Ev zekering eruit. Cilinders bepalen ook eind van de slag en daarmee positie van de delen
Hpn

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Re: Dak handmatig maken.

Bericht door Mrwhoopie » do 27 mei, 2021 20:10

Je kan dat toch geen idee noemen :shock:

hpnonthuis
Geregistreerd lid

Bericht door hpnonthuis » do 27 mei, 2021 20:56

Ik zeg ook niet dat ik het een goed idee vindt maar ik kan het wel begrijpen met de cilinder prijzen. Alhoewel de ng al een stuk goedkoper is dan de og. Tenminste ebay. Co. Uk tweedehands

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » do 27 mei, 2021 21:20

Kun je voor €2000 een auto krijgen die vergelijkbaar is? Ik gok van niet en een nette NG (waarvan alles werkt) uit dat jaar, doet met 3,5 ton op de teller nog altijd 4-5000, dus meer dan de kosten van de reparatie. Ik zou het de investering wel waard vinden. (Als je het geld hebt liggen dan.)

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » do 27 mei, 2021 22:15

Zit je dan niet met de vergrendeling van de kap in de tonneau? Als je alles handmatig maakt blijft de kap volgens mij lekker klapperen op een klinkerweggetje.
Eventueel zou je de vergrendelmotor in die tonneau dan met een aparte voeding en schakelaar ook wel weer met de hand bedienen. Twee draden en een wisselschakelaar.

Flowe Kitttt99
Geregistreerd lid

Bericht door Flowe Kitttt99 » vr 28 mei, 2021 0:21

Is dit echt waar? Je gaat toch ook geen Fiat Multijet motor in een Ferrari hangen?

CBA
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door CBA » vr 28 mei, 2021 7:26

[]Waarom niet, is een stuk betrouwbaarder, en 90 % van de Ferraribestuurders/eigenaren kan absoluut niet omgaan met het vermogen van de Ferrari motor :lol:
Reden: Quote verwijderd

CBA
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door CBA » vr 28 mei, 2021 7:30

ghulst schreef:
do 27 mei, 2021 21:20
Kun je voor €2000 een auto krijgen die vergelijkbaar is? Ik gok van niet en een nette NG (waarvan alles werkt) uit dat jaar, doet met 3,5 ton op de teller nog altijd 4-5000, dus meer dan de kosten van de reparatie. Ik zou het de investering wel waard vinden. (Als je het geld hebt liggen dan.)
Ik denk dat de ombouw uiteindelijk meer kost dan de reparatie, zeker als je de uren telt

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » vr 28 mei, 2021 8:22

Flowe Kitttt99 schreef:
vr 28 mei, 2021 0:21
Is dit echt waar? Je gaat toch ook geen Fiat Multijet motor in een Ferrari hangen?
Andersom kan wel leuk zijn.
Ferrari motor achterin een multipla, net zoals die Renault espace met Williams F1 motor… 8) 8)

Gino100
Geregistreerd lid

Re: Dak handmatig maken. TOCH EEN SLECHT IDEE.

Bericht door Gino100 » do 03 jun, 2021 8:24

Gelukkig een financiële meevaller en nieuwe cilinders besteld.

Morgen ga ik ze monteren.

Revisie cilinders
Geregistreerd lid

Bericht door Revisie cilinders » zo 06 jun, 2021 21:58

Hallo heb je de oude cilinders ingeleverd zoniet dan koop ik ze graag van je ik reviseer ze namelijk en zoek nog een extra ruilset dan kan ik ze weer in nieuwstaat brengen groet Evert van Peperstraten

Gino100
Geregistreerd lid

Bericht door Gino100 » wo 09 jun, 2021 6:58

Ingeruild bij RenD

Plaats reactie