Ik zal een voorzet geven: bij de uitlijner nam ik afgelopen week de 9-5 weer terug in ontvangst. Ik kreeg de sleutel terug met de opmerking: Dat is nog een mooie 9-5, zeg! Met twee ton op de klok. Complimenten!
Post hier ontvangen complimenten
-
Ewout
- Donateur (5x)

Post hier ontvangen complimenten
Met en over onze eigenzinnige auto's ontvangen we vast wel eens complimenten. Bij het tankstation, in de garage of op een parkeerplaats bij een natuurgebied. Het is meestal niet iets wat je van de daken schreeuwt: Woohoo, iemand vond mijn Saab mooi! Laat staan dat het substantieel genoeg is om er een topic voor te openen. Post de ontvangen opmerkingen dan zonder schroom hier, dan kan iedereen meegenieten van wat voorbijgangers van onze Saabs vinden.
Ik zal een voorzet geven: bij de uitlijner nam ik afgelopen week de 9-5 weer terug in ontvangst. Ik kreeg de sleutel terug met de opmerking: Dat is nog een mooie 9-5, zeg! Met twee ton op de klok. Complimenten!

-
De Roest
- Geregistreerd lid
Re: Post hier ontvangen complimenten
Leuk topic Ewout:
Compliment van mede forumlid bij de Venyard dat de auto er nog prachtig origineel uit ziet. De eerste opmerking die ik kreeg lopend tussen de sloopauto's.
Was voor mij een mooie bevestiging dat ik de goede weg ben ingeslagen qua keuzes hoe de auto te renoveren.
Compliment van mede forumlid bij de Venyard dat de auto er nog prachtig origineel uit ziet. De eerste opmerking die ik kreeg lopend tussen de sloopauto's.
Was voor mij een mooie bevestiging dat ik de goede weg ben ingeslagen qua keuzes hoe de auto te renoveren.
-
Matti9
- Geregistreerd lid
Ik had eenzelfde momentje bij de plaatselijke (Udenhout) sloop afgelopen week: de eigenaar (notabene fervent Ford-fan, heeft niets op met Saab) bleef complimenten geven over mijn 9-3 en wat ik er inmiddels cosmetisch aan veranderd heb. En ik kon natuurlijk alleen maar bevestigen dat het n heeeeele mooie auto is 
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Dan weet hij blijkbaar niets van de Ford V4 in de 95/96. Als je hem dat vertelt, draait hij wel bij.Matti9 schreef: ↑za 17 jul, 2021 10:56... fervent Ford-fan, heeft niets op met Saab
-
Joopyboy
- Donateur (4x)

Leuk idee, Ewout.
Vorige week zaterdag, op de weg terug van het ophalen van wat onderdelen bij Bert Knip in Alkmaar, was ik bij een tankstation langs de A9 gestopt voor een pitstop. Terwijl ik rustig naast mijn 95v4 mijn koffie aan het drinken was, kwam een echtpaar (zelf met een Benz C126) met hun net aangeschafte snacks op mijn Elmootje afgelopen met bewonderende woorden en ze wilden die ook nog wel even van dichterbij bekijken. Prima natuurlijk.
Sowieso meest gehoord met een 95: zo, die zie je echt niet vaak
Vorige week zaterdag, op de weg terug van het ophalen van wat onderdelen bij Bert Knip in Alkmaar, was ik bij een tankstation langs de A9 gestopt voor een pitstop. Terwijl ik rustig naast mijn 95v4 mijn koffie aan het drinken was, kwam een echtpaar (zelf met een Benz C126) met hun net aangeschafte snacks op mijn Elmootje afgelopen met bewonderende woorden en ze wilden die ook nog wel even van dichterbij bekijken. Prima natuurlijk.
Sowieso meest gehoord met een 95: zo, die zie je echt niet vaak
-
werli
- Donateur (2x)

-
Oelo74
- Donateur (5x)

Ik rij op de A58 met de 96 thv Roosendaal op weg naar huis en wil een voor mij rijdende vrachtwagen inhalen. In mijn spiegel zie ik een Aston Martin met een gepersonificeerd Belgisch kenteken met hoge snelheid aankomen dus ik stel mijn inhaalpoging maar even uit. Bij het passeren remt de DB7 af en blijft een paar honderd meter naast me rijden. De bestuurder knikt goedkeurend en steekt z'n duim omhoog waarna hij met hoge snelheid verder rijdt.
-
gudmundje
- Donateur

allez jongwerli schreef: ↑za 17 jul, 2021 12:50https://www.youtube.com/watch?v=_K4UNM4Kmic
kon het echt niet laten![]()
![]()
![]()
On topic, heb zowat met elk model Saab gereden en altijd positieve reacties...maar de meeste duimen en complimenten zijn tot mijn eigen verbazing toch voor de 9-5NG.
ik werd onlangs aangesproken op parking warenhuis met de vraag of ik niet wil verkopen... heb geantwoord dat ik ze nog maar 10 jaar heb
-
Efraim
- Geregistreerd lid
"Mooie Aero, mijn opa had vroeger een 900GLE, zegt dat u iets? Ik moet u helaas wel een proces verbaal geven wegens het niet dragen van de autogordel"

-
martinphili
- Geregistreerd lid
Ik hoor wel vaker dat ik zo'n mooie wagen heb en meestal wordt dan de kleur bedoeld. Op zich is de Saab niet veel mooier dan een ander maar hij valt wel op.
Ik had hem nog maar net toen ik stond te tanken langs de snelweg en een willekeurig mens in het voorbij lopen complimenteerde dat ik wel een hele mooie auto had. Dat had ik toen echt nog nooooit gehad dus je begrijpt dat ik ter plekke twee decimeter groeide.
Ik had hem nog maar net toen ik stond te tanken langs de snelweg en een willekeurig mens in het voorbij lopen complimenteerde dat ik wel een hele mooie auto had. Dat had ik toen echt nog nooooit gehad dus je begrijpt dat ik ter plekke twee decimeter groeide.
-
Luud
- Donateur (8x)

Laatst bij de supermarkt met de 95: komt een man met zoontje langs, blijft staan, kijkt naar de auto en zegt: je maakt me gekmakend jaloers, wat een mooie Saab... ik loop door anders word ik gek....
-
Steve-O
- Donateur (8x)

@Werli:
Op de ring kruislings van baanvak gewisseld met een glanzende verlaagde rode 9-3SC in een van de laatste bouwjaren. Bij het inhalen hield hij even in om met de hele familie tegelijk de duimen omhoog te steken.
Op de ring kruislings van baanvak gewisseld met een glanzende verlaagde rode 9-3SC in een van de laatste bouwjaren. Bij het inhalen hield hij even in om met de hele familie tegelijk de duimen omhoog te steken.
-
Alex 9-5
- Donateur (4x)

Laatst door een wegenwacht, wow mijnheer zo mooi zie ik ze niet veel.
Gebruikmakend van het moment, als u ze ziet met welke mankementen staan ze dan langs de kant;
- DI cassette
- Brandstof pomp
- nokkenassensor
- olie lekkage
Ik had trouwens een middagje met muziek (en koplampen aan) binnen zitten poetsen....vandaar de wegenwacht
Gebruikmakend van het moment, als u ze ziet met welke mankementen staan ze dan langs de kant;
- DI cassette
- Brandstof pomp
- nokkenassensor
- olie lekkage
Ik had trouwens een middagje met muziek (en koplampen aan) binnen zitten poetsen....vandaar de wegenwacht
-
Orphy
- Donateur (5x)

LolEfraim schreef: ↑zo 18 jul, 2021 13:37"Mooie Aero, mijn opa had vroeger een 900GLE, zegt dat u iets? Ik moet u helaas wel een proces verbaal geven wegens het niet dragen van de autogordel"
![]()
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Een Sonett is een behoorlijke blikvanger maar het is wel een echte bromagnet, vrouwen kijken er amper naar. De eerste keer dat ik een compliment kreeg was toen ik 'm nog niet zo lang had (1999) en in de file vanaf de A1 richting Zeeburgertunnel langzaam langs een vrachtwagen reed. De chauffeur hing half uit het openstaande raam en stak z'n duim op. Eenmaal hier in Noorwegen aangeland sinds 2008 toch wel een paar keer per jaar dat als ik sta te tanken of bij de supermarkt de boodschappen inlaad iemand even een praatje aanknoopt en/of een foto maakt. Natuurlijk komt negen van de tien keer Åse Kleveland in het gesprek voor (een Noorse artieste die sinds 1969 met een Sonett II rijdt) en een enkele keer een hier heel bekend zinnetje uit een sketch van komiek Rolv Wesenlund waarin de tandarts het heeft over een Volvo Sonett met 6(!) carburateurs. De laatste keer dat ik aangesproken werd was bij de lokale Spar door een dame die het toch een erg fijne gezinsauto vond
.
Alex
Alex