Na de aanpassing van het trekgewicht op de kentekenkaart een paar maanden geleden heb ik een poging gedaan om m'n oorspronkelijke kenteken te achterhalen bij de RDW. Zoals ik al dacht heeft de 99 inderdaad in 1986 een nieuw kenteken gekregen, de RDW wil echter niet prijsgeven wat dit kenteken was. Je kunt overigens wel aanvragen om het kenteken terug te krijgen, dan sturen ze na betaling van zo'n 40 euro een nieuwe kentekenkaart mét het oude kenteken. Omdat de 99 al 36 jaar met het huidige kenteken rondrijdt en deze ook in alle ruiten gegraveerd is hoef ik niet zo nodig het nummer terug, wilde het voor het complete plaatje alleen maar graag weten. Het is me een raadsel waarom dit niet wordt gedeeld, zou niet weten hoe hier misbruik of wat dan ook van gemaakt kan worden.
Er waren een paar kleine dingetjes die me bij het rijden in de 99 stoorde. Zo viel het geluid afwisselend links en rechts regelmatig weg. De bedrading en aansluiting aan de radio zijn niet meer optimaal. Slecht contact bij de rechter portier en stekkertje van linker kanaal aan de radio waren de boosdoeners. Plan is om de bedrading van de luiddsprekers een keer volledig te vervangen maar voor nu is het iig weer opgelost.
Omdat ik thuis eigenlijk altijd via de passagierskant instap viel het me de laatste tijd op dat die stoel veel beter zit dan de bestuurdersstoel, die aan de achterzijde meer inzakt. Van de passagiersstoel heb ik zelf het matje vervangen, bij de andere is dat al eerder gedaan. Kwam er al snel achter dat de achterste veren niet vastgezet waren, snap het enerzijds wel, je kunt er slechter bij en het vergt wat handigheid. Stoel er toch maar uitgehaald en veren weer bevestigd. Dat zit toch echt veel beter.
Nog enkele plaatjes van de afgelopen maanden, gewoon omdat elk ritje weer genieten is.
Tijdens een 'rondje kringloopwinkels'.
Parkeerplaats heilige Eik in Oirschot.
Spotterplaats Eindhoven Airport. Niet zo veel te zien maar handig om te wachten als je mensen op komt halen.
Op het Antwerpen Classic Car Event.