Pfff zoektocht naar (weer) een 96.

1967-1980
MvR
Geregistreerd lid

Re: Pfff zoektocht naar (weer) een 96.

Bericht door MvR » za 02 okt, 2021 13:46

Kent iemand deze auto? Deze zou ik trouwens NIET vermeubelen tot een panel-van! Ik ga maandag kijken, maar alle info vooraf is mooi meegenomen.

https://www.autoscout24.nl/aanbod/saab- ... term=image

Afbeelding

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 02 okt, 2021 13:50

... dubbele posting

U-Poll
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door U-Poll » za 02 okt, 2021 16:43

@MvR: heb je nog bij forummer Jota gekeken wat hij heeft staan… en mogelijk van de hand wil doen? Zoals je weet heeft hij een prachtige vloot mooie én bijzondere Saabs. Bovendien weet Johan waar hij het over heeft, is zeer kundig en zijn auto’s technisch top! (en een fijne vent met een groot Saab hart). Als ik jou was zou ik daar direct langs gaan!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » za 02 okt, 2021 17:29

Ja ik ken Johan. Mijn vorige 96 kwam bij hem vandaan. Idd een top-auto. We hebben eerder deze week al contact gehad over wat hij heeft staan en we hebben al min-of-meer een koffie-afspraak staan. Kan ik het museum ook zien; de laatste keer dat ik bij hem was, zat hij nog op een andere locatie.

Dat geschreven hebbende: ik wil wel graag zoveel mogelijk zien. Vandaar mijn vraag hierboven.

Mijn vrouw zei al: "Je moet niet te snel beslissen. De hele uitzoekerij vind je veel te leuk!" (Ze heeft gelijk).

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 03 okt, 2021 11:11

Haha, goed naar je vrouw luisteren!

En welkom terug!

Deze is ook leuk, zit waarschijnlijk veel technisch werk aan gezien de prijs: viewtopic.php?f=39&t=177579

MvR
Geregistreerd lid

Pfff zoektocht naar (weer) een 96.

Bericht door MvR » zo 03 okt, 2021 11:23

Ha 1976! Zelfde jaar en kleur als mijn eerste! Met MH in het midden!

Ik denk inderdaad dat er wel werk aan zit! Opnieuw op het mooie Walcheren. Apart trouwens: eerste gedachte: "Eind rijden!" Daarna: "Wat een onzin dat ik dat denk. Ik zou wel naar Noord-Zweden vliegen om een mooie op te halen!"

Zo op het eerst gezicht zou ik 'm niet op eigen kracht van Kwadendamme naar de Veluwe rijden. Ik ken iemand die aan het lassen is aan een 96. Daar is hij al maanden mee bezig. Toen ik de auto voor het eerst zag, zag het er niet slecht uit. Totdat de auto gestraald was... Man, wat een werk. Zal een fotootje plaatsen. Ik kan niet lassen en als ik dat moet laten doen... Stel dat ik het panel-van project doorzet, is -alleen maar- 4x de raampjes dichtmaken en laten spuiten wel te doen.

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ronnes
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Ronnes » zo 03 okt, 2021 17:38

MvR schreef:
za 02 okt, 2021 13:46
Kent iemand deze auto?
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=114&t=173341

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » ma 04 okt, 2021 23:18

Vandaag deze op het internet gevonden. In Dreischoor, Zeeland. Modeljaar 78. In '80 een NLs kenteken gekregen. Staat er volgens de beschrijving bij de foto al 3 maanden op. Kent iemand deze auto?

Afbeelding

Vandaag bij de witte tweetakt wezen kijken in Voorst. Mooie auto. Dak is niet zo mooi gespoten; aan de achterste rand zitten er allemaal haarscheurtjes. Daar moet wel wat aan gedaan worden om het mooi te houden. Probleem blijft dat ik bang ben dat de tweetakt te fragiel is om er heel regelmatig mee te rijden. Zal toch uitkomen op zo'n 3k/4k kms/jaar. Vaak kortere stukken.

Overigens hadden ze in Voorst nog wel meer leuk spul staan dat nog niet op hun website staat. En ik trof er een 95 aan die ik al sinds begin jaren 80 ken. Dat ding heeft volgens mij sinds die tijd ook niet meer gereden. Er zat iig een deel-3 kenteken van 1990 (herinner je je die!?) achter de voorruit, bij de binnenspiegel. Zit wel werk aan. Laswerk. Dat kan ik zelf niet en ik weet hoe duur het is om dat te laten doen. Maar is absoluut een auto met heel weinig kms - en als je kunt lassen...

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » di 05 okt, 2021 13:07

leuke auto!
Een 95 rijdt erg lekker, lekkerder dan een 96 eigenlijk.

Waarom koop je er geen twee? een om mee te rijden en eentje om op te knappen?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 05 okt, 2021 15:44

In Dreischoor, Zeeland.
Je zal Dreischor bedoelen. Grappig, daar kocht ik een paar jaar geleden mijn Sonett bij een particulier. Dreischor is een klein plaatsje met maar 1000 zielen, maar kennelijk wel Saab-minded. Ken de 95 verder niet, maar staat er zo zien wel strak bij.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 05 okt, 2021 15:46

Twee! Nou, ik heb gelukkig wel genoeg ruimte om zoiets te beginnen. Verwarmd en al. Maar of ik dat zou moeten doen... Ik weet uit ervaring (TR3A, Porsche) dat het een bodemloze put is waar je geld in gooit. Ik koop liever een auto waar een ander die bodemloze put al heeft geprobeerd te dempen!

Daarnaast, ik kan niet lassen. Wel, niet goed genoeg zoals ik zou willen. Meer bakken-en-braden wat ik doe... En de meeste 'projecten' hebben wel laswerk.

@ Turbobakk: ik ga bellen met Dreischor (heel goed dat je 't even verbetert!)

@ op: kun je trouwens uitleggen waarom een 95 lekkerder rijdt dan een 96?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 05 okt, 2021 16:07

Succes! Auto staat overigens al sinds april 2021 te koop voor deze prijs en bij deze aanbieder. Wellicht biedt dat prijstechnisch mogelijkheden :D

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 05 okt, 2021 17:08

Ja, ben benieuwd waarom zo lang al. Daarom vroeg ik hier al of iemand de auto (al) kent.

Zie er op de foto’s al werk aan… volgens de man die ik aan De telefoon had, is alles uit elkaar geweest, ook de spatborden. Maar wilde de eigenaar de plastic strips tussen de plaatdelen meegespoten hebben. Dat zou ik meteen veranderen. Verder: dat stuur…
Stoelbekleding is ook wel aan een refresh toe!

M

silvandam
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door silvandam » di 05 okt, 2021 17:25

Er staat bij Johan Tammeling een 95 die wat mij betreft interessanter is. Ik heb geen idee of 'ie te koop is, maar het is misschien het proberen waard. Het is een rode vroege jaren '70er, dus mét 3e bankje en chromen bumpers.

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » di 05 okt, 2021 18:26

Johan en ik hebben morgen een afspraak. We gaan het zien! Maar, bedankt voor de tip. Zeker wetende dat je bij Johan altijd een eerlijk verhaal krijgt.

Menno

Plaats reactie