Ondertussen weet ik dat de witte bullnose die hierboven al ter sprake kwam in
2010 Winnaar was op de Swedish Car Day UK.
Maar goed, dat helpt mij niet verder. Ik heb afscheid genomen van het idee dat ik een t/takt 95 zou willen bezitten om zo intensief te gebruiken als ik in gedachten heb.
Aan alle auto's die ik tot nu toe heb gezien is gelast. Op zich niet erg, maar het is vaak heel amateuristisch (kunstzinnig?) gedaan. Vooral de gelaste plekken bij de achterschokbrekers maken me niet vrolijk. Komt dat nou omdat de uiteindelijke waarde van een gerestaureerde Saab niet opweegt tegen de kosten van het zorgvuldig inlassen van stukken? Of...? Het kan ook zijn dat mijn eisen te hoog zijn? Komt daarbij dat sommige verkopers (met name handelaren) denken dat ze de 'holy grail' aan het verkopen zijn, met prijzen die alleen gerechtvaardigd zijn voor uitmuntende auto's. Dat zijn ze niet. Motoren die gammel zijn,
Wat ik zoek, is allereerst een 95. Eventueel gelast, maar dan wel met foto's van het werk. Hoe het is gedaan enz. Lukt een 95 niet, dan een 96. Maar wel een die 'period correct' is. Dus geen 900- of nog andere nieuwere stoelen erin (of ze moeten er bij zitten, da's wat anders).
Mijn hoop gaat uit naar een clublid die zijn/haar 95 wil verkopen.
Ik ga een Te Koop Gevraagd-draadje starten.