Zwakke punten Suzuki Jimmy? Ervaringen, tips?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Zwakke punten Suzuki Jimmy? Ervaringen, tips?

Bericht door Sonab » wo 29 dec, 2021 23:29

Als je er niet mee vast komt te staan, doe je niet genoeg je best, Tanisha :twisted:

Overigens... deze zie ik al een tijdje te koop staan. Niet duur. Hoe zou ie zijn???
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/old ... 00-00-euro

Als je niet iets al te moois zoekt kan zoiets ook interessant zijn:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/bes ... n-4wd-1999

Ik heb zelf ook wel eens zo'n vitara op geel kenteken gehad. Fijne wagen! Inmiddels zeer goed door ontwikkeld ook.
Ik heb trouwens ook een suzuki LJ80 gehad (voorloper sj410). Zal van beide een foto posten om het topic wat te larderen met (vind ik) fijne plaatjes...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste had ik nooit, nee nooit weg moeten doen!!

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 30 dec, 2021 0:05

'k Ga morgen kijken naar deze:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/suz ... t-prachtig

Ik ga vooral kijken en luisteren waar ik op moet letten. Ter lering dus. En misschien wordt het wel meer dan dat.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 30 dec, 2021 0:06

:love:

viggentroll321
Donateur
Donateur

Bericht door viggentroll321 » do 30 dec, 2021 0:41

Ik zou ook eens naar een subaru forester uitkijken of een impreza , (en dan bedoel ik niet de rallye uitvoering)
Die dingen zijn erg betouwbaar, wel een beetje oppassen met roest

rutgerreinier
Donateur
Donateur

Bericht door rutgerreinier » do 30 dec, 2021 12:28

MvR schreef:
do 30 dec, 2021 0:05
'k Ga morgen kijken naar deze:

https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/suz ... t-prachtig

Ik ga vooral kijken en luisteren waar ik op moet letten. Ter lering dus. En misschien wordt het wel meer dan dat.
Kijk deze ziet er mooi uit zo!
Die gaat vast ook nog meer opleveren. Dus eigenlijk binnen stallen en iets anders zoeken om in te rijden, Jimny ofzo

MvR
Geregistreerd lid

Zwakke punten Suzuki Jimmy? Ervaringen, tips?

Bericht door MvR » do 30 dec, 2021 13:34

rutgerreinier schreef:
do 30 dec, 2021 12:28
Kijk deze ziet er mooi uit zo!
Die gaat vast ook nog meer opleveren. Dus eigenlijk binnen stallen en iets anders zoeken om in te rijden, Jimny ofzo

Precies! Dat doet me twijfelen.

En toen… vanmorgen… zag ik deze beauty. Een Daihatsu. Bijna 30 jaar oud, eerste eigenaresse - die vol trots vertelde dat ze alles zelf deed. Onderhoud, reparatie en deel-restauratie, inclusief lassen.

Niet te koop…
Afbeelding

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 30 dec, 2021 15:48

Sonab schreef:
wo 29 dec, 2021 23:29
Als je er niet mee vast komt te staan, doe je niet genoeg je best, Tanisha :twisted:
Ik heb al degelijk goed vast gestaan zo vast dat ze mij er met een kraan uit hebben moeten trekken.
De machinist van de kraan vroeg zich af hoe het mogelijk was dat ik zo ver gekomen was. :lol:

Vyv
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Vyv » do 30 dec, 2021 15:54

Ik lees mee want vind het reuze interessant al die stoer kleine 4x4 autootjes..
Stiekem zou ik ook zo iets erbij willen voor op en rond het dorp rond te crossen :wow:

Gårdarket
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Gårdarket » do 30 dec, 2021 16:11

Gewoon een Subaru Forester kopen, veel beter dan dat wordt het niet.
Afgelopen jaar een Forester verkocht met 345k op de teller. Naast de gewone slijtage delen is er in 15 jaar, behalve een knock sensor helemaal niets aan die auto kapot gegaan. Echt ongekende kwaliteit die oude Foresters.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » do 30 dec, 2021 18:17

tanisha schreef:
do 30 dec, 2021 15:48
Ik heb al degelijk goed vast gestaan zo vast dat ze mij er met een kraan uit hebben moeten trekken.
De machinist van de kraan vroeg zich af hoe het mogelijk was dat ik zo ver gekomen was. :lol:
Haha, lekker bezig! :lol:

MvR
Geregistreerd lid

Bericht door MvR » do 30 dec, 2021 20:25

Gårdarket schreef:
do 30 dec, 2021 16:11
Gewoon een Subaru Forester kopen, veel beter dan dat wordt het niet.
Afgelopen jaar een Forester verkocht met 345k op de teller. Naast de gewone slijtage delen is er in 15 jaar, behalve een knock sensor helemaal niets aan die auto kapot gegaan. Echt ongekende kwaliteit die oude Foresters.
Mede (lokale) Triumph TR-eigenaar heeft na zijn pensionering zijn Bucketlist-met-maar-1-ding gedaan. Voor 1000 euro een Subaru (Legacy) met 300k kms op de teller gekocht en er Paris-Dakar mee gereden. In dit geval: Veluwe-Paris-Dakar. Alleen vooraf de radiator laten spoelen en een carter- en differentieelbescherming eronder geschroefd. Verder niets. Paar dakdragers erop met extra banden + velgen en gaan.

Kwam zonder problemen aan in Dakar. Heeft daar de auto verkocht aan iemand die 'm als taxi wilde gaan gebruiken. En mijn TR-buddy is met het vliegtuig weer naar huis gekomen. Ton aan foto's en verhalen. Dus ja, ik zie wel wat in een 'Scooby'. Maar... ze zijn te lomp voor mijn doel. Helaas.

Vandaag naar de Samurai wezen kijken. Stond op de oprit van de eigenaar te glimmen. Toen ik 'm zag, wist ik het al: deze is te mooi om af te raggen in mijn bos. Heb wel een proefrit gemaakt. Oh blijdschap, alsof ik weer 25 jaar jonger was. Lekker rijden, hangen aan het stuur; bijna een Saab. En wat een stuiterbal. Maar wat word je er vrolijk van!
Ik heb de eigenaar eerlijk gezegd dat zijn auto te mooi is voor mijn doel en dat ik 'm daar om niet koop.

Op naar de volgende (heb een Jimmy zien staan in de buurt van Zwolle).

Gerardus
Geregistreerd lid

Bericht door Gerardus » do 30 dec, 2021 23:53

Foresters willen ook roesten hoor subframe achter bij de diff ophanging, achterschokdemper ophanging boven, wielkuipen achter en de randen van de spatborden.
Dus goed beoordelen voor je iets koopt voordat je een hoop laswerk aanschaft.

Sonab
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door Sonab » vr 31 dec, 2021 0:02

Er is een groot verschil tussen een 4x4 en een awd.
Zeker als die 4x4 een of meer diff locks heeft en een lage gearing.
Juist als je in een bos van de paden afgaat, ga je dat op enig moment merken in of je wel/niet vast komt te staan (en al helemaal als je een karretje met hout en/of gereedschap achter je aan probeert te trekken).
Direct daarna ga je het effect merken van de juiste banden en bandenspanning, overigens. Waarbij grovere banden niet per definitie beter zijn; hangt ook van de ondergrond af.
Maar volgens mij kunnen we de juiste keus rustig aan Mvr overlaten.
Ik voel iig helemaal mee, naast Saab is 4x4 rijden gewoon erg leuk (Go, Vyv!)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » vr 31 dec, 2021 13:17

Dat klopt ik mis een LSD.
Door de open difs kom ik toch minder ver als ik zou kunnen komen.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 31 dec, 2021 14:13

Sapphire schreef:
wo 29 dec, 2021 20:40
Toch niet om die onverharde wegen rond je huis kapot mee te rijden? :wink: :-P+
+1 :-P+

Plaats reactie