Spyker

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Re: Spyker

Bericht door Style&Co » za 01 jan, 2022 17:27

ik vind het prachtig... we krijgen om te beginnen weer wat conceptcars te zien en met een beetje geluk wat productiemodellen. Als die motorendeal met Koenigsegg nog staat dan worden het leuke auto's... met het spijkerdesign vind ik niet veel mis en met die Koenigsegg powerplants wordt het beter dan wat het was met die Audi motoren

Ik ben Victor Muller dankbaar dat hij ons nog de SAAB NG9-5 en 9-4X het daglicht liet zien en produceerde

En die Russen zijn niet gek, die hebben de historie van Spyker echt wel geanalyseerd en zijn met volle verstand deze deal aangegaan. Dat heet investeren/zaken doen

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » za 01 jan, 2022 17:36

En ook de Russen investeren hun "zwart" geld tegenwoordig liever in het buitenland, dan aan Poetin.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 01 jan, 2022 18:52

Volgens Muller is de overeenkomst "het startpunt" om Spyker opnieuw op te bouwen.
Muller heeft het in een verklaring over "een fundament dat steviger is dan ooit tevoren
met ruimere toegang tot technische en financiële middelen".

Die tekst komt me bekend voor.... :O:

J.vandermeulen
Donateur
Donateur

Bericht door J.vandermeulen » za 01 jan, 2022 20:07

Sounds like an IPO!

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » za 01 jan, 2022 20:44

turbopilot schreef:
za 01 jan, 2022 16:41
en nu gaat hij aan de slag met met Russen :shock:
Dat deed hij in eerdere jaren ook al om Spyker er bovenop te krijgen. Volgens mij dezelfde Rotenbergs. Had al langer door dat hij zich in de kapitaalkrachtige Poetin vriendenclub begeeft. Lijkt me geen toeval met zijn ervaring bij Heerema.

De broer van deze Boris (Arkady) staat op de Amerikaanse sanctielijst, en de EU sanctioneerde een van de bedrijven van Boris.
jaap noord schreef:
za 01 jan, 2022 17:36
En ook de Russen investeren hun "zwart" geld tegenwoordig liever in het buitenland, dan aan Poetin.
Juist de Poetin kliek parkeert of "investeert" graag het geld in het buitenland. :wink:

Ik zie dit dan ook vooral als een leuk wegsluisprojectje, onder meer om via constructies bestaande sancties te omzeilen, met verder weinig wol op de plank straks.

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » za 01 jan, 2022 21:20

Wat ik wel vind, hoe meer mensen (al dan niet met kennis van zaken) roepen dat het niet kan, hoe leuker het wordt. Wat dat betreft gaat VM als een speer. En menigeen zal natuurlijk roepen “maar de resultaten blijven achter”, toch is Saab niet failliet vanwege VM en heeft hij wel mooi nog de genoemde nieuwe modellen kunnen lanceren. Had ik iemand anders wel willen zien klaarspelen. De meeste mensen roepen vooral vanaf de zijlijn.

Maar eerlijk is eerlijk, het moet nog blijken wat er van deze plannen terechtkomt.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » za 01 jan, 2022 21:34

Zoals ik al aangaf:
Sinds Muller Spyker probeerde te laten terugkeren, heeft het bedrijf in totaal slechts 265 sportwagens geproduceerd, maar wel heel veel krantenkoppen.

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 01 jan, 2022 22:39

De vraag is hoe duurzaam dit alles is. Willen zijn "zakenpartners" simpelweg geld (zwart en/of wit) parkeren in zo'n business of is er een lange termijn visie die e.e.a. over langere tijd financiert en daarmee een echte doorstart mogelijk maakt? Voordat er geld verdient wordt gaat er nog veel water door de Rijn....

Bummer
Geregistreerd lid

Bericht door Bummer » ma 03 jan, 2022 19:32

RoelandV schreef:
za 01 jan, 2022 21:34
Zoals ik al aangaf:
Met andere woorden: Een prima investerings object, zo'n zeldzame Spijker. 8)

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 03 jan, 2022 20:47

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » ma 03 jan, 2022 21:20

Ik hoop vooral dart hij er komt. We kunnen ons natuurlijk blind staren op Spyker en Saab, maar hiervoor heeft hij al wel wat dingen voor elkaar gekregen. De stap met Saab was een onhandige stap. Maar hij leert ook. En er zijn Spykers afgeleverd. Saabs ook. Ik ben benieuwd hoe dat nu gaat verlopen…

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » di 04 jan, 2022 18:48

Kunnen die Russen niet de fabriek in Trollhättan kopen (stond toch te koop?)? Victor kent daar de weg...

ghulst
Geregistreerd lid

Bericht door ghulst » wo 05 jan, 2022 15:24

Als ik Victor zou zijn, dan zou ik nu ver van Zweden blijven. ;)

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » zo 14 jan, 2024 19:06

Het klonk destijds al te mooi om waar te zijn:
Spyker: binnenkort bij uw Saab-dealer!

Dit zal niet geheel een verassing zijn na de grote overname, maar Spyker gaat (als nieuwe eigenaar)
zijn modellen ook verkopen via de Saab-dealers. In de loop van 2010 zullen de eerste Spykers bij
Saab-dealers binnenkomen.

Het begint met 25 vestigingen van Saab, hiermee komt het totaal aantal verkooppunten op 60 wereldwijd.
Volgend jaar wordt dit aantal verhoogd naar 90 vestigingen.
Bron: https://www.exoticcars.nl/spyker-binnen ... ab-dealer/

Orphy
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Orphy » zo 14 jan, 2024 21:11

Idee was goed

Plaats reactie