en is 400 km op een tank voorlopig goed.
Het is geen gebakken lucht he

De vraag is waar haal je het vandaan of hoe kom je eraan, niets op de wereld is gratis en gratis energie maken al helemaal nietReinO schreef: ↑do 13 jan, 2022 8:57Koen: wat is de uitstoot van lucht? Die was toch bijna nihil vergeleken met andere middelen? Dan boeit het rendement amper
Het is geen gebakken lucht he![]()

Vlgs mij betreft het grootste deel van het vastrecht de netwerkkosten. De netwerkbedrijven zijn gescheiden van de producenten (wettelijke verplichting). Ik denk dat die vlieger dus niet opgaat.Steve-O schreef: ↑vr 14 jan, 2022 10:42De prijs van electriciteit kan overigens wel lager. Sinds jaar en dag betaald eenieder aan aanzienlijk bedrag aan belastingen en vastrecht. Als energieproducenten in de kortst mogelijke tijd hun inestering willen terugverdienen, moet de consument een flinke drop van kWh-prijs en vastrecht mogen verwachten. Maar men kan ook nu kiezen voor een lager vastrecht, en de investeringen pas later terugverdienen. Prijsstijigen van kWh mogen echter nooit de inflatie of verandering van koopkracht te boven gaan. Dat moet worden afgsproken met alle vergunninghouders.

Volgens mij klopte de link wel, maar als ik er nu op klik krijg ik een 404 error.Steve-O schreef: ↑wo 12 jan, 2022 18:46Kan het zijn dat je een verkeerde link geplaatst hebt? Ik kan die termen/afkortingen echt niet in het gelinkte document terugvinden. Ik zie eveneens niets van dat alles becijfert. En dat zou ik graag wel willen zien.

De capaciteit om groene energie op te wekken is voorlopig nog vrij beperkt. Er zal allicht een moment komen waarop we omkomen in de groene energie, maar de komende decennia is het in ieder geval nog onverantwoord om nodeloos inefficiënte technologie te pushen.ReinO schreef: ↑do 13 jan, 2022 8:57Koen: wat is de uitstoot van lucht? Die was toch bijna nihil vergeleken met andere middelen? Dan boeit het rendement amper
Het is geen gebakken lucht he![]()

Zou zeggen, Ga je er dan maar eens meer in verdiepen en niet zo maar luisteren naar allerlei “deskundigen”wbsmit schreef: ↑vr 14 jan, 2022 20:07Tjongejonge wat een onzin.