starten en afslaan lucas cu14
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
Als alles op tijd staat, dan twee keer rond draaien. Zowel nokkenassen als vliegwiel moet dan op 0 uitkomen.
De ontsteking daarna opnieuw afstellen.
De ontsteking daarna opnieuw afstellen.
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Morgen ga ik verder en zal ik weer een update posten.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Vandaag weer bijna de hele dag bezig geweest, resultaat = 0.
Timing nagekeken en deze was goed.
De auto stond op de reserve en heb 20 liter verse brandstof erbij gegoten.
Daarna gestart zonder stekker op de lmm en de motor blijft wel draaien. Er komt alleen gruwelijk veel rook uit de uitlaat, als in erg hoog verbruik. Ik heb op pin 23 van de ecu gemeten of er een signaal van de lambda sonde komt. In de beschrijving staat sv=silver maar bij mij is pin 23 een groene kabel. Doormeten naar de dikke groene kabel bij de luchtfilterkast geeft 0.5ohm naar de pin23. Ik zie als de auto loopt eigenlijk niet echt een voltage.
Gasklephuis losgehaald en schoongemaakt, ook geen resultaat verder.
De auto loopt beroerd als deze blijft lopen, niet regelmatig.
De lambda sonde heeft bij mij 4 kabels. 2 die naar de stekker gaan voor het voorverwarmen, 1 signaaldraad welke ernaast zit, en dan nog een losse met een AMP ring eraan, deze zit op de - van de accu, volgens mij was dit voor de tijd ook zo. Lamdasonde krijgt 12V.
Ik weet het echt niet meer nu, ben hele dagen aan het sleutelen zonder resultaat. Ik kan ook niet even ergens heen rijden om te laten onderzoeken.
Timing nagekeken en deze was goed.
De auto stond op de reserve en heb 20 liter verse brandstof erbij gegoten.
Daarna gestart zonder stekker op de lmm en de motor blijft wel draaien. Er komt alleen gruwelijk veel rook uit de uitlaat, als in erg hoog verbruik. Ik heb op pin 23 van de ecu gemeten of er een signaal van de lambda sonde komt. In de beschrijving staat sv=silver maar bij mij is pin 23 een groene kabel. Doormeten naar de dikke groene kabel bij de luchtfilterkast geeft 0.5ohm naar de pin23. Ik zie als de auto loopt eigenlijk niet echt een voltage.
Gasklephuis losgehaald en schoongemaakt, ook geen resultaat verder.
De auto loopt beroerd als deze blijft lopen, niet regelmatig.
De lambda sonde heeft bij mij 4 kabels. 2 die naar de stekker gaan voor het voorverwarmen, 1 signaaldraad welke ernaast zit, en dan nog een losse met een AMP ring eraan, deze zit op de - van de accu, volgens mij was dit voor de tijd ook zo. Lamdasonde krijgt 12V.
Ik weet het echt niet meer nu, ben hele dagen aan het sleutelen zonder resultaat. Ik kan ook niet even ergens heen rijden om te laten onderzoeken.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
Om moedeloos van te worden… heel frustrerend dit!
Even over je lambda sonde; is dit wel een juiste? Het type dat bij de lucas heeft namelijk maar 3 draden.
Heb je de motor ook laten draaien zonder de lambda aangesloten?
Even over je lambda sonde; is dit wel een juiste? Het type dat bij de lucas heeft namelijk maar 3 draden.
Heb je de motor ook laten draaien zonder de lambda aangesloten?
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- jaap noord
- Geregistreerd lid
- Berichten: 3115
- Lid geworden op: za 10 sep, 2011 13:34
- Regio: - kies een regio
Re: starten en afslaan lucas cu14
Lees dit nog maar net, maar ik neem aan dat cilinder 1 wel de achterste cilinder is vanaf de voorkant gezien? Je zult niet de eerste zijn.
SAAB 900Si 2.3 Talladega.
CAAB 900SE 2.0T
CAAB 900SE 2.0T
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Ja dit is echt uitermate frustrerend, heb er ook geen schik meer aan zo. Ik zal vanavond even een foto posten van de aansluiting.
Ik zal de signaaldraad naar de ECU eens loshalen om te kijken wat dit doet. Zal ook hier de spanning eens meten.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
Bedankt, maar zit inderdaad goed.jaap noord schreef: ↑ma 17 jan, 2022 7:01Lees dit nog maar net, maar ik neem aan dat cilinder 1 wel de achterste cilinder is vanaf de voorkant gezien? Je zult niet de eerste zijn.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
-
- Geregistreerd lid
- Berichten: 144
- Lid geworden op: ma 09 mar, 2009 17:53
- Regio: NL - Provincie Overijssel
- Contacteer:
Re: starten en afslaan lucas cu14
EUREKA!
De storing is gevonden. Ik heb tijdens het vervangen van de LMM alleen aangekoppeld en signaal naar de ECU gemeten, ook de weerstand tussen pin 1 en pin 6. Deze was bij beide LMM's gelijk en daarmee ben ik er vanuit gegaan dat hij niet defect was.
Hiermee heb ik dus de feitelijke luchtstroom niet gecontroleerd.
Gisteren de andere LMM gemonteerd en motor gestart, liep direct als een tiet!
Ik ben wel van het onderzoeken, dus ik heb de 'defecte' LMM gedemonteerd om het kanaal waar gemeten wordt te checken, aangezien hier wel iets fout moet gaan. Ik heb voor de info foto's bijgevoegd, zodat iedereen die nieuwsgierig is hoe een LMM van Lucas er van binnen uitziet dit kan zien. Het luchtkanaal wat hij gebruikt om te meten was inderdaad verontreinigd.
Ik heb alles schoongemaakt, nieuwe pakking gemaakt en weer in elkaar gezet aangezien ik wel een spare LMM wil. De boutjes krijg je bijna niet los, geoxideerd dus die knappen bijna allemaal af. Boren en tappen is hierbij de remedie.
Na het monteren van deze LMM draait de motor ook goed. Ik ben erg tevreden, wel stom dat ik het hier noet direct in heb gezocht, aangezien hij met stekker los wel liep. Ik heb door de vele uren zoeken en meten wel veel geleerd.
Bedankt voor jullie hulp
De storing is gevonden. Ik heb tijdens het vervangen van de LMM alleen aangekoppeld en signaal naar de ECU gemeten, ook de weerstand tussen pin 1 en pin 6. Deze was bij beide LMM's gelijk en daarmee ben ik er vanuit gegaan dat hij niet defect was.
Hiermee heb ik dus de feitelijke luchtstroom niet gecontroleerd.
Gisteren de andere LMM gemonteerd en motor gestart, liep direct als een tiet!
Ik ben wel van het onderzoeken, dus ik heb de 'defecte' LMM gedemonteerd om het kanaal waar gemeten wordt te checken, aangezien hier wel iets fout moet gaan. Ik heb voor de info foto's bijgevoegd, zodat iedereen die nieuwsgierig is hoe een LMM van Lucas er van binnen uitziet dit kan zien. Het luchtkanaal wat hij gebruikt om te meten was inderdaad verontreinigd.
Ik heb alles schoongemaakt, nieuwe pakking gemaakt en weer in elkaar gezet aangezien ik wel een spare LMM wil. De boutjes krijg je bijna niet los, geoxideerd dus die knappen bijna allemaal af. Boren en tappen is hierbij de remedie.
Na het monteren van deze LMM draait de motor ook goed. Ik ben erg tevreden, wel stom dat ik het hier noet direct in heb gezocht, aangezien hij met stekker los wel liep. Ik heb door de vele uren zoeken en meten wel veel geleerd.
Bedankt voor jullie hulp
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Saab 900 T8 '86
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
Saab 900s lpt '91
Saab 900s cabrio '92
- Vyv
- Moderator + Donateur
- Berichten: 10014
- Lid geworden op: vr 18 feb, 2005 15:01
- Regio: NL - Provincie Noord-Brabant
Re: starten en afslaan lucas cu14
Goed dat je het gevonden hebt!
-
- Donateur (4x)
- Berichten: 370
- Lid geworden op: za 13 feb, 2016 16:19
- Regio: NL - Provincie Limburg
Re: starten en afslaan lucas cu14
Super goed
- Saapie
- Donateur (2x)
- Berichten: 7473
- Lid geworden op: do 06 jan, 2005 20:52
- Regio: NL - Provincie Groningen
Re: starten en afslaan lucas cu14
Hulde!!!
- 900 Turbo S 16, Aero 1992, MCS Trionic 5.5, do88 FMIC, Talladega rood.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.
- 900 S, Aero 1993, Eucalyptus groen, Zwitserse import, documentatie vanaf 0 km.
- Voor het dagelijks vervoer: Volvo V60II T5 polestar inscription.