Orphy schreef: ↑zo 23 jan, 2022 0:43
Maak dan de juiste vergelijking, messen zijn nodig en auto’s ook. Te hard rijden hoeft niet en iemand neersteken met een broodmes ook niet.
En dan nog is de privacy-infiltratie in auto's niet nodig en verkeerd. Mensen hinderen in hun 'opvoeding' door ze te laten leren van hun fouten is compleet verwerpelijk. Niet elke afwijking van de norm hoeft gecorrigeerd of bestraft te worden. We zijn geen robots, maar individuen.
Door alles in regels en automatische processen vast te leggen ontneem je de menselijkheid. Het zou beter zijn als zonder als die privacy-ontnemende bullshit, straffen op misdaad en overtreding hoger zouden zijn. Neem als voorbeeld Letland, papiertje of kauwgom op straat gooien => boete van € 300. De Riga is zo schoon, dat je er van bij wijze van spreken van de straat kan eten. Het kan anders en het moet anders.
Bij de aankoop van een auto moet je op alle privacy-ontnemende shit gewezen worden en een "opt-out"-optie hebben.
Afgezien daarvan roept het bij mij technische vragen op:
- Als een of meer camera's/sensoren in auto's die met afstand, baanvakselectie, grootlichtdetectie, snelheidssensor uitvallen, kun je dan zelfstandig nog je weg vervolgen? Mag je dan nog, braaf op afstand en de snelheid van het overige verkeer volgend, nog naar huis of naar een garage rijden, of moet er dan een sleepdienst komen en wordt je hele dag overhoop gegooid vanwege een stukje kött-electronica. Dat is absoluut verwerpelijk.
- Als ik een auto zonder bepaalde privacy-ontnemende shit rijdt, mag ik dan nog deelnemen aan het verkeer zonder verhoogd eigen risico? Of erger: Mag ik dan helemaal niet meer deelnemen aan het verkeer? Dat is eveneens absoluut verwerpelijk.
En laat niemand nou zeggen dat we zo'n ontwikkeling (stapsgewijs) moeten accepteren omdat het "er toch wel heengaat" !
Ga dan alstjeblieft morgen nog enkele reis naar China!
De iditotie van het rijden met zo'n Chiron is eenvoudigweg te verbieden met een snelheidsbeperking op de Duitse autowegen. Laat snelheden boven 150 niet toe op de openbare weg. Er staan al genoeg camera's die overtreders kunnen registreren en op basis daarvan kun je rijontzeggingen opleggen. Er zijn al voldoende middelen om mensen in het gareel te houden. De focus ligt verkeerd.
Een voorbeeld:
Topgear toonde met behulp van extern onderzoek aan dat het aantal ongelukken in de UK verveelvoudigd werd door het verveelvoudigen van flitspalen. Als je flitspalen plaatst op plaatsen waar de veiligheid in het geding is, krijg je ook dat mensen dat erkennen en zich aan de regels houden.
Sociale controle en opvoeding is ten aller tijde te verkiezen boven privacy-beperkingen vanuit een overkoepelend orgaan.