het hoogste nummer?

1984-1997
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Doesbrand
Geregistreerd lid

het hoogste nummer?

Bericht door Doesbrand » ma 24 jan, 2022 0:21

Vandaag weer zo'n heerlijke lange rit in de 9000, cruise control op 98, zoef zoef,.. vroeg ik me ineens af... is er een auto met een "hoger" type nummer dan de 9000? Mercedes, oudere Audi's, Volvo en BMW komen niet verder dan drie-cijferige types, Rover had ooit een 3500, Peugeot reikt tot 5008... maar komt er iets of iemand over de negenduizend heen? Of hebben we met de 9K ook letterlijk een top-auto?

Just asking...

Frans

Gebruikersavatar
Jungleman
Geregistreerd lid

Re: het hoogste nummer?

Bericht door Jungleman » ma 24 jan, 2022 5:39

Audi kwam indertijd nog tot 5000, nu niet verder dan (A)8…

Pontiac kwam ook niet verder dan 6000.

Gebruikersavatar
voodoo
Geregistreerd lid

Re: het hoogste nummer?

Bericht door voodoo » ma 24 jan, 2022 9:15

9 tot de macht 5 is hoger :lol:

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Re: het hoogste nummer?

Bericht door NeufegliseThierry » ma 24 jan, 2022 10:15

Peugeot heeft de 9008 (hypercar). Duiden ze als 9x8 aan, waarbij de x voor 1.000 staat.

Gebruikersavatar
RonnieW
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: het hoogste nummer?

Bericht door RonnieW » ma 24 jan, 2022 10:27

NeufegliseThierry schreef:
ma 24 jan, 2022 10:15
Peugeot heeft de 9008 (hypercar). Duiden ze als 9x8 aan, waarbij de x voor 1.000 staat.
Wat een onzin. Het cijfer 9 gebruikt Peugeot altijd al voor de Le Mans-racers. De X staat voor vierwielaandrijving en de 8 gebruikt Peugeot nu voor alle modellen, denk aan de Peugeot 508 en 208.

https://topgear.nl/autonieuws/peugeot-9x8-le-mans-2022/

NeufegliseThierry
Geregistreerd lid

Re: het hoogste nummer?

Bericht door NeufegliseThierry » ma 24 jan, 2022 10:48

Nou, nou nou, om het meteen als onzin te bestempelen.... Peugeot heeft ook een 3008, 5008 en als je "Peugeot 9008" intikt dan kom je bij de hypercar uit.

Vandaar mijn reactie ;-)

Plaats reactie