Helaas heeft een "deskundige" de vijfde boog gemolesteerd en mij met enige brokken achtergelaten
Het dak van mijn 900NG is dus handbediend.
Bij het wegrijden kreeg ik altijd een melding "check latches". Niet gewenst, maar niet heel erg hinderlijk.
Maar enkele weken geleden sloeg dit om in een stroom van meldingen: "check latches" en "check softtop".
Tijdens het rijden én het leifst heel erg frequent.
Gekmakend.
Daarom heb ik zoveel mogelijk micro switches vastgezet met een ty-wrap.
Dat hielp niet.
Een tijdje gereden met de stekker van de SID afgekoppeld:
Geen klokje, geen temperatuur, geen verbruik, geen black panel, geen richtingaanwijzersignaal (dat is best maf), etc.
Gelukkig is het mij tot nu toe niet gelukt om de SID te openen om het speakertje los te solderen.
Mijn idee was dat één van de kabeltjes het storingssignaal van het dak zou doorgeven.
Die kabel zou ik dus moeten loskoppelen.
Vandaag heb ik de kabels van de stekker van de SID één voor één doorgeknipt en weer verbonden.
Klokje viel uit (zwarte kabel), etc.
Uiteraard was het bijna het laatste kabeltje dat doorgeknipt moest worden: een roze.
Maar, ik ben nu wel van de meldingen af, terwijl mijn SID nog steeds zaken als buitentemperatuur, actieradius, brandstofverbruik aangeeft.
Waarschijnlijk ook zaken als laag niveau ruitenwisservloeistof én laag niveau koelvloeistof.
De richtingaanwijzers maken nog steeds geluid als ze aanstaan, het klokje werkt nog steeds, net als de knop "black panel".
Dus: als je zoals ik een handbediend dak hebt, continu meldingen: de roze draad van de stekker van de SID doorknippen.
De rest van de SID werkt nog prima.
Nog steeds “geklak” als ik mijn richtingaanwijzers gebruik.
Mooi.
Aanrader, vind ik zelf.