900 Classic - Meterhouder A-stijl

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 08 jan, 2007 17:46

dasdaas schreef:
brinky schreef:Tsja, smaken verschillen inderdaad. Maar zie ik het goed dat je dan nog steeds geen schaalverdeling hebt?
Nee, einde rood=dood... :wink:
Hoeveel druk zou begin rood ongeveer zijn?? Iemand als es geprobeerd??
Ja ik, in mijn a-stijl zit de bar-turbodrukmeter, in dash de APC versie (net als bij jou, alleen de jouwe is retro 8))
Begin rood is 0.75 bar bij mij in elk geval.

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 08 jan, 2007 17:48

SpeekTuning schreef: Wat is dan inderdaad het voordeel ervan? Je hebt trouwens nog een 900 turbo zonder APC?
Uh, zit beter in het zicht, is iets groter... Hoef nu minder te turen om de druk veilig te houden (rijd nog steeds rond zonder drukwachter, wil dus niet te ver drukken..)
Heb wel APC, maar oude meter ingebouwd... Leuk dat je het ziet! :wink:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 08 jan, 2007 17:50

Fotootje van Taaffert!

Afbeelding

Geen houder, maar wel aan de A-stijl...

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 08 jan, 2007 17:50

taaffert schreef:
Ja ik, in mijn a-stijl zit de bar-turbodrukmeter, in dash de APC versie (net als bij jou, alleen de jouwe is retro 8))
Ok, dan wordt het misschien idd tijd om er eens een externe drukmeter met schaalverdeling aan te hangen.... Wil wel eens weten tot hoever ik verantwoord kan gaan...

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 08 jan, 2007 17:52

dasdaas schreef:
taaffert schreef:
Ok, dan wordt het misschien idd tijd om er eens een externe drukmeter met schaalverdeling aan te hangen.... Wil wel eens weten tot hoever ik verantwoord kan gaan...
Leen de mijne anders gewoon de volgende keer met sleutelen ;)

@ Brinky, juistem dat is `m. Sjonnie-style 8)

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 08 jan, 2007 17:55

brinky schreef: Da's nou juist de grap... die metertjes zijn vrij onbetrouwbaar. :cry:
Hmm... zowel de apcmeter als de 99Tmeter geven ten alle dezelfde laaddruk aan, enig verschil zit em in de overgang van wit naar geel. Als je bedoelt dat ik dan nog steeds niet weet hoeveel bar dat is, heb je gelijk. Dat ze minder betrouwbaar zijn als metertjes met schaalverdeling geloof ik niet.
Je zou ze alleen zelf eens moeten ijken met eentje met schaalverdeling, dan weet je het net zo nauwkeurig...
En dat is precies wat ik binnenkort eens ga doen dus, hopelijk weet Taaf hoe ie em van hem ook weer los kan krijgen... :wink:

taaffert
Geregistreerd lid

Bericht door taaffert » ma 08 jan, 2007 17:57

dasdaas schreef: En dat is precies wat ik binnenkort eens ga doen dus, hopelijk weet Taaf hoe ie em van hem ook weer los kan krijgen... :wink:
Met een speciale Saabtool :twisted:

93-SS-ARC
Geregistreerd lid

Bericht door 93-SS-ARC » ma 08 jan, 2007 18:30

dasdaas schreef:
brinky schreef:Tsja, smaken verschillen inderdaad. Maar zie ik het goed dat je dan nog steeds geen schaalverdeling hebt?
Nee, einde rood=dood... :wink:
Hoeveel druk zou begin rood ongeveer zijn?? Iemand als es geprobeerd??
Inmiddels zoveel naar m,n meter met verdeling zitten staren dat ik nu op de dasch meter ook ongeveer een schaal zie :lol:
Bij mijn T8: overgang oranje-rood= 0.7-0.8bar, 1/3/half rood=1.0-1.1bar, 3/4 rood=1.2-1.4 en helemaal rood = ook dood :wink:
Maar of dit voor jou wagen ook geld.... :roll:

dasdaas
Geregistreerd lid

Bericht door dasdaas » ma 08 jan, 2007 18:42

93-SS-ARC schreef: Inmiddels zoveel naar m,n meter met verdeling zitten staren dat ik nu op de dasch meter ook ongeveer een schaal zie :lol:
Bij mijn T8: overgang oranje-rood= 0.7-0.8bar, 1/3/half rood=1.0-1.1bar, 3/4 rood=1.2-1.4 en helemaal rood = ook dood :wink:
Maar of dit voor jou wagen ook geld.... :roll:
Ok, zal ongetwijfeld nooit veel schelen... Ben dan eigenlijk best een veilige rijder, hou em meestal op begin rood (dus 0.8 bar) echt heel soms half rood (dus 1.1 bar) en kan naar mijn gevoel wel naar die 3/4 rood toe....
Heb toevallig net ook een nieuwe benzinepomp gestoken, wegens diverse vreemde benzineproblemen (zie oude topics) ontsteking afgesteld, dus heb nu wel voldoende vertrouwen om em es verder te testen...

Wel nog ff een ander blokje klaar leggen voor het geval dat.... :twisted:

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » ma 08 jan, 2007 18:59

Ik zou eens op zoek gaan naar een A/F-meter... vraag maar aan Cheungy waarom.

michiel
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door michiel » ma 08 jan, 2007 20:08

brinky schreef:Michiel: wil je alleen een turbodrukmeter gaan monteren? Je kan die ook heel mooi op de plek van de lichtschakelaar monteren.

Persoonlijk zou ik drie meters monteren op de plek waar de meeste mensen de radio hebben (nabij de draaiknoppen voor de kachel/ventilatie) en dan de radio naar beneden verplaatsen.
Voorlopig alleen een turbodrukmeter. Op de plaats van de lichtschakelaar, zit ie me te ver achter het stuur en dan moet je de lichtschakelaar weer ergens anders kwijt..

Drie meters monteren zou een optie zijn, maar niet op de plaats bovenin waar m'n radio/CD-speler zit en de overige mogelijkheden zitten te laag..

De A-stijlhouder lijkt me het mooiste, de andere beugeltjes en steuntjes vind ik eerlijk gezegd niet wat. :oops:

Maar toch zou ik graag zien hoe de Speedparts meterhouder er gemonteerd uitziet. :)

SpeekTuning
Geregistreerd lid

Bericht door SpeekTuning » ma 08 jan, 2007 20:35

93-SS-ARC schreef: rood = ook dood
hoe rooier hoe mooier :D

Estatic
Geregistreerd lid

Bericht door Estatic » di 09 jan, 2007 0:20

Een Speedparts-metertje
Afbeelding

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 09 jan, 2007 2:00

Estatic schreef:Een Speedparts-metertje
*knip*
Hmmmm, Brinky likes! 8)

brinky
Donateur
Donateur

Bericht door brinky » di 09 jan, 2007 15:58

Afbeelding

Weet niet of deze van SpeedParts is en de rest van het dash is een beetje een ratjetoe...

Plaats reactie